Žmonės dažnai sako, kad laikas yra brangus. Tai tiesa, nes mes negalime grąžinti praeities akimirkų ir kartu neturime galimybės pasirinkti, kiek laiko turime. Laiko valdymas yra itin svarbus bet kokiai darbo sričiai, ypač buhalteriams, kurie turi daug užduočių ir ribotą laiko kiekį.

Laiko planavimas yra būtinas norint pasiekti aukštesnį darbo efektyvumą ir produktyvumą. Tai reiškia, kad turime nusistatyti tikslus, susiplanuoti, kaip juos pasiekti ir sudaryti sąrašus, kad galėtume tvarkyti savo laiką ir padaryti viską, ko reikia.

Vienas iš svarbiausių laiko planavimo principų yra prioritetų nustatymas. Tai reiškia, kad turite nustatyti savo užduočių pirmenybę ir tvarkingai susisteminti jas pagal jų svarbą ir skubumą. Norint efektyviai valdyti savo laiką, daugelis žmonių pasinaudoja įvairiais įrankiais ir strategijomis.

Buhalteris gali susikurti unikalų savo darbo planą, kad būtų aišku, kokie darbai turi būti atlikti ir kada kolegos turi pateikti būtiną informaciją. Štai populiariausi laiko valdymo metodai:

Eisenhower’o modelis: šis metodas padeda nuspręsti, kokie darbai yra svarbiausi ir kokie yra mažiau svarbūs. Visi darbai suskirstomi į keturias kategorijas: skubūs ir svarbūs, skubūs, bet mažiau svarbūs,  svarbūs, bet ne skubūs, ne skubūs ir ne svarbūs. Pavyzdžiui: skubūs ir svarbūs darbai gali būti klientų užsakymų tvarkymas, skubūs, bet mažiau svarbūs darbai gali būti įprastų užsakymų tvarkymas, svarbūs, bet ne skubūs darbai gali būti projektų planavimas, o ne skubūs ir ne svarbūs darbai gali būti laisvalaikio veiklos.

Pomodoro technika: šis metodas susideda iš darbo ciklų, kurių trukmė yra 25 minutės, o po to seka 5 minučių pertrauka. Po kelių ciklų pertrauka tampa ilgesnė. Tai leidžia žmogui susikoncentruoti ir būti produktyvesniu. Pavyzdžiui: Jūs galite naudoti šią techniką planuodami savo dienos darbus, suskirstant jas į 25 minučių segmentus ir tarp jų panaudoti 5 minučių pertraukas.

ALPEN metodas: šis metodas susideda iš penkių laiko planavimo etapų: analizė, planavimas, įvertinimas, įgyvendinimas ir kontrolė. Pavyzdžiui: analizė gali būti susijusi su išsiaiškinimu, kiek laiko reikia tam tikrai užduočiai, planavimas gali būti susijęs su patikslinimu, ką tiksliai reikia padaryti, įgyvendinimas gali būti susijęs su užduočių vykdymu ir kontrolė gali būti susijusi su rezultatų patikrinimu.

Koncentracijos ratas: šis metodas padeda laiko planavimui ir dėmesio sutelkimui. Mes suskirstome darbus pagal prioritetus ir skiriame jiems tam tikrą laiko tarpą, kad galėtume susikoncentruoti tik į vieną užduotį. Tai padeda išvengti nuolatinio išsiblaškymo ir pagerina produktyvumą. Pavyzdžiui: pirmas ratas gali būti skirtas svarbiausiems darbams, antras ratas gali būti skirtas mažiau svarbiems darbams, o trečias ratas gali būti skirtas atsipalaidavimui ir poilsio veikloms.

ABC metodas: šis metodas leidžia suskirstyti darbus pagal svarbą. A kategorija apima svarbiausius darbus, B kategorija apima vidutinės svarbos darbus, o C kategorija apima mažiau svarbius darbus. Pavyzdžiui: A kategorijos darbai gali būti susiję su užsakymų tvarkymu, B kategorijos darbai gali būti susiję su finansiniais skaičiavimais, o C kategorijos darbai gali būti susiję su el. pašto tvarkymu.

 

GTD metodas: šis metodas leidžia jums susikurti tvarkingą ir veiksmingą darbo eigą. Jis apima keturis etapus: susirinkimas (surinkti visus užduotis), apdorojimas (peržiūrėti visus darbus ir suskirstyti juos pagal svarbą), organizavimas (sukurti tvarkingą darbo eigos planą) ir vykdymas (vykdyti planą). Pavyzdžiui: susirinkimas gali būti susijęs su visų užduočių ir darbų surinkimu, apdorojimas gali būti susijęs su darbų peržiūra ir jų svarbos nustatymu, organizavimas gali būti susijęs su darbų organizavimu pagal prioritetus, o vykdymas gali būti susijęs su darbų vykdymu.

 

Pareto principas: šis metodas yra pagrįstas idėja, kad 80% rezultatų pasiekiami įdedant 20% pastangų. Tai leidžia suskirstyti darbus pagal svarbą ir nuspręsti, kokie darbai yra svarbiausi ir kokie yra mažiau svarbūs. Pavyzdžiui: suskirstykite savo darbus pagal prioritetus ir nuspręskite, kurie iš jų yra svarbiausi, kad pasiektumėte norimus rezultatus.

Vienas iš galingiausių laiko planavimo įrankių yra Microsoft Excel programa, kuri leidžia jums kurti pritaikytus tvarkaraščius, padedančius tvarkingai susisteminti darbus pagal svarbą ir skubumą. Galite naudoti spalvas, kad atskirtumėte svarbesnius ir skubesnius darbus nuo kitų, o tai leidžia efektyviau valdyti savo laiką ir atlikti svarbiausius darbus. Taip pat viena iš Excel programos funkcijų yra jos galimybė analizuoti duomenis. Pavyzdžiui, galite naudoti Excel funkcijas, kad apskaičiuotumėte, kiek laiko per savaitę praleidžiate darbe, kiek laiko skiriate sportui, šeimai ar laisvalaikiui. Tai leidžia susipažinti su savo elgesiu ir suprasti, kaip galite padidinti savo produktyvumą.

Be to, Excel programoje yra daugybė funkcijų, kurių pagalba galite išvengti rutinos darbų. Pavyzdžiui, galite naudoti pasikartojančių užduočių funkciją, kad automatiškai generuotumėte pasikartojančias užduotis savo sąrašuose. Tai sutaupo laiko ir leidžia greičiau tvarkingai susisteminti savo darbus.

Excel taip pat suteikia galimybę naudoti grafinius elementus, kurie leidžia geriau suvokti duomenis. Pavyzdžiui, galite naudoti grafikus, kad suprastumėte, kaip skirstote savo laiką tarp skirtingų veiklų.

Excel programoje galite naudoti įrankius, tokius kaip filtravimas ir rūšiavimas, kad būtų lengviau rasti reikiamą informaciją ir tvarkingai ją suskirstyti. Tai padeda sumažinti klaidų riziką ir sutaupyti laiko, kai reikia atlikti tam tikrus skaičiavimus.

Excel yra vienas iš pagrindinių buhalterio įrankių, todėl turi turėti gerus įgūdžius naudojantis šia programa. Taigi, jei buhalteris nori būti sėkmingas savo darbe, turi nuolat gerinti savo Excel įgūdžius.

Excel yra galinga finansų skaičiavimo ir analizės priemonė. Naudojant sparčiuosius klavišus, galima paspartinti darbo eigą ir padidinti produktyvumą. Štai kelios Excel sparčiųjų klavišų pavyzdžiai:

CTRL + C ir CTRL + V: šie klavišai yra pagrindiniai kopijavimo ir įklijavimo klavišai. Galite pasirinkti langelius, spustelėti CTRL + C, pasirinkti kitą langelį ir spustelėti CTRL + V, kad įklijuotumėte informaciją.

CTRL + X ir CTRL + V: šie klavišai leidžia jums iškirpti informaciją iš vieno langelio ir įklijuoti ją į kitą langelį. Pasirinkite langelį, kuriame yra informacija, spustelėkite CTRL + X, pasirinkite kitą langelį ir spustelėkite CTRL + V.

CTRL + Z: šis klavišas leidžia grąžinti paskutinį veiksmą atgal. Jei atsitiktinai ištrynėte informaciją arba padarėte klaidą, galite paspausti CTRL + Z ir grąžinti paskutinį veiksmą atgal.

Išsamesnį greitųjų klavišų sąrašą rasite čia »

Vyrauja nuomonė, kad buhalterio darbas yra nuobodus ir monotoniškas. Tačiau, jei buhalteris gerai valdo savo laiką ir turi gerus Excel įgūdžius, darbas gali tapti daug lengvesnis ir smagesnis. Buhalteris, įvaldęs įvairias metodikas ir įrankius, gali tapti tikru savo įmonės konsultantu ir sektinu pavyzdžiu.

Todėl, jei esi buhalteris arba nori juo tapti, būtina gerai valdyti savo laiką ir nuolat gerinti savo Excel įgūdžius. Tai padės išsiskirti iš kitų buhalterių ir tapti reikalingu bei vertingu savo įmonės nariu.

Kviečiame į mokymus:

Laiko ir užduočių valdymas: kaip suplanuoti savo laiką ir nuveikti daugiau? Vilniuje ir nuotoliu

Excel duomenų analizė: ataskaitų kūrimas ir vizualizacijos su Chat GPT ir Emiliu Vasiliausku Vilniuje ir nuotoliu

Dažniausiai naudojamos Excel funkcijos kartu su ChatGPT ir lektoriumi Emiliu Vasiliausku dieninė grupė Vilniuje ir nuotoliu

Dažniausiai naudojamos Excel funkcijos kartu su ChatGPT ir lektoriumi Emiliu Vasiliausku vakarinė grupė Vilniuje ir nuotoliu

MS Excel kursai pažengusiems dieninė grupė Vilniuje ir nuotoliu

MS Excel kursai pažengusiems vakarinė grupė Vilniuje ir nuotoliu

MS Excel Power Query ir Power Pivot pagrindų kursai dieninė grupė Vilniuje ir nuotoliu

MS Excel Power Query ir Power Pivot pagrindų kursai vakarinė grupė Vilniuje ir nuotoliu

MS Excel makrokomandų (VBA) pagrindai dieninė grupė Vilniuje ir nuotoliu

MS Excel makrokomandų (VBA) pagrindai vakarinė grupė Vilniuje ir nuotoliu

Pradedame naudoti Power BI: nuo duomenų įvedimo iki ataskaitų sudarymo dieninė grupė Vilniuje ir nuotoliu

Pradedame naudoti Power BI: nuo duomenų įvedimo iki ataskaitų sudarymo vakarinė grupė Vilniuje ir nuotoliu

Power BI finansuose vakarinė grupė Vilniuje ir nuotoliu

Power BI pažengusiems dieninė grupė Vilniuje ir nuotoliu

Power BI pažengusiems vakarinė grupė Vilniuje ir nuotoliu