Daugelis įmonių metų pabaigoje susiduria su situacija, kai darbuotojams paskirtos metinės premijos už einamųjų metų rezultatus faktiškai išmokamos tik kitais metais – dažniausiai dėl pinigų srautų planavimo ar valdybos sprendimų vėlavimo. Tačiau apskaitos ir mokesčių požiūriu tai kelia esminį klausimą: kuriame laikotarpyje tokios premijos turi būti pripažintos sąnaudomis ir kokie mokestiniai padariniai laukia?
Taip pat svarbu nepamiršti, kad nuo 2026-01-01 įsigalioja Gyventojų pajamų mokesčio įstatymų pakeitimai, dėl kurių atsiranda papildomas GPMĮ progresyvumas, kuris gali reikšti didesnius mokesčius darbuotojams, todėl įmonės vadovai turėtų atsižvelgti ir į tai bei iš anksto suplanuoti kada bus mokamos premijos ir/ar priedai už 2025-uosius.
Vis dažniau darbdaviai į darbo sutartis įtraukia įvairias priedų ir premijų schemas – už atvykimą į darbovietę, bandomojo laikotarpio sėkmingą įveikimą ar sutarties pratęsimą. Tokie susitarimai naudingi darbuotojų motyvacijai, bet finansų ir personalo specialistams kelia esminį klausimą: ar šios išmokos laikomos atlyginimu už darbą, ar ne – ir ar jos įtrauktinos į vidutinio darbo užmokesčio (VDU) apskaičiavimą?
Darbuotojai dirba pagal slenkantį grafiką, taikoma suminė darbo laiko apskaita, o premijos – ketvirtinės. Iš pažiūros paprasta sistema tampa sudėtinga, kai tenka skaičiuoti vidutinį darbo užmokestį (VDU): kada, kaip ir kiek įtraukti ketvirtines premijas? Taip pat vienas iš svarbiausių klausimų yra VDU skaičiavimo taisyklės: kaip, kada ir kokia apimtimi yra įtraukiamos tam tikros premijos ir priedai, kai darbuotojui privalome apskaičiuoti VDU? 2025-10-31 įsigaliojo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“ pakeitimai, kuriais pereinama prie premijų kaupimo principo VDU skaičiavime.
Ypač aktualu ir tai, kad SADM jau parengė teisės aktų pakeitimų projektus, kurie į nacionalinę teisę turi perkelti Skaidraus atlygio direktyvos nuostatas, todėl teisingas priedų ir premijų įforminimas taps ypač svarbus norint išvengti galimų ginčų ir baudų. Kokios prievolės atsiranda?
Seminare nagrinėsime:
Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:
Profesinė veikla:
Verslumo skatinimas:
Švietimas ir konsultavimas:
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
| 09:00-12:15 | Seminaro trukmė | |
| 08:30-09:00 | Registracija | |
| 10:30-10:45 | Pertrauka |
| Pažymėjimas Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. pažymėjimą. | |
| Mokymų medžiaga Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą. | |
| Konsultacija Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto. | |
| Mokymų įrašas Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu. |
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.