Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

5 darbo laiko režimai. Kurį rinktis po 2022-08-01?

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
     

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Pasikeitę verslo ir darbo organizavimo sąlygos, keičia ir darbuotojų darbo laiką bei jo režimus. Kai kuriose įmonėse atsiranda daugiau laisvės patiems darbuotojams planuoti darbo laiką, tačiau kartais abi darbo santykių šalys – tiek darbdavys, tiek ir darbuotojas ieško kompromiso: kuris darbo laiko režimas geriausiai tiktų visiems ar kai kuriems darbuotojams. Maža to, dažnos įmonės buhalteris „vargsta“ skaičiuodamas darbo užmokestį, kai pasirinktas ne geriausias iš variantų todėl, kad tiesiog apie kitus darbo laiko režimus nežinoma arba nepagalvota.

Dažniausia ginčų tarp darbdavio ir darbuotojo priežastis – vėluojantis darbo užmokestis. VDI, per pirmąjį 2022 m. pusmetį, gavo net 4647 prašymus išnagrinėti darbo ginčus dėl apmokėjimo už darbą. Kokios pasekmės kyla darbdaviui, jeigu darbo santykių metu pavėlavo išmokėti darbo užmokestį? Kada išmokamas darbo užmokestis ir su juo susijusios išmokos, jeigu nutraukiama darbo sutartis? Kada mokami atostoginiai ir ką daryti, jeigu atostogos jau prasidėjo, o atostoginiai vis dar neišmokėti?

Darbo santykių naujovės nuo  2022-07-01, 2022-08-01, 2022-10-01, 2022-11-01,  2023-01-01:

  • 2022-08-01 įsigaliojo svarbus Darbo kodekso pakeitimas dėl darbdavio pareigos pateikti darbuotojui informaciją vykstant į ilgiau nei 28 dienas trunkančią komandiruotę ES ar EEE valstybėse.
  • Nuo 2022-08-01 pagal DK pakeitimus tėvams, auginantiems vaikus iki 12 m., suteikta nauja teisė į papildomas poilsio dienas priklausomai nuo vaikų skaičiaus ir sveikatos būklės. Taip pat pasikeitė ne viso darbo laiko reglamentavimas auginantiems vaikus iki 8 metų.
  • 2022-08-01 įsigaliojo Darbo kodekso pakeitimai, susiję su nemokamomis atostogomis, terminuotomis darbo sutartimis, susitarimu dėl išbandymo ir nuotoliniu darbu. Darbo sutartys ir kiti susiję dokumentai įdarbinamiems užsieniečiams privalo būti pateikiami jiems suprantama kalba.
  • 2022-08-01 įsigaliojo ir atnaujinta pavyzdinės darbo sutarties forma.
  • 2022-11-01 įsigalioja DK pakeitimai, kuriais mažinamas kompensacijos dydis nuo 50 iki 30 proc. bazinio darbo užmokesčio darbuotojams, dirbantiems kilnojamo pobūdžio ar su kelionėmis bei pervežimu susijusį darbą. 2022-09-26 VMI atnaujino leidinį, kuriame pateikė išaiškinimus dėl įsigaliosiančių DK ir VSDĮ pakeitimų, susijusių su kompensacijų dydžio sumažinimu ir panaikinimu.
  • 2022-10-01 įsigalioja Darbo kodekso pakeitimai, detaliau reglamentuojantys prastovų paskelbimo ir atšaukimo tvarką ir terminus bei dalinės prastovos apmokėjimą. Nuo minėtos datos įsigalioja ir naujas įsakymas Nr. EV-212, reglamentuojantis pranešimų apie paskelbtas (atšauktas) prastovas pateikimą VDI bei darbdavio pateiktos informacijos apsikeitimą tarp institucijų.
  • Nuo 2023-01-01 naujai reglamentuojama naudojimosi tėvystės atostogomis tvarka. 
  • 2022-07-01 įsigaliojo nutarimo „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ pakeitimai, įtvirtinantys galimybę apskaičiuoti mažesnius dienpinigius pagal numatytus kriterijus.
  • 2022-07-01 įsigaliojo Užimtumo įstatymo pakeitimai, įtvirtinantys iš užsienio pritrauktų darbuotojų, kurių darbo funkcija yra įtraukta į trūkstamų aukštą pridėtinę vertę kuriančių profesijų sąrašą, sąlygas, kurioms esant, darbuotojui būtų suteikta teisė gauti atvykimo išmoką. Teisė išmokai gauti atsirastų ir darbdaviui, įdarbinusiam minėtą darbuotoją.

Todėl šis seminaras padės tiek personalo specialistams, tiek ir buhalteriams ar įmonės vadovams įvertinti galimus pasirinkimus ir susitarti su kiekvienu darbuotoju dėl jam labiausiai tinkančio darbo laiko režimo įvertinant naujojo reglamentavimo įtaką.

Temos

  1. Kada noriu – tada dirbu: koks darbo laiko režimas geriausiai tiktų?
  2. Pasirinkimas – net iš 5 režimų ir jų derinimas tarpusavyje:
    • Nekintančios darbo dienos (pamainos) ir darbo dienų per savaitę skaičiaus;
    • Suminės darbo laiko apskaitos;
    • Lankstaus darbo grafiko;
    • Suskaidytos darbo dienos laiko režimo;
    • Individualaus darbo laiko režimo.
  3. Pasirinkto režimo reglamentavimas – darbo sutartyje, ar kitame lokaliame teisės akte?
  4. Darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymo ypatumai, pasirinkus taikyti skirtingus režimus.
  5. VMI kliento profilis – ką jis parodo?

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, socialinių mokslų (ekonomikos) magistrė, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios bendrovės „Solidus vox“ direktorė. Bendrovė teikia ne tik buhalterinės apskaitos ir audito paslaugas, bet ir konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis apskaitos, mokesčių, darbo santykių bei apskaitos politikos pasirinkimo klausimais. Auditorė taip pat veda viešuosius ir vidinius mokymus aktualiomis mokesčių, apskaitos ir darbo užmokesčio skaičiavimo temomis visoje Lietuvoje. Lektorės straipsniai yra publikuojami buhalterių profesinėje spaudoje bei didžiuosiuose šalies žiniasklaidos portaluose. Jurgita Navikienė nuolat ir pati kelia kvalifikaciją. Pastaraisiais metais dalyvavo mokymuose Austrijoje Antikorupcijos akademijoje ir Baltijos šalyse gilinosi į valdybų gerąją praktiką.
J. Navikienė prisideda prie verslumo Lietuvoje skatinimo – aktyviai dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose, yra Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė ir padeda jauniems verslininkams suteikdama jėgų judėti pirmyn. Kaip Jurgita teigia, „mentoriaus vaidmuo pradedančiojo verslininko kelyje yra daugialypis – tai ne vien dalijimasis profesine patirtimi, dalykinėmis žiniomis, bet ir mokinio asmeninių savybių vertinimas bei pasiūlymas jam lygiagrečiai tobulinti tam tikras mažiau išreikštas asmenines kompetencijas“.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

10:00-14:30 Seminaro trukmė
9:30-10:00 Nuotolinė registracija
12:00-12:45 Pietų pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.