S. Bareikė: Kas yra atsakingas už karjeros planavimą organizacijose?

Publikuota: 2023-10-03

Sėkmingi karjeros pokalbiai organizacijoje

 
 

Tradicinį darbuotojų karjeros kopimą laiptais „aukštyn“ rinkoje keičia naujos tendencijos, kurios atveria žmonėms galimybę keisti savo karjerą net iki 12-15 kartų per visą savo profesinį gyvenimą. Tad kaip išlaikyti ir motyvuoti savo talentus komandose, atliepiant darbuotojų poreikius ir priimant kintančią rinką?

Daugybė tyrimų rodo, kad judėjimas organizacijos viduje yra vienas iš darbuotojų labiausiai vertinamų prasmingos karjeros dedamųjų, o organizacijas paliekančių darbuotojų ataskaitose didelė pyrago dalis užima „karjeros galimybių nebuvimas”. Kuomet organizacijoms yra svarbu išlaikyti savo darbuotojus, jos turi suprasti, kad privalo ne tik sukurti darbuotojams galimybes augti organizacijos viduje, bet ir padėti jiems atrasti atsakymus, kuria karjeros kryptimi šie nori judėti.

Tačiau iššūkis atsiranda tame, kad dažnas žmogus neturi savo karjeros plano atsakymų, tad nesvarbu kiek daug organizacija pateiktų augimo galimybių, darbuotojas jomis negalės pasinaudoti kryptingai ir vidinės karjeros programos nepasieks sėkmės, kurią iš tiesų galėtų pasiekti.

Karjeros planavimo pokalbiai – sprendimas, sujungiantis organizacijos siūlomas vidines karjeros augimo galimybes ir kiekvieno individualaus darbuotojo karjeros lūkesčius. Kitaip, organizacijai – tai pokalbis, vedantis į atsakymus kaip išlaikyti, sukurti galimybę augti ir motyvuoti savo darbuotojus.

Tuo tarpu darbuotojui – tai pokalbis apie tai:

  • Kas jam(jai) yra įdomus ir prasmingas darbas.
  • Kaip jis (ji) gali augti ir tobulėti.
  • Kokie karjeros keliai galimi organizacijoje.
  • Kaip toliau planuoti savo karjerą organizacijoje.

Kas yra atsakingas už karjeros planavimą organizacijose?

Atsakomybę už karjeros planavimą vienodai dalijasi darbuotojas, jo vadovas ir organizacija:

  • Organizacija. Organizacija turi puoselėti aplinką, palaikančią karjeros plėtrą viduje ir suteikiančią darbuotojams galimybes augti ir tobulinti įgūdžius.
  • Vadovas. Vadovas yra atsakingas už pagalbą savo žmonėms augti. Tad pagalba darbuotojui suprasti kokios yra jo/jos stiprybės, kokį rezultatą žmogus nori kurti, kur jam yra prasmė, kai jis/ji toliau nori augti, kokioje aplinkoje jis/ji gali generuoti geriausią rezultatą, kokie kiti karjeros žingsniai organizacijoje galimi, kaip tai suplanuoti, įkvėpti darbuotoją prisiimti atsakomybę už karjerą, teikti grįžtamąjį ryšį, galimas perspektyvas ar augimo galimybes. Šie ir palydintys akcentai padeda išgryninti karjeros viziją, analizuoti karjeros galimybes organizacijoje ir padėti planuoti bei siekti galimų pokyčių, išlaikant talentus organizacijos viduje.
  • Darbuotojas. Darbuotojas yra atsakingas už savo karjerą, jos planavimą ir įgyvendinimą. Tačiau labai dažnai, net ir esant didelei motyvacijai augti organizacijoje, darbuotojams trūksta pagalbos suprasti, kur ir kaip tai galima padaryti.

Karjeros planavimo pokalbiai integruoti į reguliarus 1:1 ir metinius darbuotojo veiklos vertinimo pokalbius su jų augimo planavimu – skatina darbuotojus jausti, kad yra vertinami ir prisideda prie bendros organizacijos sėkmės. Darbuotojai tampa lojalūs ir be pagrindo pokyčiams.

Sėkmingi karjeros pokalbiai organizacijoje