Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Suminė darbo laiko apskaita: kaip tai pritaikyti organizacijos poreikiams?

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
      Kaina: 125€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Suminę darbo laiko apskaitą visai pagrįstai vadiname sudėtingiausia darbo užmokesčio skaičiavimo dalimi. Taip yra todėl, kad nėra patvirtinta jokia konkreti darbo užmokesčio skaičiavimo metodika, taip pat yra nemažai pasirinkimų ne tik skaičiuojant mėnesinį darbo užmokestį, bet ir atlyginant už viršvalandinį darbą bei už neišdirbtą darbo laiką.

Svarbu pažymėti, kad, taikant suminę darbo laiko apskaitą skirtingą veiklą vykdančiose organizacijose, yra nemažai skirtumų.

  • Kaip teisingai pritaikyti konkretų darbo laiko apskaitos režimą atsižvelgiant į organizacijos poreikius?
  • Ne mažiau sunkumų kelia ir atostogų suteikimas tokiems darbuotojams – savaitėmis ar darbo dienomis?
  • Kaip apskaičiuoti vidutinį darbo užmokestį darbuotojui, dirbančiam pagal suminę darbo laiko apskaitą?
  • Kokios pasekmės kyla darbdaviui, jeigu darbo santykių metu pavėlavo išmokėti darbo užmokestį?
  • Kada išmokamas darbo užmokestis ir su juo susijusios išmokos, jeigu nutraukiama darbo sutartis?
  • Kokiais atvejais atleidžiant darbuotoją, privalu sumokėti ne tik standartines išeitines išmokas, bet ir dirbtam laikui proporcingą premijos dalį?
  • Kada mokami atostoginiai ir ką daryti, jeigu atostogos jau prasidėjo, o atostoginiai vis dar neišmokėti?
  • Ar sprendimas keisti darbo (pamainų) grafikuose įprastai nustatomą darbo laiką visiems darbuotojams, dirbantiems pagal suminę darbo laiko apskaitą laikomas darbo sutarties pakeitimu?
  • Ar pagal suminę darbo laiko apskaitą dirbantiems darbuotojams prieššventinę dieną darbo laikas turi būti trumpinamas viena valanda?

Atkreipiame dėmesį, jog nuo 2024-01-30 VMI kliento profilyje pasirodė naujas rizikingumo kriterijus – įmonės mokamas vidutinis darbo užmokestis (VDU), kuris yra lyginamas su kitų tai pačiai grupei priskiriamų įmonių VDU mediana (įmonės vykdančios tą pačią ekonominę veiklą ir registruotos toje pačioje teritorijoje). Profilyje vertinami ir pateikiami įmonės už praėjusį metų ketvirtį „Sodrai“ pateikti duomenys. Mažesnis už grupės medianą VDU gali indikuoti, jog įmonėje gali būti neapskaitomas darbo užmokestis.

Taip pat atkreipiame dėmesį, jog VDI informuoja apie LAT 2023 m. pabaigoje išnagrinėtą bylą, kurioje buvo sprendžiama dėl budėjimo namuose laiko vertinimo, kaip darbo ar poilsio laiko ir jo apmokėjimo. Seminare aptarsime, kaip atsižvelgiant į nurodytas aplinkybes gali būti vertinamas budėjimo laikas, ir kaip jis turėtų būti teisingai apmokėtas, kad nekiltų ginčų tarp darbdavio ir darbuotojo.

Seminaro metu lektorė pateiks atsakymus į šiuos ir kitus Jums rūpimus klausimus, pristatys naujausius teisės aktų pakeitimus, analizuos dažniausiai daromas klaidas ir pasidalins patarimais kaip jų išvengti.

Temos

  1. Darbo užmokesčio aktualijos 2024 m.
  2. Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo pakeitimai.
  3. Vaiko priežiūros atostogų ir išmokų reglamentavimas. Kaip efektyviai įforminti mamos ir tėčio vaiko priežiūros atostogas, ypač jų neperleidžiamą dalį?
  4. Pagrindiniai suminės darbo laiko apskaitos principai: galimybės pasirinkti įvairias darbo užmokesčio skaičiavimo metodikas:
    • Darbų, dirbamų pagal suminę darbo laiko apskaitą, apmokėjimas. Kaip skaičiuoti darbo užmokestį, kai nėra patvirtintos jokios skaičiavimo metodikos?
    • Netipiniai darbo laiko paskirstymo atvejai ir galimybės.
    • Probleminiai klausimai:
      • Suminis darbo laikas švenčių bei poilsio dienomis: kaip teisingai apmokėti už darbą?
      • Suminė darbo laiko apskaita ir paros, savaitės nepertraukiamojo poilsio ypatumai;
      • Suminė darbo laiko apskaita ir viršvalandiniai darbai;
      • Suminės darbo laiko apskaitos taikymas ir budėjimo ypatumai.
  5. Suminės darbo laiko apskaitos taikymo prievolės ir galimybės:
    • Suminės darbo laiko apskaitos grafikų sudarymas. Sudarytų grafikų keitimas;
    • Norminių aktų, susijusių su sumine darbo laiko apskaita, apžvalga. Ypatumai skirtingų ūkio šakų įmonėse;
    • Faktiškai dirbto laiko žymėjimas darbo laiko apskaitos žiniaraščiuose. Būtinybė nustatyti tabelio pildymo tvarką kiekvienoje įmonėje. Įrodymai apie faktiškai dirbtą laiką kituose (ne buhalteriniuose) dokumentuose;
    • Suminės darbo laiko apskaitos darbo grafikų koregavimas darbuotojui neatvykus į darbą.
  6. Darbo užmokesčio apskaičiavimas, kai organizacijoje taikoma suminė darbo laiko apskaita:
    • Vidutinio darbo užmokesčio apskaičiavimas: dažniausiai daromų klaidų apžvalga;
    • Darbuotojų atostoginių apskaičiavimas. Atostoginių kaupinių registravimo būtinumas. Atostogų reglamentavimas Darbo kodekse;
    • Įvairių kompensacijų apskaičiavimas. Kompensacijos už nepanaudotas atostogas apskaičiavimo tvarka;
    • Kilnojamojo pobūdžio darbo kompensacijos panaikinimas: kokios galimos alternatyvos?
    • Išskaitos iš darbo užmokesčio.
  7. VDI nuomonė dėl suminės darbo laiko apskaitos. Kaip modifikuoti suminės darbo laiko apskaitos taisykles pagal įmonės / įstaigos poreikius?
  8. Fizinių darbo aplinkos veiksnių įtaka darbo laikui.
  9. Ne viso darbo laiko norma numatyta Darbo kodekse tam tikroms darbuotojų grupėms.
  10. Darbdavio pareiga informuoti dėl Lietuvoje įdarbintų ar atsiųstų laikinai dirbti užsieniečių.
  11. Nepatikimas mokesčių mokėtojas – kaip juo netapti dėl neteisingai apskaičiuoto darbo užmokesčio taikant suminę darbo laiko apskaitą?
  12. Taikomos darbo užmokesčio tvarkos aprašymas:
    • Lokaliniai teisės aktai – darbo ginčų prevencija;
    • Apmokėjimo sistemos rengimo rekomendacijos.
  13. Klausimų-atsakymų sesija.

Programa paruošta pagal šiuos teisės aktus ir jų pakeitimus:

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

08:15-13:30 Seminaro trukmė
7:30-08:15 Nuotolinė registracija
09:30-09:45 Pertrauka
11:30-12:00 Pietų pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.