Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Centralizuotas apskaitos tvarkymas pagal VSAFAS: planuojami pakeitimai, vidaus kontrolė, apskaitos politikos taikymas

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 4 ak. val.
      Kaina: 100€
  • Specialus pasiūlymas!

Laikas ir vieta

2024-05-08,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
100€
Centralizuotas apskaitos tvarkymas pagal VSAFAS: planuojami pakeitimai, vidaus kontrolė, apskaitos politikos taikymas (tiesioginė seminaro transliacija)
100
2024-05-08,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

100€
Centralizuotas apskaitos tvarkymas pagal VSAFAS: planuojami pakeitimai, vidaus kontrolė, apskaitos politikos taikymas
Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
100

Investicijos į žinias atsiperka! Dalyvaukite mokymuose su kolegomis ir gaukite nuolaidą:

Dalyvaujant 2-3 dalyviams taikoma 10 % nuolaida

Dalyvaujant 4-5 dalyviams taikoma 15 % nuolaida

Domina mokymai didesnei dalyvių grupei? Susisiekite ilma.macaitiene@countline.lt arba telefonu 85 2053292

APIE SEMINARĄ

Valstybėje pradėtas viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos centralizavimo procesas nesustoja, vis daugiau įstaigų Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui turės perduoti finansinės apskaitos tvarkymo, taip pat ir personalo administravimo funkcijų vykdymą. Įstaigoms, kurių apskaitą centralizuotai tvarkyti dar tik numatoma perduoti, kyla abejonių ir klausimų dėl tokio sprendimo naudingumo jų veiklai – ar sugebės Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras atsižvelgti į jų veiklos specifiką, kurią gerai išmano daug metų dirbantys tų įstaigų finansininkai, ar su NBFC pilnai suderintos jų naudojamos informacinės sistemos ir daug kitų klausimų. Visa ši problematika aktuali ir centralizuojant finansinę apskaitą savivaldybėse. Būsimo centralizavimo proceso rūpesčiai tenka ne tik finansų specialistams, bet ir įstaigų vadovams, kuriems planuojami teisės aktų pokyčiai numatys tam tikras pareigas ruošiantis finansinės apskaitos tvarkymo ir (arba) personalo administravimo funkcijų centralizavimui.

Daugiau nei penkerius metus galiojantis nutarimas “Dėl centralizuoto viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos organizavimo” iki šiol buvo nežymiai keistas vos kelis kartus, tačiau šioje srityje numatomi esminiai pokyčiai. Vyriausybė jau yra parengusi teisės aktų projektus dėl apskaitos centralizavimo proceso ir apskaitos tvarkymo centralizuotai, kurie artimiausiu metu gali būti priimti, nes to reikalauja jau įsigalioję Finansinės apskaitos įstatymo ir Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo pakeitimai. Šiuose teisės aktuose numatoma išspręsti įsisenėjusias duomenų teikimo bei atsakomybių tarp NBFC ir viešojo sektoriaus subjektų išgryninimo problemas, dėl kurių valstybinio audito ataskaitose kasmet nustatoma, kad didžioji dalis apskaitos duomenų vedami rankiniu būdu, ataskaitose neatskleidžiama pagal VSAFAS privaloma informacija, neužregistruojamos ūkinės operacijos, o pačios ataskaitos sudaromos ir teikiamos pavėluotai. Iš esmės keičiantis nusistovėjusioms teisės aktų nuostatoms viešojo sektoriaus subjektams, kurių apskaita jau tvarkoma centralizuotai, kils nemažai klausimų kai teks per trumpą laiką prisitaikyti prie naujojo reglamentavimo, siekiant išvengti klaidų ir neatitikimų. Svarbiausi numatomų pokyčių aspektai:

  • Kokios FAĮ nuostatos taps išimtinai svarbios įsigaliojus pakeitimams, kadangi kai kurių iki šiol galiojusių nuostatų nebeliks?
  • Kokia tvarka informacija turės būti pateikiama per bendrąją viešojo sektoriaus finansų valdymo informacinę sistemą (FABIS)? Kaip sklandžiai pereiti prie FABIS naudojimo, kokie yra alternatyvūs būdai pateikti informaciją, pavyzdžiui, sąskaitas faktūras?
  • Kokias ataskaitas turės parengti ir pateikti centralizuotos apskaitos įstaigos?
  • Kaip bus rengiamos įstaigų veiklos ataskaitos?
  • Ar gali centralizuotos apskaitos įstaiga nustatyti subjekto ūkinių operacijų registravimo ir vertinimo tvarką? Ar ši tvarka apima apskaitos politiką?
  • Kas bus atsakingas už ataskaitų rinkinių duomenų tikrinimą?

Dauguma centralizuoto apskaitos tvarkymo klaidų atsiranda dėl skirtingo tų pačių teisės aktų interpretavimo bei nevienodai taikomų standartų. Dėl šių priežasčių bus aptarta naudojama FABIS, kuri leidžia tvarkant finansinę apskaitą centralizuotai naudoti vienodus standartizuotus procesus, ūkinių operacijų apskaitos detalizuojančius požymius bei kitas informacinės sistemos galimybes.

Temos

  1. Informacinių sistemų naudojimas:
    • pasirengimas;
    • atsakingų asmenų paskyrimas;
    • procesų kontrolė.
  2. Įstaigos vadovo pareigų keitimas dėl perėjimo prie centralizuoto apskaitos tvarkymo.
  3. Planuojami kriterijai dėl finansinės apskaitos tvarkymo pareigybių perdavimo NBFC;
  4. Numatomų įstaigos pasirengimo finansinės apskaitos tvarkymo funkcijų centralizavimui veiksmų planų rengimas;
  5. Finansinės apskaitos dokumentų ir kitos informacijos, reikalingų finansinei apskaitai tvarkyti ir ataskaitoms rengti, pavyzdinio sąrašo projektas;
  6. Finansinės atskaitomybės formų ir deklaracijų sąsaja su apskaitos korespondencijomis, apskaitos politikos taikymas. Pakeitimai konsoliduojant, tvirtinant, skelbiant ataskaitas.
  7. Pirminių dokumentų tinkamumo kontrolė, sąsajos su viešaisiais pirkimais, atskaitingų asmenų pirkimai, atsiskaitymų terminai:
    • sąskaitos faktūros;
    • sutartys;
    • žiniaraščiai;
    • nurašymo aktai ir pan.;
    • asmens duomenų apsaugos įgyvendinimas.
  8. Kokios apskaitos operacijos negali būti atliekamos centralizuotai.
  9. Inventorizacijos procedūros.
  10. Atsiskaitymų su darbuotojais terminų nustatymas. Bankinių operacijų atlikimas.
  11. Atliekamos procedūros kai keičiasi įstaigos vadovas, kontrolės specialistas.

ŽINIOMIS DALINASI

Natalja Kobzevienė

Natalja Kobzevienė – lektorė praktikė, ekonomikos ir viešojo administravimo mokslų magistrė. Nuo 2008 m. veda mokymus ir seminarus apskaitos ir mokesčių temomis. Mokymų metu temos pristatomos remiantis ne teoriniais, o praktiniais pavyzdžiais, todėl sulaukia palankaus dalyvių įvertinimo. Lektorė rengia įmonių apskaitos politikas ir teikia praktines konsultacijas verslo, apskaitos ir mokesčių klausimais.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. (8 5) 263 99 22.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

09:00-12:15 Seminaro trukmė
8:30-09:00 Registracija
10:30-10:45 Kavos pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro medžiagą

Laikas ir vieta

2024-05-08,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
100€
Centralizuotas apskaitos tvarkymas pagal VSAFAS: planuojami pakeitimai, vidaus kontrolė, apskaitos politikos taikymas (tiesioginė seminaro transliacija)
100
2024-05-08,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

100€
Centralizuotas apskaitos tvarkymas pagal VSAFAS: planuojami pakeitimai, vidaus kontrolė, apskaitos politikos taikymas
Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
100

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: