Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Mokesčių pertvarkos įtaka statybos sektoriui ir VMI kontrolė

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 130€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2025-07-03,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
130€
Mokesčių pertvarkos įtaka statybos sektoriui ir VMI kontrolė (tiesioginė seminaro transliacija)
130 (+ PVM)
2025-07-03,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

130€
Mokesčių pertvarkos įtaka statybos sektoriui ir VMI kontrolė
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
130 (+ PVM)

Apie seminarą

Vyriausybė pritarė Finansų ministerijos atnaujintiems PMĮ pakeitimo ir NTMĮ pakeitimo projektams, o Saugumo įnašo įstatymo projektas toliau derinamas Finansų ministerijoje. Visi pakeitimai turėtų įsigalioti nuo 2026-01-01. Pagal numatomus pakeitimus:

  • Numatomi didesni PM tarifai: standartinį 16 proc. ir lengvatinį 6 proc. pelno mokesčio tarifus siūloma padidinti 1 procentiniu punktu.
  • Būtų apmokestinama nebaigta statyba, jei nuo leidimo statybai išdavimo praėjo 10 metų ir 5 metus netikslinami duomenys Nekilnojamojo turto registre.
  • Naujas papildomas 0,2 proc. tarifas komerciniam NT.
  • Dažnesnis masinis NT vertinimas (kas 3 metus vietoje dabartinių 5 metų).
  • Naujas mokestis – saugumo įnašas, taikomas draudikams už draudimo sutartis. Tai turės didelės įtakos išaugusiems įmonių kaštams dėl turto, pastatų, statybos aikštelių, statybos ir montavimo darbų ir pan. draudimo.

Taip pat nuo 2025-09-01 planuojama, kad įsigalios dar vienas reikšmingų PVMĮ pakeitimų paketas, kuriuo ne tik bus supaprastinti administraciniai reikalavimai verslo subjektams, bet ir patikslintos esminės PVM įstatymo nuostatos. Numatomi pakeitimai apims tiek aiškesnį pastato esminio pagerinimo apibrėžimą, tiek humanitarinės pagalbos apmokestinimo supaprastinimą taikant 0% PVM tarifą. Bus pakeistos ir PVM dokumentų saugojimo nuostatos – nebereikės pateikti informacijos apie elektroniniu būdu saugomų PVM sąskaitų faktūrų saugojimo vietą užsienyje. Finansinių paslaugų apibrėžimas bus patikslintas, atsisakant baigtinio finansinių paslaugų sąrašo nustatymo. Seminare išsamiai supažindinsime, kaip šie pakeitimai paveiks įmonių kasdienę veiklą ir kokius procesus reikėtų atnaujinti.

Ypač aktualu ir tai, kad VMI viešai komunikuoja, kad didins statybos sektoriaus mokestinės priežiūros intensyvinimą, kurio metu vykdys sisteminę PVM apskaitos kontrolę. Lietuvoje daugėja pažeidimų su PVM nemokėjimu ar netgi slėpimu, o statybos sektorius – vienas dažniausių, kur yra nustatomi šie pažeidimai.

Tokia tendencija kelia labai daug klausimų, tad mokesčių administratorius stebi statybos sektoriaus sukurtą pridėtinę vertę ir, esant įtarimų, bet kada gali atlikti operatyvų patikrinimą.

Seminare aptarsime pagrindines rizikas, kurias stebi ir vertina mokesčių administratorius. Patarsime, kaip reaguoti į mokesčių administratoriaus užklausimus bei kaip atsakyti, kad griežtesnių kontrolės veiksmų nebūtų. Taip pat analizuosime „netinkamos elgsenos“ modelius ir galimybes – kaip susidariusią padėtį ištaisyti.

Temos

  1. Mokesčių paketas ir pakeitimai nuo 2026-01-01:
    • PMĮ.
    • NTMĮ.
    • Saugumo įnašo įstatymas.
  2. VMI kontrolės veiksmai 2025 m.
  3. Institucijoms teikiamų duomenų tikslinimas ir klaidų taisymas.
  4. Apskaitos tvarkymo ypatumai statybų paslaugas teikiančiose įmonėse:
    • Pajamų ir sąnaudų pripažinimo problematika pagal 25-ąjį VAS „Statybos ir kitos ilgalaikės sutartys“. Pajamų ir sąnaudų apskaitos sąskaitų korespondencijos. Apskaitos efektyvumo didinimo galimybės.
    • Turto, įsipareigojimų apskaitos problemos.
  5. Sandoriai tarp įmonės ir akcininkų: ką svarbu žinoti?
  6. Dividendų apmokestinimo tvarka. Kada pelnas negali būti skirstomas?
  7. Atvirkštinio PVM mechanizmo taikymo iššūkiai.
  8. Aplinkos taršos mokestis ir prievolės dėl GPAIS.
  9. i.MAS įtaka statybų paslaugas teikiančių įmonių veiklai.
  10. Darbo santykiai:
    • Darbo apmokėjimo sistemos nauda: dažniausiai daromos klaidos ir probleminiai klausimai. VDI rekomendacijos dėl darbo apmokėjimo sistemos sudarymo.
    • Darbo sutarties sudarymo ypatumai ir rekomendacijos. Darbo užmokesčio įforminimas darbo sutartyje. Priedų, priemokų, premijų apskaitos problematika.
    • Tvarkų sudarymas dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščių pildymo ir darbo apmokėjimo sistemos.
    • Darbo užmokesčio skaičiavimas: įprastas darbo laikas, darbas naktį, poilsio ar švenčių dieną, viršvalandžiai.
    • Vidutinio darbo užmokesčio skaičiavimo ypatumai ir atostogų suteikimo problematika.
    • Suminė darbo laiko apskaita, lankstus darbo grafikas: kurį režimą patogiau taikyti statybų sektoriuje? Darbo laiko žymėjimo griežtėjimas.
    • Nenuolatinių gyventojų darbo pajamų apmokestinimo ypatumai.
    • Išskaitos iš darbo užmokesčio.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

10:00-14:30 Seminaro trukmė
09:00-10:00 Nuotolinė registracija
12:00-12:45 Pietų pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

2025-07-03,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
130€
Mokesčių pertvarkos įtaka statybos sektoriui ir VMI kontrolė (tiesioginė seminaro transliacija)
130 (+ PVM)
2025-07-03,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

130€
Mokesčių pertvarkos įtaka statybos sektoriui ir VMI kontrolė
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
130 (+ PVM)

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: