Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Darbo užmokestis 2023 m. ir netipiniai skaičiavimo atvejai

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
      Kaina: 125€ (+ PVM)
  • Kiekvienas dalyvis gauna dovanų!
  • Specialus pasiūlymas!

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Investicijos į žinias atsiperka! Dalyvaukite mokymuose su kolegomis ir gaukite nuolaidą:

  • Dalyvaujant 2 dalyviams taikoma 5 % nuolaida
  • Dalyvaujant 3 dalyviams taikoma 10 % nuolaida
  • Dalyvaujant 4 dalyviams taikoma 15 % nuolaida
  • Dalyvaujant 5 dalyviams taikoma 20 % nuolaida

Domina mokymai didesnei dalyvių grupei? Susisiekite ilma.macaitiene@countline.lt arba telefonu +370 5 205 3292

Apie seminarą

Darbo užmokestis neapsiriboja vien tik tipiniu mėnesinės algos apskaičiavimu. Neretai pasitaiko specifinių situacijų, kai būtina žinoti, kaip apskaičiuojamas VDU pasikeitus darbuotojo darbo laiko normai, kai darbuotojas dirba pagal individualų darbo laiko režimą, kokiu tarifu apmokėti darbą švenčių, poilsio dienomis, kaip teisingai vesti faktiškai dirbto laiko apskaitą ir įrodymų dokumentaciją bei gilintis į naujai iškylančias situacijas.

Per 2022 metus buvo priimta nemažai teisės aktų pakeitimų darančių įtaką darbo užmokesčio skaičiavimui ir apmokestinimui:

  • 2023-06-01 įsigalios DK ir VSDĮ pakeitimai, pagal kuriuos nebeliks kompensacijų už darbą lauko sąlygomis arba kilnojamojo pobūdžio darbą.
  • Nuo 2023-01-01 padidėjo MMA ir MVA bei pasikeitė NPD apskaičiavimo formulės.
  • Nuo 2023-01-01 sudarytos galimybės pasirinkti vaiko priežiūros trukmę 18 mėn. arba 24 mėn. bei gauti neribojamo dydžio pajamas iš individualios veiklos.
  • Nuo 2023-01-01 naujai reglamentuojama naudojimosi tėvystės atostogomis tvarka.
  • 2023-01-01 įsigaliojo DK 135 straipsnio pakeitimai, įtvirtinantys iki 5 darbo dienų per metus savišvietos atostogų. Kaip tinkamai įgyvendinti: pranešimo terminai, skaidymas, mokamos ar nemokamos, dokumentavimas?
  • Jau kurį laiką galioja DK pakeitimai, susiję su  papildomų poilsio dienų suteikimu tėvams,  nemokamomis atostogomis, terminuotomis darbo sutartimis, susitarimu dėl išbandymo ir nuotoliniu darbu.

VDI duomenimis  darbo ginčų komisijai pateiktuose  prašymuose absoliuti dauguma keliamų reikalavimų yra dėl darbo užmokesčio ir su juo susijusių sumų išieškojimo. Tokie ginčai 2022 m. I–III ketvirtį sudarė apie 75 proc. visų atvejų.

  • Kokios pasekmės kyla darbdaviui, jeigu darbo santykių metu pavėlavo išmokėti darbo užmokestį ar neteisingai apskaičiavo ir pastebėjo kitais kalendoriniais metais?
  • Kada mokami atostoginiai ir ką daryti, jeigu atostogos jau prasidėjo, o atostoginiai vis dar neišmokėti?
  • Ką daryti, jeigu darbuotojas negalėjo pasinaudoti  kasmetinėmis atostogomis?
  • Kokiais atvejais keičiantis darbo užmokesčiui privaloma keisti darbo sutartis?
  • Premijų mokėjimo atvejai – darbdavio teisė ar pareiga?
  • Į ką reikia atsižvelgti skaičiuojant VDU, kaip jo skaičiavimą reglamentuoti kiekvienoje įstaigoje, kad kuo mažiau klausimų kiltų skaičiuojant ligos pašalpą darbdavio lėšomis, skiriant premijas, kompensacijas už budėjimą ir panašiai?

Taigi, tik žinant visą darbo laiko režimų, darbo apmokėjimo formų kontekstą, galima sukurti labiausiai tinkančią darbo apmokėjimo sistemą konkrečioje įmonėje. Ir tuomet net kiekvienam darbuotojui – parinkti tokį darbo režimą, kad ir darbo laiko apskaita būtų nesudėtingas uždavinys. Tačiau tam reikia plataus spektro žinių – nuo Darbo kodekso išmanymo iki mokesčių įstatymų niuansų. Seminaro metu lektorė pristatys teisės aktų pakeitimus, atsakys į Jums rūpimus klausimus.

TEMOS

  1. Darbo užmokesčio pakeitimai 2023 m.:
    • MMA ir MVA įtaka DU skaičiavimui;
    • NPD ir MNPD formulės ir jų taikymas;
    • MMA įtaka PSD įmokoms;
    • MMA įtaka „Sodros“ įmokoms, uždirbantiems mažesnį nei MMA DU;
    • Išmokų darbuotojams apmokestinimas;
    • Atostoginių skaičiavimas pasikeitus MMA, ypač sausio, vasario ir kovo mėnesiais;
    • MMA įtaka neapmokestinamų GPM dienpinigių į užsienį dydžiams;
    • Pajamų apmokestinimas GPM gaunantiems pajamas iš autorinės veiklos;
    • Papildomi pensijos draudimo įmokos tarifai;
    • Metinės GPM312 deklaracijos pildymo tvarkos pakeitimai, ypač deklaruojant pajamas natūra už lengvųjų automobilių naudojimą.
  2. Naujas vaiko priežiūros atostogų ir išmokų reglamentavimas. Kaip efektyviai įforminti mamos ir tėčio vaiko priežiūros atostogas, ypač jų neperleidžiamą dalį?
  3. Mamadieniai ir tėvadieniai, priklausomai nuo vaikų skaičiaus, amžiaus ir sveikatos būklės nuo 2022-08-01.
  4. Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo pakeitimai.
  5. Darbo užmokesčio sudedamosios dalys. Priedų, priemokų, premijų apskaita. Kurių darbo užmokesčio dalių galima neįtraukti į vidutinio darbo užmokesčio skaičiavimą ir nukrypimų apmokėjimą? Kada dienpinigiai gali būti traktuojami darbo užmokesčio dalimi?
  6. Kokiu tarifu apmokėti darbą švenčių, poilsio dienomis, viršvalandžius, naktinį darbą ir budėjimą? Kaip šiuos nukrypimus derinti tarpusavyje?
  7. Darbo komandiruotėje apskaita:
    • Kokiu tarifu apmokėti komandiruotės kelionės laiką ir kada jo nebūna?
    • Kada komandiruotės dienpinigiai turi būti apmokestinami?
    • Rizika dėl darbo užmokesčio ir dienpinigių apmokestinimo Lietuvoje ir užsienyje. Pavyzdžiai.
  8. Darbuotojų mokymosi ar kvalifikacijos tobulinimo išlaidos.
  9. Atostoginių kaupinių perskaičiavimas ir koregavimas.
  10. Nepanaudotų atostogų nurašymo ypatumai.
  11. Darbo laiko apskaita: įmonių prievolės dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščio formos ir pildymo tvarkos. Darbo režimai: galima juos derinti tarpusavyje – naujausia VDI nuomonė.
  12. Darbo grafikų palyginimas su darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiais. Faktiškai dirbto laiko apskaita ir įrodymų dokumentacija. Rizika dėl netinkamai pažymėto faktiškai dirbto laiko – galima „užsidirbti“ net ir nepatikimo mokesčių mokėtojo statusą.
  13. Suminės darbo laiko apskaitos taikymo atvejai, darbo grafikų sudarymas, derinimas, vykdymas, pakeitimas. Darbo laiko balanso apskaičiavimas ir nukrypimų apmokėjimas. Nereglamentuotų teisės aktais pavyzdžių įforminimas įmonėje ar įstaigoje.
  14. Pajamos natūra – grėsmės, galimybės, įvairovė.
  15. Darbuotojų motyvavimo priemonių įforminimas ir apmokestinimas.
  16. Išskaitų iš darbo užmokesčio vykdymo rekomendacijos ir apskaičiavimo ypatumai. Išskaitas pagrindžiantys dokumentai. Išskaitų eiliškumas.
  17. Darbo užmokesčio sistemos aprašymas – privalomi ir papildomi (netipiniai) punktai. Darbuotojų grupavimas darbo apmokėjimo sistemoje. Galimybės.
  18. Darbo sutarčių įforminimo ypatumai: dažniausiai daromų klaidų apibendrinimas ir praktinės rekomendacijos. Specifinės situacijos. Pakoreguota darbo sutarties forma. Jau įdarbintų darbuotojų informavimas apie pakeitimus.
  19. LAT praktika ir naujausi išaiškinimai dėl darbo užmokesčio priedų, papildomo darbo ir padidėjusio darbų masto.

Programa paruošta pagal naujausius teisės aktų pakeitimus:

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, socialinių mokslų (ekonomikos) magistrė, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios bendrovės „Solidus vox“ direktorė. Bendrovė teikia ne tik buhalterinės apskaitos ir audito paslaugas, bet ir konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis apskaitos, mokesčių, darbo santykių bei apskaitos politikos pasirinkimo klausimais. Auditorė taip pat veda viešuosius ir vidinius mokymus aktualiomis mokesčių, apskaitos ir darbo užmokesčio skaičiavimo temomis visoje Lietuvoje. Lektorės straipsniai yra publikuojami buhalterių profesinėje spaudoje bei didžiuosiuose šalies žiniasklaidos portaluose. Jurgita Navikienė nuolat ir pati kelia kvalifikaciją. Pastaraisiais metais dalyvavo mokymuose Austrijoje Antikorupcijos akademijoje ir Baltijos šalyse gilinosi į valdybų gerąją praktiką.

J. Navikienė prisideda prie verslumo Lietuvoje skatinimo – aktyviai dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose, yra Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė ir padeda jauniems verslininkams suteikdama jėgų judėti pirmyn. Kaip Jurgita teigia, „mentoriaus vaidmuo pradedančiojo verslininko kelyje yra daugialypis – tai ne vien dalijimasis profesine patirtimi, dalykinėmis žiniomis, bet ir mokinio asmeninių savybių vertinimas bei pasiūlymas jam lygiagrečiai tobulinti tam tikras mažiau išreikštas asmenines kompetencijas“.

DOVANA!

Kiekvienas seminaro dalyvis dovanų gaus atnaujintą darbo užmokesčio skaičiuoklę Excel formatu, kurios vertė 70 Eur + PVM.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

Seminaro informacija

Programa

10.00-15:45 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Registracija
12:00-13:00 Pietų pertrauka
14:30-14:45 Pertrauka

Papildoma informacija

Sertifikatas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.