Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

MB mokesčiai 2026: svarbiausi pakeitimai ir jų poveikis veiklai. Finansinės atskaitomybės sudarymas už 2025 m.

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 120€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2026-02-03,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
120€
MB mokesčiai 2026: svarbiausi pakeitimai ir jų poveikis veiklai. Finansinės atskaitomybės sudarymas už 2025 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
120 (+ PVM)
2026-02-03,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. mokamoje „GELTONOJOJE” automobilių stovėjimo zonoje.

120€
MB mokesčiai 2026: svarbiausi pakeitimai ir jų poveikis veiklai. Finansinės atskaitomybės sudarymas už 2025 m.
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
120 (+ PVM)

Apie seminarą

Nuo 2026 m. Lietuvos verslo laukia precedento neturintys mokesčių įstatymų pakeitimai, kurie palies KIEKVIENĄ mažąją bendriją. Nuo 2026-01-01 įsigaliosiantis mokesčių reformos paketas, skirtas Valstybės gynybos fondo finansavimui ir mokestinės sistemos efektyvumui didinti, atneš esminius pokyčius. Aktualiausi:

  • Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) reforma. Kas keičiasi? Visų rūšių pajamos (su tam tikromis išimtimis) bus sumuojamos, taikant bendrą progresinį apmokestinimą. Ypač aktualu mažųjų bendrijų (MB) savininkams, kad MB vadovų pajamos pagal civilines sutartis bus įtraukiamos į bendrą apmokestinamųjų pajamų krepšelį.
  • Pelno mokesčio (PM) pakeitimai. Kas keičiasi? Standartinis tarifas 17%, lengvatinis – 7%. Tačiau yra ir privalumų: momentinis ilgalaikio turto nusidėvėjimas – galimybė iš karto atskaityti visą įsigijimo kainą.
  • PVM pokyčiai. Kas keičiasi? Padidintas lengvatinis tarifas iki 12%; knygoms ir leidiniams – 5% tarifas
  • Naujas saugumo įnašas. Kas keičiasi? 10% mokestis ne gyvybės draudimo įmokoms.
  • Nekilnojamojo turto mokesčio (NTM) pakeitimai. Kas keičiasi? Naujas papildomas 0,2 proc. tarifas komerciniam NT bei dažnesnis turto vertinimas.
  • Akcizai saldintiems gėrimams. Kas keičiasi? Atsiranda 7,4-21 €/hl akcizas priklausomai nuo cukraus kiekio.

Taip pat atkreipiame dėmesį, kad 2025-10-17 SADM inicijavo Valstybinio socialinio draudimo įstatymo pakeitimus, kuriais:

  • Nori visų savarankiškai dirbančių asmenų socialinio draudimo įmokų bazę padidinti nuo 50% iki 90% jų pajamų. Tai paliestų:
    • Meno kūrėjo statusą turinčius asmenis
    • Pagal autorines sutartis dirbančius asmenis
    • Sportininkus
    • Atlikėjus
    • MB narius, IĮ savininkus, TŪB ir KŪB narius, išsiimančius lėšas asmeniniams poreikiams
  • Ūkininkai, kurių apmokestinamos pajamos per metus nesieks 12 MMA, bet gaus neapmokestinamas pajamas (ES kompensacijas ir pan.), galės pasirinkti skaičiuoti socialinio draudimo įmokas nuo 90% visų pajamų sumos (tiek apmokestinamų, tiek neapmokestinamų), kad galėtų kaupti pensijų stažą ir užsitikrinti pensiją.
  • Taiso mokesčių reformos metu priimtus GPMĮ pakeitimus dėl sveikatos draudimo neapmokestinamų lubų 350 Eur ir suvienodina, kad tokios pat pajamos turėtų būti neapmokestinamos ir socialinio draudimo įmokomis.

Seminare aptarsime vis dar daug klausimų keliančius PVMĮ pakeitimus ir VMI išaiškinimus, susijusius su privaloma PVM registracija visiems subjektams, vykdantiems tarpvalstybinius sandorius ES viduje. Mažosioms bendrijoms atsivėrė naujos galimybės per smulkiojo verslo schemą (SVS), kurios leidžia joms nemokėti PVM už prekes ir paslaugas Lietuvoje. Ypač svarbu, kad ši schema galioja ir kitose ES valstybėse pagal jų nustatytas ribas. Tačiau būtina pabrėžti – šių galimybių realizavimas tiesiogiai priklauso nuo tinkamo ir savalaikio pasiruošimo naujoms taisyklėms.

Taip pat nuo 2026-01-01 įsigalios dar vienas reikšmingas PVMĮ pakeitimų paketas, kuriuo pakeistos PVM dokumentų saugojimo nuostatos – nebereikės pateikti informacijos apie elektroniniu būdu saugomų PVM sąskaitų faktūrų saugojimo vietą užsienyje, tikslinamos neįsiregistravusių PVM mokėtojų prievolės išrašant pardavimo dokumentus bei PVM skolos neišnykimo nuostatos ir kt. Seminare išsamiai supažindinsime, kaip šie pakeitimai paveiks kasdienę veiklą ir kokius procesus reikėtų atnaujinti.

Seminaro nauda dalyviams:

  • Sužinosite, kaip praktiškai pasiruošti mokesčių pokyčiams ir juos pritaikyti MB veiklai.
  • Išsiaiškinsite, kokį poveikį Jūsų bendrijai turės nauji mokesčių tarifai ir jų ribos.
  • Suprasite, kaip tinkamai planuoti MB vadovų atlyginimus pagal numatomus GPMĮ pokyčius.
  • Išmoksite, kaip pasinaudoti esamomis ir būsimomis pelno mokesčio lengvatomis.
  • Gausite praktinių pavyzdžių ir sprendimų, kaip išvengti dažniausiai pasitaikančių apskaitos klaidų.

Temos

  1. Mokesčių pertvarka nuo 2026 m.:
    • Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) reforma:
      • Progresinių tarifų taikymas visoms pajamoms – kaip pasikeis apmokestinimas sumuojant visas pajamas? Kokios išimtys?
      • Lengvatų peržiūra – sveikatos draudimo įmokų apmokestinimas, NPD taikymo apimties mažinimas.
      • Poveikis MB vadovams – kaip keisis pajamų mokesčių našta?
    • Pelno mokesčio pakeitimai:
      • PM tarifų didinimas – nuo 16% iki 17% standartiniam ir nuo 6% iki 7% lengvatiniam tarifui.
      • Momentinis ilgalaikio turto nusidėvėjimas – kaip juo pasinaudoti?
      • 0% PM tarifo taikymas 2 metams.
      • Stipendijų lengvata – galimybė atskaityti stipendijas studentams ir tyrėjams.
    • PVM sistemos pokyčiai:
      • Lengvatinių tarifų pakeitimai.
    • Nekilnojamojo turto mokesčio pakeitimai:
      • Fizinių asmenų NT apmokestinimo ribų mažinimas.
      • Papildomas 0,2% mokestis komerciniam NT.
      • Dažnesnis turto vertinimas.
    • Nauji mokesčiai
      • Saugumo įnašas – kas ir kaip mokės?
      • Akcizai saldintiems gėrimams – tarifinė sistema ir poveikis.
  2. Smulkiojo verslo schemos taikymas:
    • Smulkiojo verslo schema (SVS). SVS Lietuvoje ir SVS kitose ES valstybėse narėse.
    • Privaloma PVM registracija perkant ir teikiant paslaugas / prekes.
    • Paslaugų teikimo vietos pasikeitimai.
    • Kiti PVMĮ pasikeitimai.
  3. Mažųjų bendrijų specifika naujoje mokesčių aplinkoje:
    • MB privalumai naujoje mokesčių aplinkoje:
      • Darbo santykiai vs. MB narystė – kas keičiasi po reformos?
      • MB vs. individuali veikla – palyginamoji analizė po mokesčių reformos.
      • Individualios veiklos perkėlimas į MB – kada verta, o kada ne?
    • MB vadovų ir narių pajamų apmokestinimo optimizavimas:
      • Pajamų rūšių parinkimas ir jų kombinacijos – kas naudingiausia po reformos?
      • Mokesčių naštos skaičiavimai – praktiniai pavyzdžiai.
      • Pelno išsiėmimo strategijos – kaip optimizuoti apmokestinimą?
  4. Skaidraus atlygio direktyvos įgyvendinimas ir DAS nuo 2026-06-07:
    • Didesnis skaidrumas įdarbinant – darbo pokalbių metu galimi bei negalimi klausimai kandidatui.
    • Atlyginimo lapelio ir papildoma informacija darbuotojui pareikalavus.
    • Darbo užmokesčio konfidencialus – apie ką nebedraudžiama kalbėti?
    • Darbo apmokėjimo sistemos peržiūra ir rengimas. Reikalavimai ir akcentai:
      • objektyvūs, lyčiai neutralūs kriterijai;
      • pareigybių vertinimo kriterijai;
      • atlyginimo skaičiavimo sistemos nešališkumas;
      • vienodos vertės darbas;
      • skaičiavimo sistema nešališkai atspindi darbo vertę – sudėtinių darbo užmokesčio dalių skyrimo filosofija.
    • Ataskaitos apie darbo užmokesčio atotrūkį – kas tai ir kaip ją parengti?
    • Papildomų duomenų teikimas „Sodrai“ – per mėnesį kiekvieno darbuotojo dirbtų darbo valandų skaičius.
  5. Kokių rūšių pajamas gali gauti MB narys ir MB vadovas? Skirtumai dėl apmokestinimo.
  6. Finansinė apskaita mažosiose bendrijose:
    • Ypatumai dėl finansinių ataskaitų rinkimo ir pateikimo Juridinių asmenų registrui.
    • Kokios sankcijos gresia, neįvykdžius šios pareigos?
  7. Turto ir įsipareigojimų apskaitos problemos. Pajamų pripažinimo ir sąnaudų registravimo alternatyvos. Kaip pasirinkti naudingiausią apskaitos būdą?
  8. Finansinės apskaitos įstatymo pakeitimai. Kaip skaitmenizacija paveiks MB veiklą ir apskaitą?
  9. Mokesčių apskaičiavimo ypatumai mažosiose bendrijose.
  10. Mokesčių deklaracijų pildymas ir atspindėjimas finansinėje apskaitoje.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

10:00-14:30 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Nuotolinė registracija
12:00-12:45 Pietų pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

2026-02-03,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
120€
MB mokesčiai 2026: svarbiausi pakeitimai ir jų poveikis veiklai. Finansinės atskaitomybės sudarymas už 2025 m. (tiesioginė seminaro transliacija)
120 (+ PVM)
2026-02-03,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. mokamoje „GELTONOJOJE” automobilių stovėjimo zonoje.

120€
MB mokesčiai 2026: svarbiausi pakeitimai ir jų poveikis veiklai. Finansinės atskaitomybės sudarymas už 2025 m.
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
120 (+ PVM)

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: