Subjektai, vykdantys žemės ūkio veiklą, susiduria su nestandartinėmis situacijomis, įskaitant biologinio turto naudojimą, veiklos sezoniškumą, kompensacinio PVM tarifo schemos taikymą, gaunamų pajamų priskyrimą pajamoms iš žemės ūkio veiklos ir jų apmokestinimą, gaunamą valstybės pagalbą bei paramą ir kt.
Šie specifiniai aspektai reikalauja ypatingų žinių ir profesionalaus požiūrio į apskaitos bei mokesčių tvarkymą. Biologinio turto, pavyzdžiui, gyvulių ar pasėlių, vertinimas ir apskaita kelia unikalius iššūkius dėl jų augimo ir vertės kitimo laike. Sezoniškumas lemia netolygų pajamų ir išlaidų pasiskirstymą per metus, kas apsunkina finansų planavimą. Be to, žemės ūkio subjektai dažnai naudojasi specialiomis mokesčių lengvatomis ir paramos programomis, kurių tinkamas įtraukimas į apskaitą ir deklaravimas reikalauja gilaus supratimo apie galiojančius teisės aktus ir jų taikymą praktikoje.
Seminaro metu aptarsime ir kitus teisės aktų pakeitimus, projektus ir aktualius VMI komentarus 2024-2025 m.:
Taip pat planuojama, kad 2025 m., įgyvendinant Europos Sąjungos direktyvas, Lietuvoje įsigalios PVM įstatymo pakeitimai bei jo papildymas naujais straipsniais. Pagrindiniai pakeitimai apimtų smulkiojo verslo schemos įvedimą su padidinta metinės apyvartos riba iki 55,000 eurų, galimybę Lietuvos įmonėms taikyti kitų ES šalių smulkiojo verslo schemas, PVM sąskaitų faktūrų išrašymo taisyklių supaprastinimą, elektroninių PVM sąskaitų faktūrų naudojimo skatinimą, pakeitimus prekių įsigijimo iš kitų ES šalių apmokestinime ir naujos ketvirčio ataskaitos įvedimą įmonėms, taikančioms smulkiojo verslo schemas kitose ES šalyse.
Seminare bus aptarti svarbiausi žemės ūkio subjektams kylantys klausimai, dažniausiai daromos klaidos bei pateikiama praktinių pavyzdžių.
1 dalis. Auditorė – Jurgita Navikienė (10:00-12:15 val.)
2 dalis. Lektorė – Prof. Dr. Astrida Miceikienė (13:00-15:30 val.)
Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:
Profesinė veikla:
Verslumo skatinimas:
Švietimas ir konsultavimas:
Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos kanclerė,Taikomosios ekonomikos, finansų ir apsakitos profesorė, akredituota konsultantė ūkio veiklos buhalterinės apskaitos klausimais klausimais, Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centro konsultantų profesinių žinių patikrinimo narė, LR žemės ūkio ministerijos Žemdirbių tęstinio mokymo ekspertų Ekonomikos, vadybos ir apskaitos grupės narė, LR žemės ūkio ministerijos Žemdirbių švietimo tarybos narė. Nuo 2004 m. konsultuoja ūkininkus, žemės ūkio įmones, nuo 2006 m. – pelno nesiekiančias organizacijas mokesčių, apskaitos tvarkymo ir finansų valdymo klausimais.
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
10:00-15:30 | Seminaro trukmė | |
9:30-10:00 | Registracija | |
12:15-13:00 | Pietų pertrauka | |
14:30-14:45 | Pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Mokymų medžiaga Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą. | |
Konsultacija Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto. | |
Mokymų įrašas Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu. |
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.