Vadovo atsakomybė ir teisė – pasirinkti apskaitą tvarkantį asmenį. Atrodytų, visoms įmonėms reikia aukščiausią kvalifikaciją turinčių profesionalų – juk apskaita – tai įmonės saugumo garantas, o finansai –įmonės „kraujas“. Deja, ne visų vadovų pasirinkimai šiuo klausimu yra geri. Dėl tos priežasties tenka susidurti su aplaidžios apskaitos atvejais – kai užfiksuoti neaiškūs ir netikslūs buhalterinių sąskaitų likučiai, nesutampa skolų sumos su pirkėjais ir tiekėjais. Taip pat praktikoje gana dažnai pasitaikę atvejų, kuomet vadovai yra linkę slėpti pajamas, nemokėti visų priklausančių mokesčių.
Vadinasi, jeigu apskaitą tvarkantis asmuo bus parinktas netinkamai, už neteisingai sutvarkytą apskaitą atsakomybė teks pačiam vadovui. Jeigu vadovas galės įrodyti, kad apskaitą tvarkančio asmens pasirinkimas buvo tinkamas, tada už nekvalifikuotai atliktą darbą teks atsakyti pačiam finansininkui. Nors įmonės vadovas atsakingas už visų įmonės procesų valdymą, koordinavimą, darbų delegavimą ir kt., tačiau dalį kontrolės funkcijų vis tik derėtų pasilikti ir savo kompetencijai. Juolab, kad tam tikrais atvejais atsakomybė galima ne tik už aplaidžios ir apgaulingos finansinės apskaitos tvarkymą, bet ir už organizavimą.
Baudžiamajame kodekse įtvirtinta baudžiamoji atsakomybė už įstatymų nustatytą laiką buhalterinės apskaitos dokumentų nesaugojimą ir jų netvarkymą bei įtvirtintas alternatyvus nusikalstamos veikos pasekmių požymis — didelė turtinė žala. Yra atskirtos veikos pagal kaltės formą, t. y. BK 223 str. inkriminuojamas tada, kai jame numatytos veikos padarytos dėl neatsargumo, o jei veikos tyčinės, taikomas BK 222 str. Tai aktualu tais atvejais, kai įstatymų nustatyta tvarka nustatytą laiką nebus išsaugomi finansinės apskaitos dokumentai, taip pat kai buhalterinė apskaita buvo netvarkoma arba neorganizuojama teisės aktų nustatyta tvarka.
Seminaro metu bus analizuojami dažniausiai praktikoje pasitaikantys aplaidžios ir apgaulingos finansinės apskaitos tvarkymo požymiai. Lektoriai atskleis finansinę apskaitą tvarkantiems asmenims galimas rizikas ir jų suvaldymo būdus, o taip pat apžvelgs pagrindines prielaidas finansininko teisinei atsakomybei kilti už netinkamą finansinės apskaitos tvarkymą.
Seminaras skirtas taip pat aptarti efektyvumo klausimą buhalterinėje apskaitoje, konkrečiai, kaip identifikuoti ir valdyti privalomas ir perteklines ūkines operacijas, siekiant optimizuoti veiklą, o, kad operacijos nebūtų perteklinės ir aiškiai aprašytos, svarbu turėti patvirtintas įmonės vidaus tvarkas ir apskaitos politiką. Taupant laiką – pasinaudokite mūsų parengtais tvarkų šablonais ir apskaitos politikos programa.
1 dalis. Auditorė Jurgita Navikienė (09.00-12.00 val.)
2 dalis. Advokatas dr. Gytis Kuncevičius (13.00-14.30 val.)
Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:
Profesinė veikla:
Verslumo skatinimas:
Švietimas ir konsultavimas:
Advokatas dr. Gytis Kuncevičius turi daugiau kaip 15 metų patirties vedant mokymus apie rizikas, susijusias su finansų apskaita (įskaitant administracinę ir baudžiamąją atsakomybę) įvairiose komercinės veiklos srityse (transporto, energetikos, naftos prekybos, gamybos ir kt.) juridinių asmenų vadovams ir finansų vadovams, finansininkams/apskaitininkams, 10 metų patirtį atstovaujant klientus ikiteisminiuose tyrimuose ir teismuose dėl mokestinių nusikaltimų, sukčiavimo, turto pasisavinimo ir iššvaistymo, apgaulingo ir aplaidaus finansinės apskaitos tvarkymo, konsultuojant ir atstovaujant klientus mokestiniuose ginčuose ir kituose santykiuose su Valstybine mokesčių inspekcija.
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
09:00-14:30 | Seminaro trukmė | |
08:30-09:00 | Nuotolinė registracija | |
10:30-10:45 | Pertrauka | |
12:00-13:00 | Pietų pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Mokymų medžiaga Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą. | |
Konsultacija Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto. | |
Vaizdo įrašas Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu. |
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.