Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Darbo užmokestis 2025 m.: praktiniai sprendimai netipinėms situacijoms

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
      Kaina: 130€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2025-03-19,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
130€
Darbo užmokestis 2025 m.: praktiniai sprendimai netipinėms situacijoms (tiesioginė seminaro transliacija)
130 (+ PVM)
2025-03-19,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

130€
Darbo užmokestis 2025 m.: praktiniai sprendimai netipinėms situacijoms
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
130 (+ PVM)

Apie seminarą

Tradiciškai metų pradžioje sulaukiame teisės aktų pakeitimų, susijusių su darbo užmokesčio skaičiavimu ir apmokestinimu. Neišimtis buvo ir šie metai, kai padidintas MMA ir MVA, įsigaliojo GPMĮ pakeitimai, kuriais pakeistos NPD ir MNPD formulės, padidintas VDU bei įsigaliojo Darbo kodekso pakeitimai, kurie įnešė tam tikrų pokyčių darbdaviams ir darbuotojams. Paskutiniu metu daug kalbama ir apie numatomus GPM pakeitimus, tad pokyčių, tikėtina, sulauksime dar iki kitų metų pradžios.

Svarbu paminėti, kad su priimtomis Darbo kodekso pataisomis, perkeltos ir Direktyvos 2022/2041 dėl deramo minimaliojo atlyginimo nustatymo nuostatos. Nors Lietuvoje jau buvo taikoma tam tikra praktika dėl MMA nustatymo procedūrų derinant jį Trišalėje taryboje, tačiau iki šiol šie kriterijai Darbo kodekse nebuvo aiškiai įvardinti. MMA nuo šiol bus tvirtinamas atsižvelgiant į FINMIN skelbiamą ekonominės raidos scenarijų bei paskelbtus šalies ūkio vystymosi rodiklius, kartu įvertinant ir tokius kriterijus kaip perkamoji galia, atsižvelgiant į pragyvenimo išlaidas, bendrą darbo užmokesčio lygį, augimo greitį, ilgalaikius darbo našumo lygius ir pokyčius.

Reikia nepamiršti, kad DK yra numatyta galimybė mažinti dienpinigius iki 50 proc. Vyriausybės nustatytų dydžių. 2024-12-10 Vilniaus apygardos teismo sprendimas patvirtino, kad dienpinigių mažinimas turi būti pagrįstas aiškiais ir objektyviais kriterijais, kurie turi būti įtvirtinti kolektyvinėje sutartyje arba vietiniame norminiame akte. Mažinimas gali būti pagrįstas tik objektyviomis priežastimis, tokiomis kaip apgyvendinimo ir maitinimo sąlygos, tačiau negali būti taikomi subjektyvūs kriterijai, pavyzdžiui, darbuotojo pareigos, stažas ar darbo rezultatai. Darbuotojai turi būti raštu supažindinti su šiais kriterijais prieš komandiruotę, o nesilaikant šių reikalavimų, darbdaviai rizikuoja būti įpareigoti išmokėti maksimalias dienpinigių sumas atgaline data. Seminaro metu aptarsime naujausią teismų praktiką, tinkamus ir netinkamus mažinimo kriterijus bei praktines rekomendacijas darbdaviams.

Darbo užmokestis – pati jautriausia kiekvienos įmonės apskaitos ir mokesčių dalis ir tai lemia keletas priežasčių: įstatymų kaita bei darbuotojų lūkesčiai. VDI duomenimis 2024 m. darbo ginčų komisija sulaukė net 9537 prašymų, dėl ko darbuotojams ir darbdaviams buvo išmokėta daugiau nei 15 mln. Eur. Pateiktuose prašymuose dauguma keliamų reikalavimų buvo dėl darbo užmokesčio ir kitų išmokų apmokėjimo. Todėl ypač svarbu teisingai taikyti besikeičiančias DK normas ir išvengti galimų ginčų ir finansinių praradimų.

Seminare išsamiai aptarsime darbo užmokesčio skaičiavimo aktualijas ir apskaitos subtilybes, pajamų natūra atvejus bei VMI požiūrio pokyčius, komandiruočių dokumentavimo ypatumus, vidutinio darbo užmokesčio skaičiavimą, darbuotojų motyvavimo priemonių įgyvendinimą ir apmokestinimą, taip pat išskaitų iš darbo užmokesčio vykdymo rekomendacijas ir kitus aktualius klausimus, su kuriais susiduria apskaitą tvarkantys asmenys.

TEMOS

  1. Darbo užmokesčio aktualijos 2025 m.:
    • NPD ir MNPD formulės.
    • MMA ir MVA įtaka DU skaičiavimui.
    • MMA įtaka PSD įmokoms.
    • MMA įtaka „Sodros“ įmokoms, uždirbantiems mažesnį nei MMA DU.
    • Išmokų darbuotojams apmokestinimas.
    • Atostoginių skaičiavimas.
    • MMA įtaka neapmokestinamų GPM dienpinigių į užsienį dydžiams.
  2. Naujų Darbo kodekso nuostatų taikymas.
  3. Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo taikymas.
  4. Darbo užmokesčio sudedamosios dalys. Priedų, priemokų, premijų apskaita. Kurių darbo užmokesčio dalių galima neįtraukti į vidutinio darbo užmokesčio skaičiavimą ir nukrypimų apmokėjimą? Kada dienpinigiai gali būti traktuojami darbo užmokesčio dalimi?
  5. Kokiu tarifu apmokėti darbą švenčių, poilsio dienomis, viršvalandžius, naktinį darbą ir budėjimą? Kaip šiuos nukrypimus derinti tarpusavyje?
  6. Darbo komandiruotėje apskaita:
    • Kokiu tarifu apmokėti komandiruotės kelionės laiką ir kada jo nebūna?
    • Kada komandiruotės dienpinigiai turi būti apmokestinami?
    • Rizika dėl darbo užmokesčio ir dienpinigių apmokestinimo Lietuvoje ir užsienyje. Pavyzdžiai.
    • Dienpinigių dydžiai.
  7. Darbuotojų mokymosi ar kvalifikacijos tobulinimo išlaidos.
  8. Darbo laiko apskaita: įmonių prievolės dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščio formos ir pildymo tvarkos. Darbo režimai: galima juos derinti tarpusavyje – naujausia VDI nuomonė.
  9. Darbo grafikų palyginimas su darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiais. Faktiškai dirbto laiko apskaita ir įrodymų dokumentacija. Rizika dėl netinkamai pažymėto faktiškai dirbto laiko – galima „užsidirbti“ net ir nepatikimo mokesčių mokėtojo statusą.
  10. Pajamos natūra – grėsmės, galimybės, įvairovė.
  11. Darbo sutarčių įforminimo ypatumai: dažniausiai daromų klaidų apibendrinimas ir praktinės rekomendacijos. Specifinės situacijos. Pakoreguota darbo sutarties forma. Jau įdarbintų darbuotojų informavimas apie pakeitimus.
  12. Mamadieniai ir tėvadieniai, priklausomai nuo vaikų skaičiaus, amžiaus ir sveikatos būklės.
  13. Vaiko priežiūros atostogų ir išmokų reglamentavimas. Kaip efektyviai įforminti mamos ir tėčio vaiko priežiūros atostogas, ypač jų neperleidžiamą dalį?
  14. Atostoginių kaupinių perskaičiavimas ir koregavimas.
  15. Nepanaudotų atostogų nurašymo ypatumai.
  16. Suminės darbo laiko apskaitos taikymo atvejai, darbo grafikų sudarymas, derinimas, vykdymas, pakeitimas. Darbo laiko balanso apskaičiavimas ir nukrypimų apmokėjimas. Nereglamentuotų teisės aktais pavyzdžių įforminimas įmonėje ar įstaigoje.
  17. Darbuotojų motyvavimo priemonių įforminimas ir apmokestinimas.
  18. Išskaitų iš darbo užmokesčio vykdymo rekomendacijos ir apskaičiavimo ypatumai. Išskaitas pagrindžiantys dokumentai. Išskaitų eiliškumas.
  19. Darbo užmokesčio sistemos aprašymas – privalomi ir papildomi (netipiniai) punktai. Darbuotojų grupavimas darbo apmokėjimo sistemoje. Galimybės.
  20. LAT praktika ir naujausi išaiškinimai dėl darbo užmokesčio priedų, papildomo darbo ir padidėjusio darbų masto.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

Seminaro informacija

Programa

10.00-15:45 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Registracija
12:00-13:00 Pietų pertrauka
14:30-14:45 Pertrauka

Papildoma informacija

Sertifikatas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu, dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

2025-03-19,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
130€
Darbo užmokestis 2025 m.: praktiniai sprendimai netipinėms situacijoms (tiesioginė seminaro transliacija)
130 (+ PVM)
2025-03-19,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

130€
Darbo užmokestis 2025 m.: praktiniai sprendimai netipinėms situacijoms
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
130 (+ PVM)

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: