Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą
;Šiuo metu Lietuvoje vyksta svarbūs pokyčiai, susiję su užsieniečių įdarbinimu. Šie pakeitimai ypač aktualūs statybos sektoriuje įdarbinamiems statybininkams, kurie dažnai yra iš kitų šalių.
Nuo 2024-07-01 įsigaliojo Užimtumo įstatymo pakeitimai, tikslinamas užsieniečių įdarbinimo tvarkos pažeidimų atvejų sąrašas, griežtinamos sankcijos už nelegalų darbą statybų sektoriuje. Numatoma didesnė užsakovų (darbdavių) atsakomybė už nelegalų ar nedeklaruotą darbą, užtraukianti baudas užsakovui (darbdaviui): už informavimo tvarkos pažeidimus – nuo 0,75 iki 1,5 MMA, už įdarbinimo tvarkos pažeidimus – nuo 1 iki 2 MMA, už neteisingų duomenų pateikimą – nuo 0,35 iki 0,7 MMA, už statybvietėje esančių asmenų identifikavimo reikalavimų pažeidimus – iki 5 000 eurų. Baudų dydžiai ženkliai didėja už pakartotinius pažeidimus.
Darbdaviui ar įmonei, kurioje įdarbinamas ar į kurią komandiruojamas užsienietis, kyla pareiga laiku ir tiksliai informuoti apie užsieniečio darbo pradžią ir pateikti reikalingus dokumentus, taip pat būtina atkreipti dėmesį į „skaidriai dirbančio asmens” sąvoką ir susijusius reikalavimus.
Nuo 2024-07- 01 įsigaliojo nauja darbdavių padarytų teisės pažeidimų viešinimo tvarka: VDI tinklalapyje bus viešinama informacija apie darbdavius, nelegaliai įdarbinusius darbuotojus, todėl pažeidimai įmonėms užtrauks ne tik finansinę, bet ir reputacinę žalą bei apribotas teises dalyvauti viešuosiuose pirkimuose, gauti subsidijas ar kitą valstybės pagalbą. Svarbu laiku pasiruošti pokyčiams ir išvengti galimų pažeidimų.
2024-06-20 Seime priimti įstatymo Dėl užsieniečių teisinės padėties ir Užimtumo įstatymo pakeitimai, kurie pristatomi kaip atsakas kontroliuojančių institucijų nustatytam užsieniečius įdarbinančių darbdavių piktnaudžiavimui, siekiant pašalinti menkiausius tai leidžiančių įstatymų netikslumus. Pagal šiuos įstatymų pakeitimus:
Vienas svarbiausių klausimų – iš kur atvykusį pilietį norite įdarbinti – trečiųjų šalių, ES ar Ukrainos? Kiekvienai iš šių grupių taikomi skirtingi įdarbinimo reikalavimai bei migracinės procedūros.
Pastaruoju metu Migracijos departamentas vykdo intensyvius įmonių, įdarbinusių užsieniečius patikrinimus, kurių metu prašo pateikti dokumentus. Net ir menkiausios klaidos dokumentuose įmonei ir vadovui gali užtraukti atsakomybę ir kitas pasekmes dėl nelegalaus užsieniečių darbo, todėl geriausia pasiruošti iki kontroliuojančių institucijų patikrinimo. Kaip negauti baudos už užsieniečių įdarbinimo tvarkos pažeidimus?
Seminaro metu analizuosime naujausius 2024 m. įsigaliojusius teisės aktų pakeitimus, kurie keičia užsieniečių įdarbinimo procesą, kartu apžvelgsime ir naujausią teismų praktiką, kurioje buvo suformuoti nauji precedentai dėl leidimų gyventi panaikinimo, taip pat analizuosime statybos sektoriui aktualius mokesčių ir apskaitos pakeitimus ir jų praktinį taikymą.
1 dalis. Lektorė Svetlana Naumčik (10.00-12.30 val.)
2 dalis. Lektorė Jurgita Navikienė (13.30-16:00 val.)
WIDEN Asocijuota partnerė Svetlana Naumčik specializuojasi migracijos ir darbo teisės srityse, atstovauja Klientų interesams sprendžiant teisinius ginčus. Svetlana Naumčik turi sukaupusi didelę patirtį užsieniečių įdarbinimo klausimais, leidimų laikinai ir nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, Blue card išdavimo srityse. Svetlana konsultuoja Lietuvos darbdavius dėl užsieniečių įdarbinimo, komandiravimo, darbdavių keitimo, taip pat darbuotojų nuomos klausimais, pataria darbdavių teisinių patikrinimų klausimais, taip pat padeda startuoliams ir užsienio investuotojams įsteigti teisėtą verslą Lietuvoje, gauti reikiamus leidimus dirbti ir gyventi Lietuvoje, relokuoti darbuotojus. 2013 – 2014 m. Svetlana Naumčik dėstė darbo teisės paskaitas ir vedė seminarus studentams Kazimiero Simonavičiaus universitete.
Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:
Profesinė veikla:
Verslumo skatinimas:
Švietimas ir konsultavimas:
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
10:00-16:00 | Seminaro trukmė | |
09:00-10:00 | Registracija | |
11:30-11:45 | Pertrauka | |
12:30-13:30 | Pietų pertrauka | |
14:45-15:00 | Pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą. | |
Mokymo medžiaga Kiekvienas dalyvis gauna seminaro el. medžiagą. |
Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą
;Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.