Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

Žemės ūkio veiklą vykdančių subjektų mokesčių ir apskaitos naujovės. Finansinių ataskaitų ruošimas už 2024 m.

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
      Kaina: 125€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2025-03-18,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
125€
Žemės ūkio veiklą vykdančių subjektų mokesčių ir apskaitos naujovės. Finansinių ataskaitų ruošimas už 2024 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
125 (+ PVM)

Apie seminarą

Subjektai, vykdantys žemės ūkio veiklą, susiduria su nestandartinėmis situacijomis, įskaitant biologinio turto naudojimą, veiklos sezoniškumą, kompensacinio PVM tarifo schemos taikymą, gaunamų pajamų priskyrimą pajamoms iš žemės ūkio veiklos ir jų apmokestinimą, gaunamą valstybės pagalbą bei paramą ir kt.

Šie specifiniai aspektai reikalauja ypatingų žinių ir profesionalaus požiūrio į apskaitos bei mokesčių tvarkymą. Biologinio turto, pavyzdžiui, gyvulių ar pasėlių, vertinimas ir apskaita kelia unikalius iššūkius dėl jų augimo ir vertės kitimo laike. Sezoniškumas lemia netolygų pajamų ir išlaidų pasiskirstymą per metus, kas apsunkina finansų planavimą. Be to, žemės ūkio subjektai dažnai naudojasi specialiomis mokesčių lengvatomis ir paramos programomis, kurių tinkamas įtraukimas į apskaitą ir deklaravimas reikalauja gilaus supratimo apie galiojančius teisės aktus ir jų taikymą praktikoje.

Seminaro metu aptarsime ir kitus teisės aktų pakeitimus, projektus ir aktualius VMI komentarus 2024-2025 m.:

  • Yra įsigalioję Finansinių ataskaitų audito ir kitų užtikrinimo paslaugų įstatymo pakeitimai, kuriuose naujai įtvirtinama audito prievolė ŪB, ŽŪB, KB ir kitų formų organizacijoms, jei jie viršija įmonių privalomam auditui nustatytus kriterijus.
  • Yra įsigaliojęs Finansų ministro įsakymas dėl juridinių asmenų registre viešai skelbiamų finansinių ataskaitų kokybės stebėsenos, kuriuo AVNT išplečia savo kontrolės funkcijas. Vertindama finansinę atskaitomybę, institucija taip pat analizuos ir įmonių vadovybės pateiktas ataskaitas. AVNT įgauna teisę prašyti papildomos informacijos iš verslo subjektų, kai tai būtina patikrinimui atlikti. Įmonėms nustatomas 10 darbo dienų terminas tokiai informacijai pateikti. Svarbu pažymėti, kad nustačius esminius trūkumus ataskaitose, ši informacija bus įtraukta į Juridinių asmenų registrą (JAR). Tokiu būdu duomenys apie nustatytus pažeidimus taps prieinami visuomenei.
  • Įsigaliojęs naujos redakcijos Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymas, kuriuo padidinti rodiklių dydžių kriterijai, pagal kuriuos nustatoma įmonės dydžio kategorija ir atsižvelgiant į tai nustatoma, kokias finansines ataskaitas privalo rengti juridinis asmuo. Atkreipiame dėmesį, kad remiantis ĮĮGAĮ nuo 2026-01-01 Juridinių asmenų registro tvarkytojas nepriims finansinių ataskaitų rinkinio be auditoriaus išvados, jeigu auditas privalomas pagal įstatymus.
  • Aptarsime Pelno mokesčio įstatymo pakeitimus, kuriais padidinti standartinis ir lengvatinis pelno mokesčio tarifai, pakeistas lengvųjų automobilių įsigijimo ir nuomos išlaidų priskyrimas leidžiamiems atskaitymams, atsižvelgiant į automobilių išmetamą CO2 kiekį.
  • Projektą dėl Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo pakeitimo, kuriuo siūloma patikslinti nustatytą mokesčio už aplinkos teršimą, kai eksploatuojami žemės ūkio veiklai naudojami ne keliais judantys mechanizmai, objektą.

Taip pat planuojama, kad 2025 m., įgyvendinant Europos Sąjungos direktyvas, Lietuvoje įsigalios PVM įstatymo pakeitimai bei jo papildymas naujais straipsniais. Pagrindiniai pakeitimai apimtų smulkiojo verslo schemos įvedimą su padidinta metinės apyvartos riba iki 55,000 eurų, galimybę Lietuvos įmonėms taikyti kitų ES šalių smulkiojo verslo schemas, PVM sąskaitų faktūrų išrašymo taisyklių supaprastinimą, elektroninių PVM sąskaitų faktūrų naudojimo skatinimą, pakeitimus prekių įsigijimo iš kitų ES šalių apmokestinime ir naujos ketvirčio ataskaitos įvedimą įmonėms, taikančioms smulkiojo verslo schemas kitose ES šalyse.

Seminare bus aptarti svarbiausi žemės ūkio subjektams kylantys klausimai, dažniausiai daromos klaidos bei pateikiama praktinių pavyzdžių.

Temos

1 dalis. Auditorė – Jurgita Navikienė (10:00-12:15 val.)

  1. Finansinė apskaita žemės ūkio sektoriuje.
  2. 2024 metų finansinių ataskaitų sudarymas – kokios dažniausiai pasitaikančios klaidos? Finansinių ataskaitų stebėsena.
  3. Finansinių ataskaitų rinkinio sudarymo kūrybiniai aspektai. Tinkamiausios finansinių ataskaitų formos ir apimties pasirinkimo galimybės.
  4. 17-asis VAS „Biologinis turtas“. Tinkamiausios apskaitos alternatyvos dėl biologinio turto ir kitų balansinių bei pajamų ir sąnaudų straipsnių. Dažniausiai daromų klaidų apžvalga.
  5. Valstybės pagalba ir parama žemės ūkiui.
  6. Nuolatinė apskaitos politikos peržiūra dėl galimų veiklos ir norminių aktų pasikeitimo ir dėl prievolių, susijusių su išmaniąja VMI.
  7. Ūkininko ūkio apskaitos ypatumai.
  8. Pajamų pripažinimo ir sąnaudų registravimo alternatyvos. Nerealizuoto biologinio turto apskaita ir savikainos apskaičiavimo ypatumai.
  9. Gaunamų pajamų priskyrimas pajamoms iš žemės ūkio veiklos ir jų apmokestinimas.
  10. Žemės ūkio veiklą vykdančių gyventojų išlaidos, mažinančios apmokestinamąsias individualios veiklos pajamas.
  11. Žemės ūkio veiklą vykdančių gyventojų išlaidos, priskiriamos leidžiamiems ir neleidžiamiems atskaitymams.
  12. IT naudojimas ūkininko veikloje: registravimas, bendra nuosavybė su sutuoktiniu, pardavimas, nuomojimas, nusidėvėjimas, remontas, dovanojimas, paveldėjimas. Mokestiniai aspektai.
  13. Lengvojo automobilio naudojimas ūkininko veikloje.
  14. Nekilnojamojo turto mokestis.
  15. Savanoriška praktika.
  16. Praktiniai klausimai, susiję su darbo santykiais:
    • Darbo sutarties sudarymas ir nutraukimas;
    • Darbo laiko registravimas;
    • Nedirbto laiko apskaita ir praktiniai pavyzdžiai: kasmetinės, nemokamos atostogos ir kiti neatvykimai į darbą;
    • Išskaitos iš darbo užmokesčio ir kiti aktualūs su darbo santykiais susiję klausimai.
  17. Kitų fizinių asmenų darbo formų atlygis: atlygis pagal žemės ūkio ir miškininkystės paslaugų kvitą, individualios veiklos pajamos.

2 dalis. Lektorė – Prof. Dr. Astrida Miceikienė (13:00-15:30 val.)

  1. Mokesčių pakeitimai ir jų taikymas žemės ūkio veiklą vykdančiuose subjektuose.
  2. Pelno mokesčio ypatumai žemės ūkio įmonėse.
  3. Gyventojų pajamų mokesčio ypatumai ūkininkų ūkiuose ir naujausi GPMĮ pakeitimai: tarifai, neapmokestinamosios pajamos, NPD pakeitimai, pajamų deklaravimas.
  4. Privalomojo sveikatos ir valstybinio socialinio draudimo įmokų apskaičiavimo ypatumai žemės ūkyje: pajamų rūšių, nuo kurių skaičiuojamos įmokos, aktualijos, lengvatų taikymo ypatumai, tarifų taikymas ir įmokų bazė.
  5. Žemės ūkio verslo apmokestinimo specifika dėl biologinio turto naudojimo, veiklos sezoniškumo, miškininkystės pajamų apmokestinimas.
  6. PVM ypatumai žemės ūkio versle.
  7. Kompensacinio PVM tarifo ūkininkams schemos taikymas 2025 m.
  8. Kitų mokesčių apskaičiavimo ypatumai žemės ūkio versle.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Astrida Miceikienė

Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos kanclerė,Taikomosios ekonomikos, finansų ir apsakitos profesorė, akredituota konsultantė ūkio veiklos buhalterinės apskaitos klausimais  klausimais, Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centro konsultantų profesinių žinių patikrinimo narė, LR žemės ūkio ministerijos Žemdirbių tęstinio mokymo ekspertų Ekonomikos, vadybos ir apskaitos grupės narė, LR žemės ūkio ministerijos Žemdirbių švietimo tarybos narė. Nuo 2004 m. konsultuoja ūkininkus, žemės ūkio įmones, nuo 2006 m. – pelno nesiekiančias organizacijas mokesčių, apskaitos tvarkymo ir finansų valdymo klausimais.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

PROGRAMA

10:00-15:30 Seminaro trukmė
9:30-10:00 Registracija
12:15-13:00 Pietų pertrauka
14:30-14:45 Pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.

Laikas ir vieta

2025-03-18,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
125€
Žemės ūkio veiklą vykdančių subjektų mokesčių ir apskaitos naujovės. Finansinių ataskaitų ruošimas už 2024 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
125 (+ PVM)

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: