Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

Elektroninė prekyba 2021-2022 m.: vykdymo galimybės, mokesčiai ir apskaita

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 4 ak. val.
      Kaina: 95€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Elektroninės prekybos mastai pasaulyje ir Lietuvoje nuolat auga. Tačiau dažnai įmonei vis dar kyla nemažai klausimų ir neaiškumų dėl elektroninės prekybos operacijų. Bene didžiausia painiava yra dėl pridėtinės vertės mokesčio apskaičiavimo. Ypač klystama tuomet, kai prekių gabenimas prasideda ne Lietuvoje. Taip pat ne visos įmonės tinkamai įformina elektroninės prekybos pardavimo operacijas. Kaip sprendžiamas muito susigrąžinimo klausimas, kai grąžinama prekė už kurią jau sumokėti visi mokesčiai?  

Nuo 2021-07-01 iš esmės keitėsi elektroninės prekybos apmokestinimo pridėtinės vertės mokesčių ir muitais tvarka, įsigaliojo PVM ir Muitinės įstatymo pakeitimai, kurie turi įtakos PVM prievolėms, paslaugų teikimui ir nuotolinei prekybai. Taip pat nuo 2021-01-01 pradėjo galioti Europos parlamento ir tarybos direktyva dėl mokėjimo paslaugų vidaus rinkoje, kuria iš dalies pakeistos direktyvos 2002/65/EB, 2009/110/EB ir 2013/36/ES bei Reglamentas (ES) Nr. 1093/2010 ir panaikinta Direktyva 2007/64/EB.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad jei trečiosios šalies elektroninėje parduotuvėje nupirksite dovaną ir ji gavėjui bus atsiųsta tiesiai iš pardavėjo, tokią siuntą apdovanotajam teks ne tik deklaruoti kaip prekę, bet ir susimokėti už ją importo mokesčius.

Nuo 2021-07-01 pagal įsakymą Dėl Apskaitos registrų, susijusių su Europos Sąjungoje vykdomu prekių tiekimu (paslaugų teikimu) neapmokestinamajam asmeniui, naudojant elektroninę sąsają, tvarkymo reikalavimų patvirtinimo“ Lietuvos fiziniai ir juridiniai asmenys gali nerašyti PVM sąskaitų faktūrų, jei yra įsiregistravę OSS sistemos vartotojais, ir tiekia prekes pagal ES vidaus nuotolinės prekybos schemą. 

2021-10-05 įsigaliojo įsakymas dėl Apmokestinamųjų asmenų registravimosi OSS sistemoje pagal tris schemas (ES, ne ES ir importo schemą), kuriame įtvirtintos taisyklės dėl registravimosi šioje sistemoje, PVM deklaracijos OSS sistemoje užpildymo, pateikimo ir PVM sumokėjimo terminų  bei deklaracijos tikslinimo.

Nuo 2021-07-01 nustojo galioti PVM lengvata siuntoms iki 22 eurų vertės iš trečiųjų šalių internetinių parduotuvių. Trečiųjų šalių internetinėse parduotuvėse įsigytas prekes ir paslaugas  iki 1000 eurų vertės galima deklaruoti savarankiškai Bendro naudotojo valdymo portalo (BAP). Taip pat, jeigu trečios šalies prekių pardavėjas bus prisijungęs prie vieno langelio principu veikiančios importo sistemos (IOSS), PVM bus sumokamas pirkimo metu, todėl atsiimant prekes, PVM mokėti nebereikės. Pagal IOSS sistemą perkamų prekių vertė turi būti ne didesnė kaip 150 eurų, taip pat negali būti akcizais apmokestinamų prekių. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad jeigu prekių vertė siuntoje viršija 150 eurų, apskaičiuojant mokesčius, prekės gali būti apmokestintos muito tarifais.

Ne mažiau aktualu ir nuo 2021-01-01 atsiradę PVM apmokestinimo pakeitimai sietini su Brexit. 

Temos

  1. 2021 metų reikšmingi pasikeitimai elektroninei prekybai dėl PVM ir muito mokesčių. Vieno langelio principas.
  2. Elektroninė prekyba 2021 m.:
    • Prekių tiekimo ir apmokestinimo vietos pasikeitimai nuo 2021-07-01;
    • Vieno langelio OSS sistema;
    • Apmokestinamųjų asmenų registravimosi OSS sistemoje taisyklės nuo 2021-10-05;
    • Importo PVM deklaravimas elektroninėje prekyboje;
    • Su elektronine prekyba susijusių paslaugų apmokestinimo niuansai.
  3. PVM niuansai ir pasekmės dėl BREXIT.
  4. Elektroninės prekybos dokumentavimas: užsakymų pateikimas ir priėmimas, prekių pardavimas, gabenimas. Atsiskaitymų valdymas ir apskaita.
  5. Finansinė apskaita elektroninę prekybą vykdančiose įmonėse pagal VAS.
  6. Apskaitos politikos pasirinkimo galimybės.
  7. Turto, įsipareigojimų apskaitos problemos, pajamų pripažinimo ir sąnaudų registravimo alternatyvos.
  8. Veiklos finansavimo alternatyvos. Pelno paskirstymas.
  9. Prievolių dėl iMAS sistemos vykdymas.
  10. Mokesčių apskaičiavimo ypatumai elektroninę prekybą vykdančiose įmonėse:
    • Pelno mokestis;
    • Pridėtinės vertės mokestis. Ypatumai dėl apmokestinimo objekto vietos. 2020 metų reikšmingi pasikeitimai – gal pavyks išvengti registravimosi PVM mokėtoju užsienyje?;
    • PVM atskaita, kai prekių grąžinimas tampa neleidžiamais atskaitymais.
    • Gyventojų pajamų mokestis. Kitų išmokų gyventojams apmokestinimo ypatumai;
    • Kiti mokesčiai, GPAIS reikalavimai.
  11. Kokius naujus duomenis apie Jus teikia finansų įstaigos nuo 2020.09.10?
  12. Mokesčių lengvatos elektroninę prekybą vykdančiose įmonėse.
  13. Mokesčių deklaracijų pildymas ir atspindėjimas finansinėje apskaitoje.
  14. Finansinės atskaitomybės procesas: pagrindiniai principai ir finansinių ataskaitų teikimas Juridinių asmenų registrui.
  15. Finansinės apskaitos ir ataskaitų sudarymo kūrybiniai aspektai.
  16. Kontroliuojančių institucijų identifikuojamos rizikos.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, socialinių mokslų (ekonomikos) magistrė, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios bendrovės „Solidus vox“ direktorė. Bendrovė teikia ne tik buhalterinės apskaitos ir audito paslaugas, bet ir konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis apskaitos, mokesčių, darbo santykių bei apskaitos politikos pasirinkimo klausimais. Auditorė taip pat veda viešuosius ir vidinius mokymus aktualiomis mokesčių, apskaitos ir darbo užmokesčio skaičiavimo temomis visoje Lietuvoje. Lektorės straipsniai yra publikuojami buhalterių profesinėje spaudoje.

 

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

SEMINARO INFORMACIJA

PROGRAMA

13:00-16:15 Seminaro trukmė
12:30-13:00 Registracija
14:30-14:45 Pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna el. seminaro medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.