Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Suminė darbo laiko apskaita: darbuotojų ir organizacijos poreikių derinimas

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 125€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2025-10-02,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
125€
Suminė darbo laiko apskaita: darbuotojų ir organizacijos poreikių derinimas (tiesioginė seminaro transliacija)
125 (+ PVM)
2025-10-02,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 1 Eur/val.

125€
Suminė darbo laiko apskaita: darbuotojų ir organizacijos poreikių derinimas
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
125 (+ PVM)
2025-12-04,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
125€
Suminė darbo laiko apskaita: darbuotojų ir organizacijos poreikių derinimas (tiesioginė seminaro transliacija)
125 (+ PVM)
2025-12-04,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 1 Eur/val.

125€
Suminė darbo laiko apskaita: darbuotojų ir organizacijos poreikių derinimas
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
125 (+ PVM)

Apie seminarą

Svarbu! Nuo 2026-01-01 įsigalioja GPMĮ pakeitimaikurie reikšmingai paveiks darbo užmokesčio administravimą, pajamų apmokestinimą ir įmonių finansinį planavimą.

Pagal GPMĮ pakeitimus:

  • Darbo užmokestis, NPD ir lengvatos:
    • Susiaurinta mokestinė lengvata sveikatos draudimui
    • Panaikinta NPD formulė uždirbantiems daugiau nei 1 VDU;
    • Detalizuojamos pajamos, kurioms taikomas 15% GPM tarifas;
    • Nauja GPM lengvata įmonių mokamoms stipendijoms iki 2 500 € pagal trišales sutartis;
    • Individualios veiklos pajamos iki 42 500 Eur apmokestinamos 20%, viršijus – taikoma progresinio apmokestinimo sistema.
  • Didinamas GPM progresyvumas:
    • 20% tarifas – pajamoms iki 36 VDU;
    • 25% tarifas – pajamoms nuo 36 VDU iki 60 VDU;
    • 32% tarifas – pajamoms nuo 60 VDU.

Seminaro metu gilinsimės į esminius pokyčius:

  • Kaip keisis GPM tarifų taikymas?
  • Kaip NPD nebetaikymas paveiks vidutines pajamas gaunančius darbuotojus?
  • Kokios papildomos mokestinės prievolės darbdaviui atsiranda, panaikinus sveikatos draudimo lengvatą?
  • Kaip elgtis, kai darbuotojas papildomai vykdo individualią veiklą?

Suminę darbo laiko apskaitą visai pagrįstai vadiname sudėtingiausia darbo užmokesčio skaičiavimo dalimi. Taip yra todėl, kad nėra patvirtinta jokia konkreti darbo užmokesčio skaičiavimo metodika, taip pat yra nemažai pasirinkimų ne tik skaičiuojant mėnesinį darbo užmokestį, bet ir atlyginant už viršvalandinį darbą bei už neišdirbtą darbo laiką.

2025-07-25 Socialinės apsaugos ir darbo ministerija inicijavo nutarimo „Dėl Lietuvos respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“ pakeitimus, atsižvelgiant į suinteresuotų šalių pateiktus pasiūlymus. Siūloma keisti:

  • Vidutinio darbo užmokesčio skaičiavimo tvarkos aprašą: keisti premijų įtraukimo į VDU skaičiavimą nuo faktinio išmokėjimo principo prie kaupimo principo, taip sumažinant administracinę naštą bei užtikrinant, kad VDU skaičiavimas atitiktų esamų apskaitos programų galimybes.
  • Kai kurių kategorijų darbuotojų, turinčių teisę į pailgintas atostogas, sąrašą ir šių atostogų trukmės aprašą: suvienodinti nuostatas ir taikyti vienodos trukmės prailgintas atostogas socialinių paslaugų srityje dirbantiems darbuotojams, nepriklausomai nuo jų darbo vietos tipo (stacionarios ar nestacionarios įstaigos).
  • Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse aprašą:
    • patikslinti, kad transporto darbuotojų apskaitinio laikotarpio trukmė taip pat yra nustatoma Darbo ir poilsio laiko ypatumų II–VII skyriuose;
    • patikslinti 77.1.7 papunktį, jį atitinkamai papildant, kad su veterinarijos gydytojais pasienio kontrolės punktų veterinarijos postuose budintiems techniniams darbuotojams taip pat gali būti taikoma iki 24 valandų per parą darbo laiko trukmė;
    • patikslinti 77.2.1 papunktį, atitinkamai į jį įtraukiant ir jūrų uosto operatoriaus pareigybę, kuriai gali būti taikoma iki 24 valandų per parą darbo laiko trukmė.

Svarbu pažymėti, kad, taikant suminę darbo laiko apskaitą skirtingą veiklą vykdančiose organizacijose, yra nemažai skirtumų.

  • Kaip teisingai pritaikyti konkretų darbo laiko apskaitos režimą atsižvelgiant į organizacijos poreikius?
  • Ne mažiau sunkumų kelia ir atostogų suteikimas tokiems darbuotojams – savaitėmis ar darbo dienomis?
  • Kaip apskaičiuoti vidutinį darbo užmokestį darbuotojui, dirbančiam pagal suminę darbo laiko apskaitą?
  • Kokios pasekmės kyla darbdaviui, jeigu darbo santykių metu pavėlavo išmokėti darbo užmokestį?
  • Kada išmokamas darbo užmokestis ir su juo susijusios išmokos, jeigu nutraukiama darbo sutartis?
  • Kokiais atvejais atleidžiant darbuotoją, privalu sumokėti ne tik standartines išeitines išmokas, bet ir dirbtam laikui proporcingą premijos dalį?
  • Kada mokami atostoginiai ir ką daryti, jeigu atostogos jau prasidėjo, o atostoginiai vis dar neišmokėti?
  • Ar sprendimas keisti darbo (pamainų) grafikuose įprastai nustatomą darbo laiką visiems darbuotojams, dirbantiems pagal suminę darbo laiko apskaitą laikomas darbo sutarties pakeitimu?
  • Ar pagal suminę darbo laiko apskaitą dirbantiems darbuotojams prieššventinę dieną darbo laikas turi būti trumpinamas viena valanda?

Taip pat 2025-08-04 užregistruotas projektas dėl nutarimo Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo” pakeitimo, kuriuo nuo 2025-10-01:

  • papildoma, kad objektyvūs kriterijai dėl dienpinigių mažinimo privalo lemti mažesnes darbuotojo išlaidas komandiruotės metu;
  • patikslinamos nuostatos dėl aiškesnio dienpinigių skaičiavimo tais atvejais, kai vykimas į komandiruotę užtrunka ilgiau nei vieną dieną ar kai komandiruotė vyksta tarp skirtingų valstybių ar miestų;
  • taisyklės papildomos nauju skyriumi, kaip apmokamos komandiruočių išlaidos darbuotojams, kurių nuolatinė darbo vieta yra užsienyje;
  • patikslinamos komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose nuostatos.

Seminaro metu lektorė pateiks atsakymus į šiuos ir kitus Jums rūpimus klausimus, pristatys naujausius teisės aktų pakeitimus, analizuos dažniausiai daromas klaidas ir pasidalins patarimais kaip jų išvengti.

Temos

  1. GPM įstatymo pakeitimai nuo 2026-01-01:
    • NPD ir lengvatų taikymo pasikeitimai.
    • Naujoji GPM tarifų sistema – didesnis progresyvumas.
    • Individuali veikla šalia darbo santykių: nauji apmokestinimo principai.
  2. Darbo užmokesčio aktualijos 2025 m.
  3. Darbo kodekso aktualijos taikant suminę darbo laiko apskaitą.
  4. Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo aktualijos.
  5. Vaiko priežiūros atostogų ir išmokų reglamentavimas. Kaip efektyviai įforminti mamos ir tėčio vaiko priežiūros atostogas, ypač jų neperleidžiamą dalį?
  6. Pagrindiniai suminės darbo laiko apskaitos principai: galimybės pasirinkti įvairias darbo užmokesčio skaičiavimo metodikas:
    • Darbų, dirbamų pagal suminę darbo laiko apskaitą, apmokėjimas. Kaip skaičiuoti darbo užmokestį, kai nėra patvirtintos jokios skaičiavimo metodikos?
    • Netipiniai darbo laiko paskirstymo atvejai ir galimybės.
    • Probleminiai klausimai:
      • Suminis darbo laikas švenčių bei poilsio dienomis: kaip teisingai apmokėti už darbą?
      • Suminė darbo laiko apskaita ir paros, savaitės nepertraukiamojo poilsio ypatumai;
      • Suminė darbo laiko apskaita ir viršvalandiniai darbai;
      • Suminės darbo laiko apskaitos taikymas ir budėjimo ypatumai.
  7. Suminės darbo laiko apskaitos taikymo prievolės ir galimybės:
    • Suminės darbo laiko apskaitos grafikų sudarymas. Sudarytų grafikų keitimas;
    • Norminių aktų, susijusių su sumine darbo laiko apskaita, apžvalga. Ypatumai skirtingų ūkio šakų įmonėse;
    • Faktiškai dirbto laiko žymėjimas darbo laiko apskaitos žiniaraščiuose. Būtinybė nustatyti tabelio pildymo tvarką kiekvienoje įmonėje. Įrodymai apie faktiškai dirbtą laiką kituose (ne buhalteriniuose) dokumentuose;
    • Suminės darbo laiko apskaitos darbo grafikų koregavimas darbuotojui neatvykus į darbą.
  8. Darbo užmokesčio apskaičiavimas, kai organizacijoje taikoma suminė darbo laiko apskaita:
    • Vidutinio darbo užmokesčio apskaičiavimas: dažniausiai daromų klaidų apžvalga;
    • Darbuotojų atostoginių apskaičiavimas. Atostoginių kaupinių registravimo būtinumas. Atostogų reglamentavimas Darbo kodekse;
    • Įvairių kompensacijų apskaičiavimas. Kompensacijos už nepanaudotas atostogas apskaičiavimo tvarka;
    • Kilnojamojo pobūdžio darbo kompensacijos panaikinimas: kokios galimos alternatyvos?
    • Išskaitos iš darbo užmokesčio.
  9. VDI nuomonė dėl suminės darbo laiko apskaitos. Kaip modifikuoti suminės darbo laiko apskaitos taisykles pagal įmonės / įstaigos poreikius?
  10. Nepilnamečių įdarbinimo ir darbo režimo ypatumai.
  11. Fizinių darbo aplinkos veiksnių įtaka darbo laikui.
  12. Ne viso darbo laiko norma numatyta Darbo kodekse tam tikroms darbuotojų grupėms.
  13. Darbdavio pareiga informuoti dėl Lietuvoje įdarbintų ar atsiųstų laikinai dirbti užsieniečių.
  14. Nepatikimas mokesčių mokėtojas – kaip juo netapti dėl neteisingai apskaičiuoto darbo užmokesčio taikant suminę darbo laiko apskaitą?
  15. Taikomos darbo užmokesčio tvarkos aprašymas:
    • Lokaliniai teisės aktai – darbo ginčų prevencija;
    • Apmokėjimo sistemos rengimo rekomendacijos.
  16. Klausimų-atsakymų sesija.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

10:00-14:30 Seminaro trukmė
09:00-10:00 Nuotolinė registracija
12:00-12:45 Pietų pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

2025-10-02,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
125€
Suminė darbo laiko apskaita: darbuotojų ir organizacijos poreikių derinimas (tiesioginė seminaro transliacija)
125 (+ PVM)
2025-10-02,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 1 Eur/val.

125€
Suminė darbo laiko apskaita: darbuotojų ir organizacijos poreikių derinimas
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
125 (+ PVM)
2025-12-04,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
125€
Suminė darbo laiko apskaita: darbuotojų ir organizacijos poreikių derinimas (tiesioginė seminaro transliacija)
125 (+ PVM)
2025-12-04,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 1 Eur/val.

125€
Suminė darbo laiko apskaita: darbuotojų ir organizacijos poreikių derinimas
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
125 (+ PVM)

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: