Countline Finance
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Projektų apskaita pagal VSAFAS ir darbo užmokesčio apskaita

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 110€

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Vykdant tarptautinio ir teritorinio bendradarbiavimo ir paramos projektus kyla daugybė klausimų nuo partnerystės plėtojimo iki sumanymų įgyvendinimo.  Dažnai kelia klausimų teisingas projekto apskaitos parengimas bei patirtų netinkamų finansuoti PVM išlaidų kompensavimo tvarkos taikymas. Už gautus projektų pinigus turi būti teisingai ir laiku atsiskaitoma, sumokami mokesčiai ir gaunamos kompensacijos, taip pat pateikiamas projekto įgyvendinimo rezultatas. Žvelgiant į daugybę reikalavimų, kriterijų, reikalingų prašymų ir paraiškų, projektų apskaitos vykdymas gali pasirodyti itin sudėtingas ir ilgas procesas. Svarbu žinoti kaip tinkamai paprašyti finansavimo, atlikti mokėjimus, įvertinti projektų išlaidų tinkamumą bei įforminti darbo projekte santykius ir atlygį už jį.

Sužinosite:

  • Kas reglamentuoja projektų finansinę apskaitą?
  • Valstybės projektų ir ES projektų ypatumai;
  • Kaip atvaizduoti projektų operacijas VSAKIS?
  • Kokias ataskaitas būtina pateikti projekto pabaigoje?
  • Ar mokama išeitinė išmoka darbuotojui, suėjus projektinio darbo sutarties terminui, nepriklausomai nuo jos trukmės?

2025-03-14 buvo užregistruotas nutarimo projektas dėl Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo pakeitimo, kuriuo siūloma patikslinti komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose ir regionų plėtros tarybose taisykles:

  • Tikslinamos nuostatos dėl komandiruotės apibrėžimo, atsižvelgiant į nuotolinio darbo paplitimą.
  • Nustatoma, kad kelionė tarp nuolatinės darbovietės ir nuotolinio darbo lokacijos nėra laikoma komandiruote.
  • Taisyklės papildomos nauju skyriumi, apibrėžiančiu, kaip apmokamos komandiruočių išlaidos darbuotojams, dirbantiems iš nuotolinės darbo vietos.
  • Patikslinamos nuostatos dėl galimybės naudotis ne tik taksi ir lengvaisiais automobiliais vykimui į komandiruotę.
  • Papildytas su komandiruote susijusių būtinų išlaidų sąrašas.
  • Atnaujintos nuostatos dėl elektra varomų transporto priemonių energijos sąnaudų kompensavimo tvarkos.
  • Patikslinama, kokie dokumentai laikomi komandiruotės išlaidas pagrindžiančiais dokumentais.

2025 metais apskaitos specialistų laukia ne tik įprastiniai iššūkiai, bet ir būtinybė pasiruošti 2026 m. mokesčių pertvarkai. Vyriausybė pritarė Finansų ministerijos atnaujintam GPMĮ pakeitimo projektui, kuris turėtų įsigalioti nuo 2026-01-01 ir reikšmingai paveikti darbo užmokesčio administravimą, pajamų apmokestinimą ir įmonių finansinį planavimą.

Pagal numatomus GPMĮ pakeitimus:

  • Darbo užmokestis, NPD ir lengvatos:
    • Apribota GPM lengvata darbdavio mokamam savanoriškam sveikatos draudimui iki 350 Eur
    • Susiaurinamas NPD taikymas ir panaikinama 3-ia NPD formulė;
    • Nauja GPM lengvata įmonių mokamoms stipendijoms iki 2 500 € pagal trišales sutartis.
  • Didinamas GPM progresyvumas:
    • 20% tarifas – pajamoms iki 36 VDU;
    • 25% tarifas – pajamoms nuo 36 VDU iki 60 VDU;
    • 32% tarifas – pajamoms nuo 60 VDU.

Seminaro metu gilinsimės į esminius pokyčius:

  • Kaip keisis GPM tarifų taikymas?
  • Kaip NPD nebetaikymas paveiks vidutines pajamas gaunančius darbuotojus?
  • Kokios papildomos mokestinės prievolės darbdaviui atsiranda, panaikinus sveikatos draudimo lengvatą?

Taip pat Vyriausybė pritarė pateiktam Darbo kodekso 138 straipsnio pakeitimo projektui, kuriuo siūloma praplėsti mamadienių ir tėvadienių suteikimo tvarką – papildomas poilsio dienas būtų galima skirti darbuotojams, auginantiems vaikus iki 14 metų amžiaus, vietoj dabartinės 12 metų ribos.

Aktualu ir tai, kad Seimas pradėjo svarstyti Prezidento pateiktus GPMĮ pakeitimus, kuriais siūloma įteisinti papildomą neapmokestinamąjį pajamų dydį (NPD) už vaikus. Šiomis pataisomis siekiama finansiškai paremti šeimas, auginančias vaikus iki 18 metų (taip pat vyresnius, jeigu jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą, bet ne ilgiau, iki jiems sukaks 23 metai,), taikant papildomus 1044 eurus per metus (87 eurus per mėnesį) neapmokestinamųjų pajamų už kiekvieną vaiką. Svarbu, kad šis papildomas NPD:

  • Bus taikomas ne tik pagal darbo sutartis dirbantiems, bet ir individualią veiklą vykdantiems asmenims;
  • Nekonkuruos su vaiko pinigais, o papildys esamą paramos sistemą;
  • Bus dalijamas tarp tėvų per pusę arba jų pasirinktu santykiu;
  • Šia lengvata bus galima pasinaudoti deklaruojant pajamas per metinę pajamų deklaraciją (GPM311).

Reikia nepamiršti, kad DK yra numatyta galimybė mažinti dienpinigius iki 50 proc. Vyriausybės nustatytų dydžių. 2024-12-10 Vilniaus apygardos teismo sprendimas patvirtino, kad dienpinigių mažinimas turi būti pagrįstas aiškiais ir objektyviais kriterijais, kurie turi būti įtvirtinti kolektyvinėje sutartyje arba vietiniame norminiame akte. Mažinimas gali būti pagrįstas tik objektyviomis priežastimis, tokiomis kaip apgyvendinimo ir maitinimo sąlygos, tačiau negali būti taikomi subjektyvūs kriterijai, pavyzdžiui, darbuotojo pareigos, stažas ar darbo rezultatai. Darbuotojai turi būti raštu supažindinti su šiais kriterijais prieš komandiruotę, o nesilaikant šių reikalavimų, darbdaviai rizikuoja būti įpareigoti išmokėti maksimalias dienpinigių sumas atgaline data.

Temos

  1. Projektų, finansuojamų iš ES paramos, ir investicinių projektų, finansuojamų iš ES struktūrinių fondų paramos ir iš Valstybės investicijų programos, apskaitos reglamentavimas.
  2. Projektų avansinių mokėjimų ir finansavimo pripažinimo kriterijai.
  3. Projektų avansinių mokėjimų ir finansavimo sumų apskaita.
  4. Projektų pirkimų ir išlaidų apskaita bei kompensavimas. Koncesijos ir partnerystės sutarčių vykdymas.
  5. PVM – kada jį galima kompensuoti iš projekto lėšų?
  6. Netinkamų finansuoti išlaidų kompensavimo galimybės.
  7. Projektų pajamų ir įplaukų apskaita.
  8. Projektų finansavimo sumų pergrupavimas ir atkūrimas. Mokėjimų prašymai ir paraiškos.
  9. Projektų darbo užmokesčio fondo sudėtis.
  10. Darbo užmokestis už darbą projekte: valandinis mokėjimas, nustatymas, apskaita.
  11. Darbo užmokesčio apmokestinimas.
  12. Apmokėjimas už darbą nepilnu etatu.
  13. Darbo užmokestis projektų vadovui ir projektų buhalteriui.
  14. Ataskaitos apie darbo užmokestį pildymas.
  15. Darbas nuotoliniu būdu: darbo organizavimas, darbo laiko planavimas ir apskaita.
  16. Papildomas darbas: dvi pareigybės ar padidintas darbų mastas?
  17. Finansavimo sumų, skirtų darbo apmokėjimui, gavimas, panaudojimas ir grąžinimas.
  18. Priemokų ir premijų skyrimas projekte: ar taip gali būti?
  19. Darbo užmokesčio skaičiavimo ir apskaitos pasikeitimai 2025 m.
  20. Projektų finansinės atskaitomybės parengimas.
  21. Projektų finansinės atskaitomybės duomenų perkėlimas į VSAKIS.
  22. Operacijų derinimo procedūros dėl projektų turto, įsipareigojimų, finansavimo sumų VSAKIS sistemoje.

ŽINIOMIS DALINASI

Natalja Kobzevienė

Lektorė praktikė, ekonomikos ir viešojo administravimo mokslų magistrė. Nuo 2008 metų veda mokymus ir seminarus apskaitos pagal VSAFAS ir VAS, mokesčių bei finansų valdymo temomis. Mokymų metu temos pristatomos remiantis ne teoriniais, o praktiniais pavyzdžiais, todėl sulaukia palankaus dalyvių įvertinimo. Natalja Kobzevienė yra 3 knygų autorė: „Pajamų apskaita pagal VSAFAS“, „Sąnaudų apskaita pagal VSAFAS“ ir „Darbo užmokesčio apskaita, taikant suminę darbo laiko apskaitą“.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. (8 5) 263 99 22.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

10:00-14:30 Seminaro trukmė
9:30-10:00 Registracija
12:00-12:45 Pietų pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna el. seminaro medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.