Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Komandiruotės ir mobilus darbas: kaip VMI vertina ribas tarp darbo ir asmeninių poreikių tenkinimo?

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 120€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2024-11-19,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
120€
Komandiruotės ir mobilus darbas: kaip VMI vertina ribas tarp darbo ir asmeninių poreikių tenkinimo? (tiesioginė seminaro transliacija)
120 (+ PVM)
2024-11-19,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

120€
Komandiruotės ir mobilus darbas: kaip VMI vertina ribas tarp darbo ir asmeninių poreikių tenkinimo?
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
120 (+ PVM)

APIE SEMINARĄ

Seminare bus apžvelgti teisės aktai, reglamentuojantys komandiruotes ir jų apskaitą.. Taip pat bus aptarti neapmokestinamų GPM dienpinigių į užsienį dydžiai ir pateikti pavyzdžiai dėl darbo užmokesčio bei dienpinigių apmokestinimo Lietuvoje ir užsienyje. Vyriausybė jau patvirtino MMA ir MVA didinimą nuo 2025-01-01, o tai turės įtakos nekvalifikuotų darbuotojų atlyginimams, mėnesio bei metinio NPD apskaičiavimui, neapmokestinamų GPM dienpinigių, vykstant į užsienį, dydžiams, taip pat PSD įmokoms.

Taip pat, 2024-10-16 FINMIN užregistravo GPMĮ projektą dėl NPD ir MNPD formulių keitimo, kuriame keičiama metinė ir mėnesinė NPD formulės gyventojams, uždirbantiems atitinkamai iki 2387,29 Eur per mėnesį ir 28647,48 Eur per metus. Projekte nėra numatyta keisti fiksuoto NPD, taikomo riboto dalyvumo asmenims.

Nuo 2025-01-01 įsigaliojus priimtoms Darbo kodekso pataisoms, perkeliamos ir Direktyvos 2022/2041 dėl deramo minimaliojo atlyginimo nustatymo nuostatos. Nors Lietuvoje jau buvo taikoma tam tikra praktika dėl MMA nustatymo procedūrų derinant jį Trišalėje taryboje, tačiau iki šiol šie kriterijai Darbo kodekse nebuvo aiškiai įvardinti. MMA nuo šiol bus tvirtinamas atsižvelgiant į FINMIN skelbiamą ekonominės raidos scenarijų bei paskelbtus šalies ūkio vystymosi rodiklius, kartu įvertinant ir tokius kriterijus kaip perkamoji galia, atsižvelgiant į pragyvenimo išlaidas, bendrą darbo užmokesčio lygį, augimo greitį, ilgalaikius darbo našumo lygius ir pokyčius.

Viena iš svarbiausių seminaro temų – skirtumai tarp asmeninių poreikių tenkinimo ir komandiruotės, bei koks yra VMI požiūris šiuo klausimu. Atkreipiame dėmesį, kad VMI yra atlikusi įsigytų verslo kelionių analizę ir gali kreiptis į įmones dėl kelionės aplinkybių paaiškinimo. VMI akiratyje atsidūrė ir „workation“. VMI akcentuoja, kad toks darbas užsienyje nėra laikomas komandiruote ir yra prilyginamas nuotoliniam darbui, o pagrindinis kelionės tikslas – darbo funkcijų vykdymas.

Išsamiai bus nagrinėjami komandiruočių įforminimo ypatumai, darbo laiko apskaitos komandiruotės metu klausimai, darbo grafiko keitimo galimybės, darbas komandiruotėje savaitgalio metu, situacijos, kai darbuotojas dirba ne visą darbo laiką, kelionės laiko sąsajos su darbo laiku. Taip pat bus aptarti taikomi komandiruočių apribojimai vadovams, valdybos, tarybos narių ir akcininkų išvykimo į užsienį įforminimas bei mokestiniai aspektai. VDI duomenimis 2024 m. I-ąjį pusmetį darbo ginčų komisijai pateiktuose prašymuose absoliuti dauguma keliamų reikalavimų buvo dėl darbo užmokesčio ir kitų išmokų apmokėjimo. Daugiausia tokių darbo ginčų kilo transporto sektoriuje.

Aptarsime įvairias situacijas, tokias kaip: kelios komandiruotės tuo pačiu laikotarpiu pas vieną ar kelis darbdavius, viena komandiruotė į kelias skirtingas užsienio valstybes, ilgalaikės komandiruotės, kai planuojama komandiruotė daugiau nei 30 dienų. Taip pat bus nagrinėjami atvejai, kai darbuotojas komandiruotėje susirgo, į komandiruotę išvyksta iš kitos valstybės, naudoja savo automobilį komandiruotės metu ir kt.

Nemažai dėmesio bus skirta dienpinigių apskaitai ir mokėjimui, jų apmokestinimui, situacijoms, kai kitas subjektas komandiruotus darbuotojus išlaiko ir maitina.

Temos

  1. Naujausi teisės aktai, reglamentuojantys komandiruotes bei jų apskaitą.
  2. Neapmokestinamų GPM dienpinigių į užsienį dydžiai.
  3. Pavyzdžiai dėl darbo užmokesčio ir dienpinigių apmokestinimo Lietuvoje ir užsienyje.
  4. Sąvokos: asmeninių poreikių tenkinimas, komandiruotė, stažuotė.
  5. Asmeninių poreikių tenkinimas ar komandiruotė?
    • Apribojimai vadovams;
    • Valdybų narių, tarybų narių, akcininkų išvykimas į užsienį;
    • Individualių įmonių savininkų, ūkinių bendrijų tikrųjų narių, mažųjų bendrijų narių išvykimas į užsienį;
    • VMI požiūris.
  6. Kilnojamojo pobūdžio darbo kompensacijos panaikinimas: kokios galimos alternatyvos?
  7. Komandiruotės:
    • Įsakymai dėl komandiruotės: siuntimas, keitimas, nutraukimas ir pratęsimas. Garantijos darbuotojams;
    • Darbo laiko apskaita komandiruotės metu. Darbo grafiko keitimas. Darbas savaitgaliais komandiruotėje. Kai darbuotojas dirba ne visą darbo laiką;
    • Įmonės vadovo darbo laiko apskaita komandiruotės metu;
    • Kelionės laiko sąsaja su darbo laiku;
    • Kelios komandiruotės tuo pačiu laikotarpiu: vieno darbdavio, kelių susijusių darbdavių, kelių nesusijusių darbdavių;
    • Viena komandiruotė į kelias valstybes;
    • Vienos dienos komandiruotė;
    • Kai planuojama komandiruotė daugiau 30 dienų;
    • Kai darbuotojas komandiruotėje susirgo arba buvo sulaikytas;
    • Komandiruotės nukėlimas ir bilietų keitimas;
    • Išvykimas į komandiruotę iš kitos valstybės;
    • Komandiruotė, kai darbuotojas naudoja savo automobilį;
    • Grįžimas iš komandiruotės;
    • Dienpinigių apskaita ir mokėjimas. Dienpinigių apmokestinimas;
    • Kai kitas subjektas komandiruotus darbuotojus išlaiko ir maitina;
    • Kitos komandiruočių išlaidos:
      • Kelionės išlaidos;
      • Gyvenamojo ploto išlaidos;
      • Išvykimo dokumentų tvarkymo, draudimo išlaidos;
      • Ryšio palaikymo išlaidos;
      • Valiutos keitimo išlaidos;
      • Kitos komandiruočių metu patirtos išlaidos.
  8. Dokumentai, pagrindžiantys komandiruočių išlaidas. Avansinės apyskaitos parengimas. Valiutų kursų pasikeitimo įtaka finansinei apskaitai. Valiutos pirkimas ir pardavimas. Atsiskaitymai mokėjimo kortele.
  9. Ilgalaikės komandiruotės.
  10. Komandiruočių išlaidų registravimas finansinėje apskaitoje.
  11. Komandiruočių išlaidų apmokėjimo tvarkos parengimas.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

10:00-14:30 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Registracija
12:00-12:45 Pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

2024-11-19,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
120€
Komandiruotės ir mobilus darbas: kaip VMI vertina ribas tarp darbo ir asmeninių poreikių tenkinimo? (tiesioginė seminaro transliacija)
120 (+ PVM)
2024-11-19,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

120€
Komandiruotės ir mobilus darbas: kaip VMI vertina ribas tarp darbo ir asmeninių poreikių tenkinimo?
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
120 (+ PVM)

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: