2025 metais apskaitos specialistų laukia ne tik įprastiniai iššūkiai, bet ir būtinybė pasiruošti 2026 m. mokesčių pertvarkai. Šiuo metu vyksta intensyvios diskusijos dėl atnaujinto GPMĮ pakeitimo projekto, kurie turėtų įsigalioti nuo 2026-01-01 ir reikšmingai paveikti darbo užmokesčio administravimą ir pajamų apmokestinimą, įskaitant ir užsieniečius darbuotojus.
Seimo nariai taip pat siūlo įtraukti į projektą ir lengvatas į šalį naujai atvykstantiems užsienio ar lietuvių kilmės specialistams į gerai apmokamas darbo vietas (daugiau kaip 36 VDU per metus) bei 5 metus netaikyti progresinių GPM tarifų.
Taip pat ypač aktualu, kad didėja darbdavių pažeidimų skaičius užsieniečių įdarbinimo srityje, todėl VDI kontrolė dar labiau sugriežtinama: trečiųjų šalių piliečiai su leidimu laikinai gyventi darbo pagrindu gali dirbti išimtinai pas tarpininkavusį darbdavį, atlikdami tik sutartą darbo funkciją. Bet koks darbdavio ar funkcijos keitimas reikalauja specialaus Migracijos departamento leidimo – priešingu atveju tai laikoma rimtu pažeidimu, todėl ypač svarbu atkreipti dėmesį, kokios yra darbdavių atsakomybės ribos.
Seminaro metu analizuosime aktualiausius teisės aktus ir jų pakeitimus, užsieniečių darbuotojų darbo sutarties ypatumus ir susitarimus dėl papildomų naudų ir išlaidų, tokių kaip dokumentų tvarkymas, apgyvendinimas, maitinimas ir šių išlaidų apmokestinimo bei priskyrimo leidžiamiems atskaitymams, įdarbintų užsieniečių komandiravimo ypatumus, suminės darbo laiko apskaitos niuansus, viršvalandinio, naktinio bei darbą švenčių ir poilsio dienomis apmokėjimą ir kt.
Darbdaviams svarbu atidžiai stebėti teisės aktų pokyčius bei aktualią praktiką ir tinkamai tvarkyti visus su užsienio darbuotojų įdarbinimu susijusius mokestinius klausimus, kad išvengti galimų pažeidimų ir sankcijų.
Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:
Profesinė veikla:
Verslumo skatinimas:
Švietimas ir konsultavimas:
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
09:00-12:15 | Seminaro trukmė | |
08:30-09:00 | Registracija | |
10:30-10:45 | Pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Mokymų medžiaga Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą. | |
Konsultacija Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto. | |
Mokymų įrašas Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu. |
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.