Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Tolimųjų reisų vairuotojų darbo laiko, užmokesčio ir dienpinigių apskaita. Naujovės nuo 2025-01-01

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
      Kaina: 125€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2024-12-10,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
125€

APIE SEMINARĄ

Transporto įmonės susiduria su įvairiais darbo santykių klausimais. Nemaža dalis transporto įmonių netinkamai žymi faktiškai dirbtą darbuotojų darbo laiką, nepilnai paskaičiuoja darbo užmokestį, nesuteikia visų priklausančių atostogų – dėl šių priežasčių padaugėjo DGK skundų skaičius. VDI duomenimis 2024 m. I-ąjį pusmetį darbo ginčų komisijai pateiktuose prašymuose absoliuti dauguma keliamų reikalavimų buvo dėl darbo užmokesčio ir kitų išmokų apmokėjimo. Daugiausia tokių darbo ginčų kilo transporto sektoriuje. Norint išvengti ginčų su darbuotojais, ypatingai svarbu žinoti visus naujausius teisės aktų pokyčius ir teisingai juos taikyti praktikoje.

Darbuotojų komandiravimas kelia klausimų ir ginčų mokestiniais ir teisiniais klausimais. Siekiant išvengti ginčų, darbdaviai turi žinoti ES komandiravimo direktyvos (ES) 2018/957 nuostatas, įskaitant informacijos pateikimo reikalavimus komandiruojamiems darbuotojams apie darbo užmokestį užsienyje. Jei komandiruotė trunka ilgiau nei 183 dienas per metus, darbuotojas tampa užsienio šalies rezidentu. Svarbu atsižvelgti į dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartis ir užsienio šalies teisės aktus dėl dienpinigių apmokestinimo.

Vyriausybė jau patvirtino MMA ir MVA didinimą nuo 2025-01-01, o tai turės įtakos nekvalifikuotų darbuotojų atlyginimams, mėnesio bei metinio NPD apskaičiavimui, neapmokestinamų GPM dienpinigių, vykstant į užsienį, dydžiams, taip pat PSD įmokoms.

2024-10-16 FINMIN užregistravo GPMĮ projektą dėl NPD ir MNPD formulių keitimo, kuriame keičiama metinė ir mėnesinė NPD formulės gyventojams, uždirbantiems atitinkamai iki 2387,29 Eur per mėnesį ir 28647,48 Eur per metus. Projekte nėra numatyta keisti fiksuoto NPD, taikomo riboto dalyvumo asmenims.

Seime jau priimti Darbo kodekso pakeitimai, įsigaliosiantys nuo 2025-01-01, įneša tam tikrų pokyčių darbdaviams ir darbuotojams:

  • Aiškiau reglamentuota atleidimo diena, kai paskutinė termino diena tenka ne darbo ar švenčių dienai.
  • Išplėsta smurto ir priekabiavimo, įskaitant psichologinį, apibrėžtis.
  • Patikslinama susitarimo dėl papildomo darbo turinio darbo sutartyje reglamentacija.
  • Papildyti reikalavimai dėl darbuotojo prašymo išeiti iš darbo bandomuoju laikotarpiu.
  • Aiškiau reglamentuota, prieš kiek laiko turi būti informuojama SODRA apie darbo sutarties sudarymą, kai darbo vieta yra ne Lietuvoje.
  • Pokyčiai nutraukiant darbo sutartį dėl senatvės pensijos ir bankroto atveju;
  • Pakeistos nuostatos dėl darbo apmokėjimo švenčių išvakarėse.
  • Patikslinta pasyvaus budėjimo namie apibrėžtis ir atlyginimas už tokį budėjimą.
  • Papildyti reikalavimai dėl viršvalandžių skyrimo darbuotojams ir apmokėjimo už viršvalandinį darbą švenčių naktį.
  • Išplėtė darbuotojų motyvavimo ir įtraukties priemones kolektyvinėje sutartyje.
  • Naujai reglamentuotas skundo prašymo teikimas darbo ginčų komisijai.

Kartu su priimtomis Darbo kodekso pataisomis, perkeliamos ir Direktyvos 2022/2041 dėl deramo minimaliojo atlyginimo nustatymo nuostatos. Nors Lietuvoje jau buvo taikoma tam tikra praktika dėl MMA nustatymo procedūrų derinant jį Trišalėje taryboje, tačiau iki šiol šie kriterijai Darbo kodekse nebuvo aiškiai įvardinti. MMA nuo šiol bus tvirtinamas atsižvelgiant į FINMIN skelbiamą ekonominės raidos scenarijų bei paskelbtus šalies ūkio vystymosi rodiklius, kartu įvertinant ir tokius kriterijus kaip perkamoji galia, atsižvelgiant į pragyvenimo išlaidas, bendrą darbo užmokesčio lygį, augimo greitį, ilgalaikius darbo našumo lygius ir pokyčius.

Nuo 2024-07-01 įsigaliojo Užimtumo įstatymo pakeitimai, numatantys griežtesnes baudas už nelegalų ir nedeklaruotą darbą, informavimo apie įdarbintus arba komandiruojamus laikinai dirbti į Lietuvą užsieniečius tvarkos pažeidimus, įtvirtintos paskatos subjektams, leidusiems dirbti nelegaliai, deklaruoti darbo santykius ir sumokėti mokesčius.

VDI primena, jog už nedeklaruotą ir nelegalų darbą gali būti skiriamos ne tik baudos, bet ir papildomos priemonės, tokios kaip: įtraukimas į nepatikimų mokesčių mokėtojų sąrašą, kas lemia apribojimą dalyvauti viešuosiuose pirkimuose, nesuteikiamas paramos gavėjo statusas, neišduodami leidimai dirbti ir nepriimami sprendimai dėl darbo atitikties, neišduodami leidimai laikinai gyventi norimiems įdarbinti užsieniečiams. Taip pat VDI svetainėje bus viešinami darbdaviai, nelegaliai įdarbinę darbuotojus. Tad svarbu laiku pasiruošti pokyčiams ir išvengti galimų pažeidimų.

Seminaro metu sužinokite atsakymus į šiuos ir kitus Jums rūpimus klausimus.

Temos

  1. Darbo kodekso pakeitimai nuo 2025-01-01.
  2. Darbo užmokesčio aktualijos nuo 2025 m.
  3. Darbo sutarties sąlygos ir jų keitimas. Darbo apmokėjimo formos ir sąlygos.
  4. Darbo santykiai su vairuotojais užsieniečiais. Darbo santykių įforminimo kalbos.
  5. Darbo laiko grafikai. Kada vairuotojui galima nesudaryti darbo grafiko?
  6. Darbo laiko apskaita. Klaidinga žymėti tik nustatytą darbo laiką! Kaip gauti informacijos apie faktiškai dirbtą laiką?
  7. Specifinės situacijos:
    • du vairuotojai vienoje transporto priemonėje;
    • važiavimas naktį;
    • važiavimas išeiginėmis ir šventinėmis dienomis;
    • stovėjimas;
    • komandiruotės;
    • nelaimingi atsitikimai;
    • nedarbingumas;
    • darbas kadencijomis.
  8. Sąsajos tarp kelionių lapų, tachometrų, darbo laiko grafikų ir darbo laiko apskaitos žiniaraščių.
  9. Darbo užmokesčio dydžio ir apmokestinimo klausimai komandiravimo valstybėje.
  10. Vairuotojų nuomos ypatumai.
  11. Darbo užmokesčio sudėtinės dalys. Kiek jų turi būti ir kaip jas derinti tarpusavyje?
    • Apmokėjimas už viršvalandžius;
    • Premijos ir jų įtaka viršvalandžių skaičiavimui;
    • Kompensacijos darbuotojams;
    • „Pajamų natūra“ išmokų sąrašas, atvejai, apmokestinimas, deklaravimas.
  12. Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo nuostatų taikymas dėl ligos išmokos, mokamos iš darbdavio lėšų, apskaičiavimo.
  13. Vaiko priežiūros atostogų ir išmokų reglamentavimas.
  14. Mamadieniai ir tėvadieniai, priklausomai nuo vaikų skaičiaus, amžiaus ir sveikatos būklės.
  15. Nukrypimai nuo normalių darbo sąlygų. Suminė darbo laiko apskaita ir ją reglamentuojantis lokalus teisės aktas. Suminės darbo laiko apskaitos ypatumai kelių transporte.
  16. Atostogos ir atostoginiai:
    • Atostogų rūšys;
    • Vidutinio darbo užmokesčio apskaita;
    • Darbuotojų atostoginių apskaičiavimas;
    • Apmokėjimas ir papildomos atostogos už darbą kelyje, kilnojamojo pobūdžio darbą ir darbą lauko sąlygomis;
    • Pagrindinis ir papildomas darbas. Atostogų suteikimas ir apmokėjimas.
  17. Darbo sutarties nutraukimas. Nepanaudotų atostogų kompensacija, išeitinės išmokos.
  18. Komandiruotpinigiai, dienpinigių apmokestinimas ir deklaravimas.
  19. Administracinių nusižengimų kodekso ir kelių transporto kodekso pakeitimai.
  20. LAT praktika ir naujausi išaiškinimai dėl darbo užmokesčio priedų, papildomo darbo ir padidėjusio darbų masto.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Apmokėjus sąskaitą, kartu su registracijos patvirtinimu el. paštu atsiųsime nuorodą bei prisijungimo instrukciją.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

09:00-14:30 Seminaro trukmė
8:30-09:00 Registracija
10:30-10:45 Pertrauka
12:00-12:45 Pietų pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu, dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

2024-12-10,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
125€

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.