Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Vaizdo įrašas.

NVO ir 1,2% GPM parama: reikalavimai, atskaitomybė ir praktiniai sprendimai (vaizdo įrašas)

  • Trukmė: 2 ak. val.
  • Kaina:: 65 €

Your Paragraph Text (2532x290 Px) (2532 X 335 Px) (1)

2025-02-26 DIENOS MOKYMŲ VAIZDO ĮRAŠAS

APIE VAIZDO ĮRAŠĄ

Nuo 2025-01-01 naujoji Labdaros ir paramos įstatymo redakcija numato, jog 1,2 proc. GPM dalies paramą galės gauti tik nevyriausybinės organizacijos ir meno kūrėjo statusą turintys asmenys.

Visoms įstaigoms, kurios nori užsitikrinti galimybę gauti 1,2 proc. GPM dalies paramą, svarbu įsitikinti, ar jos atitinka formaliuosius kriterijus, taikomus Nevyriausybinėms organizacijoms, ir kreiptis į Juridinių asmenų registro tvarkytoją dėl žymos, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija, įregistravimo.

Organizacijos, siekiančios gauti NVO žymą, turi atitikti Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nustatytą nevyriausybinės organizacijos sąvoką – būti nepriklausomos nuo valstybės ar savivaldybių institucijų, veikti savanoriškumo pagrindais visuomenės labui, nesiekti politinės valdžios ar vien religinių tikslų. Organizacijos, kurių daugiau nei trečdalis dalyvių yra juridiniai asmenys (nesantys NVO arba religinėmis bendruomenėmis), negali būti laikomos NVO. Išimtys dėl NVO statuso taikomos ir daliai kitų juridinių asmenų rūšių. 2025 m. (už 2024 m.) gyventojai 1,2 proc. GPM paramą galės skirti juridiniams asmenims, kurie bus įsteigti iki 2024 m. gruodžio 31 d., o NVO žyma įregistruota iki 2025 m. gegužės 1 d., todėl atitiktį formaliesiems NVO kriterijams ir NVO žymos registravimo klausimą organizacijoms svarbu išspręsti artimiausiu metu.

Taip pat svarbų akcentą seminare dėsime į biudžetinių įstaigų galimybes gauti 1,2% paramą. Biudžetinės įstaigos šį tikslą gali pasiekti per bendruomenių kooperaciją, steigiant labdaros ir paramos fondus arba viešąsias įstaigas, kurios būtų registruojamos kaip paramos gavėjos ir nevyriausybinės organizacijos. Nors šie sprendimai reikalauja kruopštaus planavimo ir laiko investicijų, bendruomenės turėtų imtis iniciatyvos nedelsiant. Svarbu paminėti, kad steigiant viešuosius juridinius asmenis, steigėjais negali būti pačios biudžetinės įstaigos, nes tokiu atveju įsteigtas juridinis asmuo nebus pripažintas kaip NVO – vietoj to, pavyzdžiui, mokyklų ar darželių atveju, steigėjais galėtų tapti mokytojai, vaikų tėvai ar kiti suinteresuoti asmenys.

Mokymų metu bus atsakyta į svarbiausius praktinius klausimus apie nevyriausybinės organizacijos steigimą, NVO žymos registravimą ir gautos paramos finansinę apskaitą. Seminaras itin aktualus labdaros ir paramos fondams, asociacijoms, viešosioms įstaigoms, švietimo ir socialines paslaugas teikiančioms organizacijoms, religinėms bendruomenėms ir bendrijoms, tarptautinių bei regioninių nevyriausybinių organizacijų padaliniams Lietuvoje.

Vaizdo įrašo metu sužinosite:

  1. Kas pasikeitė teisiniame reglamentavime?
  2. Kas gali gauti 1.2 proc.?
  3. Kaip gauti NVO statusą: kas gali jį turėti (kokie juridiniai asmenys, kokie apribojimai) ir kaip pateikti prašymą Registrų centrui?
  4. Pelno nesiekiančių organizacijų finansinė apskaita ir atskaitomybė:
  5. Mokesčių apskaitos ypatumai:
  6. Darbuotojai ir savanoriai. Kaip „neužsidirbti“ nelegalaus darbuotojo statuso?

ŽINIOMIS DALINASI

Lorena Paškūnaitė-Lickan

Advokatė Lorena Paškūnaitė-Lickan turi beveik 15 metų teisinio darbo patirtį. Iki privačios advokatės praktikos, patirtis kaupta finansų, nemokumo, audito, verslo ir darbo teisės, ginčų sprendimo srityse.

Šiuo metu Lorena specializuojasi civilinės bei administracinės teisės srityse ir savo klientams gali pasiūlyti pagalbą visais įmonių teisės, darbo teisės, šeimos teisės, mokesčių teisės, statybų rangos, sutarčių, viešųjų pirkimų, nemokumo ir kitais teisės klausimais.

Be Vilniaus universitete įgyto teisės magistro laipsnio, lektorė yra įgijusi ir ekonomikos magistro laipsnį. Taip pat Lorena nuo 2015 m. yra įgijusi nemokumo administratorės kvalifikaciją.

Lektorė daug dėmesio skiria mokymuisi ir tobulėjimui, nuolatos kelia savo kvalifikaciją bei pati dalinasi savo profesinėmis žiniomis, viena pirmųjų sėkmingai baigė Mykolo Romerio universiteto ir Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro vykdomą „Kvalifikacinę pinigų plovimo prevencijos specialistų mokymo programą”.

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Programa

5 ak. val. Seminaro trukmė

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.