Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

2021 m. finansinių ataskaitų rengimas

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 60€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

APIE SEMINARĄ

Finansinių ataskaitų rengimo procesas, nors ir atliekamas kiekvienais metais, tačiau visada kelia klausimų dėl nuolatos besikeičiančių teisės aktų. Todėl ypatingai svarbu įsigilinti į per 2021 metus įvykusius mokesčių įstatymų pokyčius, kurie aktualūs šiems ir vėlesniems metams.

Pandeminiai metai dėl valstybės pagalbos priemonių ir atsiradusių ribojimų turi įtakos ir atskleidimams finansinėse ataskaitose – aptarsime šių atskleidimų pobūdį ir apribojimus skirstyti pelną bei mokėti dividendus. Ypač akcentuosime finansinių ataskaitų kokybę ir rodiklius, o to nepadarius, gali tekti susidurti ir su Ankstyvojo perspėjimo sistema. Kaip ji veikia ir ką svarbu žinoti?

2022-05-01 įsigalios naujos redakcijos Finansinės apskaitos įstatymas, kuris pakeis beveik 20 metų galiojusį Buhalterinės apskaitos įstatymą. Jau dabar svarbu įsivertinti ir planuoti, kokius pokyčius privalėsime įgyvendinti.

Seminaro metu bus nagrinėjamos praktikoje kylančios problemos ir atsakyta į dalyvių klausimus.

TEMOS

  1. Teisės aktai, darantys įtaką 2021 m. finansinės atskaitomybės sudarymui:
    • Buhalterinės apskaitos ir Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymų taikymas rengiant 2021 m. finansines ataskaitas;
    • FAĮ (BAĮ) pokyčiai nuo 2022-05-01;
    • Verslo apskaitos standartų taikymas rengiant 2021 m. finansines ataskaitas;
    • Konsoliduotos finansinės atskaitomybės įstatymo taikymo ypatumai rengiant 2021 m. finansinę atskaitomybę;
    • Akcinių bendrovių įstatymo įtaka finansinių ataskaitų rengimui;
    • Inventorizacijos dokumentacija ir parodymas apskaitoje;
    • Įmonės padėties dėl COVID-19 atskleidimas aiškinamajame rašte;
    • Valstybės pagalbos priemonės ir jų apmokestinimas (pelno mokesčiu ir PVM) bei įtaka mokėtiniems dividendams;
    • Iš valstybės gautų finansinės paramos bei lengvatų apskaita ir parodymas finansinėse ataskaitose;
    • Nekilnojamojo turto mokesčio apskaičiavimas ir deklaravimas, naujos mokestinės vertės statiniams nuo 2021 m.;
    • Labdaros ir paramos įstatymo nuostatų taikymas teikiant paramą;
    • Taršos mokesčių tarifų pasikeitimai (lengvatų taikymas nuo 2021 m. ir dyzelinių automobilių apmokestinimo naujovės);
    • Naujas mobiliųjų taršos šaltinių dokumentacijos reguliavimas. Kokią informaciją ir dokumentus turi turėti įmonės?
  2. Aktualūs klausimai rengiant finansines ataskaitas:
    • Mokesčių administravimo įstatymas. Deklaracijų tikslinimo laikotarpis. Duomenų teikimo prievolės mokesčių administratoriui.;
    • Institucijoms teikiamų duomenų tikslinimas ir klaidų taisymas;
    • Mokesčių permokų grąžinimas ir įskaitymas;
    • Sandoriai tarp įmonės ir akcininkų: ką svarbu žinoti?
  3. Juridinių asmenų nemokumo įstatymo pakeitimai nuo 2021-07-15:
    • VMI ankstyvojo perspėjimo sistema.
  4. Ūkio subjektų stebėsena:
    • Atrankos kriterijai mokestiniams patikrinimams;
    • Darbo inspekcijos taikomi rizikingumo vertinimo kriterijai;
    • Atviri duomenys apie įmonių finansinę būklę;
    • Naujas Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos posistemis JANGIS – kokią informaciją ir kada turėsime pateikti?
  5. Pelno mokestis:
    • Pelno mokesčio įstatymo pakeitimai, taikomi 2021 m.;
    • Pelno mokesčio tarifų ir lengvatų taikymo sąlygos, apmokestinimo tvarka;
    • Lengvatos;
    • Leidžiamų ir neleidžiamų atskaitymų (baudos, delspinigiai, netesybos ir kt.) nustatymas, apmokestinimas ir apskaita;
    • Komandiruočių sąnaudos, kilnojamojo pobūdžio darbas;
    • Skolos ir beviltiškos skolos;
    • Neapmokestinamos pajamos;
    • Apmokestinimas prie pajamų šaltinio (nekilnojamojo turto pirkimas iš užsienio piliečių);
    • Pelno mokesčio apskaičiavimas ir deklaravimas už 2021 m.;
    • Dividendų apmokestinimas 2021 m.;
    • Atidėtų pelno mokesčių pripažinimas, pasikeitimas, parodymas finansinėse ataskaitose;
    • Pozityvios pajamos ir jų apmokestinimas;
    • Kainodara;
    • Mokestinių nuostolių perkėlimas;
    • Turto perkėlimo iš LR apmokestinimas pagal PMĮ pakeitimus:
    • Investicinio projekto nuostatų taikymas. Problematika.
  6. Gyventojų pajamų mokestis (GPM):
    • GPM tarifų taikymas 2021-2022 m.;
    • Neapmokestinamosios pajamos;
    • Pajamos natūra. Tarnybinių automobilių naudojimas asmeniniams poreikiams, ilgalaikio turto pirkimas (butai, laivai ir pan.), įvairios dovanos;
    • A ir B klasės pajamos bei pasiruošimas metinės GPM312 deklaracijos pildymui už 2021 m. Pakeitimai pildant GPM312 deklaraciją;
    • Galimi darbo užmokesčio skaičiavimo pakeitimai nuo 2022 m. (MMA, NPD pasikeitimai, komandiruočių sąnaudos, VSD skaičiavimas);
    • Darbo užmokesčio skaičiavimo pakeitimai nuo 2022 m. (MMA, NPD pakeitimai, komandiruočių sąnaudos, VSD skaičiavimas);
    • PSD ir VSD.
  7. Pridėtinės vertės mokestis (PVM):
    • PVM apskaičiavimas ir deklaravimas remiantis naujausiais PVM įstatymo pakeitimais nuo 2021 m.;
    • Išplėstas lengvatinio 9 proc. PVM tarifų taikymas;
    • PVM neapmokestinamos paslaugos;
    • Mišraus PVM atskaita;
    • Atvirkštinio apmokestinimo PVM mechanizmo taikymas;
    • Nekilnojamojo turto pardavimo ir nuomos sandorių apmokestinimas PVM;
    • PVM atskaita: dažniausiai nustatomos klaidos;
    • PVM ir metinė PVM deklaracija;
    • Elektroninė prekyba 2021 m.: prekių tiekimo ir apmokestinimo vietos pasikeitimai nuo 2021-07-01, vieno langelio OSS sistema;
    • Naujausi VMI komentarai ir jų taikymas 2021 m.;
    • Eksportuojamų ir importuojamų prekių vežimo apmokestinimas ir su vežimu susijusios paslaugos: naujausia praktika dėl 0 proc. PVM tarifo taikymo;
    • PVM naujovės nuo 2021 m. ES reikalavimai dėl 0 proc. PVM tarifo pagrindimo dokumentų;
    • Teisė susigrąžinti PVM nuo beviltiškų skolų;
    • Pareiga tikrinti užsienio tiekėjus PVM tikslais.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, socialinių mokslų (ekonomikos) magistrė, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios bendrovės „Solidus vox“ direktorė. Bendrovė teikia ne tik buhalterinės apskaitos ir audito paslaugas, bet ir konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis apskaitos, mokesčių, darbo santykių bei apskaitos politikos pasirinkimo klausimais. Auditorė taip pat veda viešuosius ir vidinius mokymus aktualiomis mokesčių, apskaitos ir darbo užmokesčio skaičiavimo temomis visoje Lietuvoje. Lektorės straipsniai yra publikuojami buhalterių profesinėje spaudoje.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

Seminaro informacija

Programa

10:00-14:30 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Registracija
12:00-12:45 Pietų pertrauka

Papildoma informacija

Sertifikatas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro el. medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.