Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Mažųjų bendrijų finansinė atskaitomybė, deklaracijų rengimas ir naujovės 2025 m.

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
     

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

VMI, gavusi Europos Komisijos pritarimą, pradėjo įgyvendinti ES PVM direktyvos naujovę – smulkaus verslo schemą (SVS). 2025 m. sausio 17 d. Įsakymu Nr. VA – 5 VMI suteikė Lietuvos smulkiajam verslui galimybę prekiauti ES šalyse netaikant PVM. Šiai lengvatai gauti būtina užsiregistruoti SVS sistemoje ir gauti specialų PVM identifikacinį numerį. Be šio PVM identifikacinio numerio PVM lengvatos taikymas nėra galimas. Visgi, naujos taisyklės gana sudėtingos ir jas suprasti nėra paprasta, todėl tai gali lemti tiek ir klaidas, tiek ir tam tikrų galimybių praradimą. Seminaro metu aptarsime:

  • Kam skirta SVS kitose valstybės narėse?
  • Kokias sąlygas turi atitikti Lietuvos apmokestinamasis asmuo, norėdamas pasinaudoti SVS išimtimi kitoje valstybėje narėje?
  • Kokie sandoriai įtraukiami į SVS?
  • Kaip vyks PVM atskaita ir kokie ribojimai taikomi?
  • Kokie Lietuvos įmonių sandorių su EX kodą turinčiais užsienio subjektais ypatumai ir mokestinės pasekmės?

Svarbu paminėti, kad atsižvelgiant į numatomus PVMĮ pakeitimus VMI parengė naują PVM komentarą dėl specialios apmokestinimo schemos taikymo, už paslaugas, kurias teikia už ES teritorijos ribų įsikūrę apmokestinamieji asmenys.

Taip pat 2024-11-05 Europos Taryba patvirtino ViDA direktyvos gaires, kurios perkels ES pridėtinės vertės mokesčio (PVM) taisykles į skaitmeninį amžių. Planuojama iš esmės reformuoti PVM administravimą ES jau nuo 2025 metų. Pakeitimai apima 3 esmines sritis: skaitmenines ataskaitas, skaitmeninių platformų reguliavimą ir vieno langelio sistemą. Ši reforma palies daugelį verslų, todėl jau pats laikas domėtis ateinančiais pokyčiais ir planuoti prisitaikymą prie jų, ypač vykdant veiklą užsienyje.

Seminaro metu aptarsime ir kitus teisės aktų pakeitimus, projektus ir aktualius VMI komentarus 2024-2025 m.:

  • Nuo 2025-01-01 padidintas MMA ir MVA turės įtakos nekvalifikuotų darbuotojų atlyginimams, mėnesio bei metinio NPD apskaičiavimui, neapmokestinamų GPM dienpinigių, vykstant į užsienį, dydžiams, taip pat PSD įmokoms.
  • Nuo 2025-01-01 įsigaliojo GPMĮ pakeitimai, kuriais pakeistos NPD ir MNPD formulės gyventojams, uždirbantiems atitinkamai iki 2387,29 Eur per mėnesį ir 28647,48 Eur per metus.
  • Nuo 2025-01-01 pagal Valstybės socialinių fondų biudžetų 2025 metų rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimą padidintas VDU iki 2108,88 Eur, kuris turi įtakos GPM tarifui, taip pat Sodros įmokų luboms. Taip pat mažinamas II grupės draudėjų Sodros įmokos tarifas.
  • Nuo 2025-01-01 įsigalioję Darbo kodekso pakeitimai įneša tam tikrų pokyčių darbdaviams ir darbuotojams. Kartu su priimtomis Darbo kodekso pataisomis, perkeliamos ir Direktyvos 2022/2041 dėl deramo minimaliojo atlyginimo nustatymo nuostatos.
  • Yra įsigalioję Finansinių ataskaitų audito ir kitų užtikrinimo paslaugų įstatymo pakeitimai, kuriuose naujai įtvirtinama audito prievolė MB, jei jos viršija įmonių privalomam auditui nustatytus kriterijus. Taip pat auditas bus privalomas ir gavus paramą arba finansavimą iš valstybės, kai ji viršija 500 000 eurų.
  • Yra įsigaliojęs Finansų ministro įsakymas dėl juridinių asmenų registre viešai skelbiamų finansinių ataskaitų kokybės stebėsenos, kuriuo AVNT išplečia savo kontrolės funkcijas. Vertindama finansinę atskaitomybę, institucija taip pat analizuos ir įmonių vadovybės pateiktas ataskaitas. AVNT įgauna teisę prašyti papildomos informacijos iš verslo subjektų, kai tai būtina patikrinimui atlikti. Įmonėms nustatomas 10 darbo dienų terminas tokiai informacijai pateikti. Svarbu pažymėti, kad nustačius esminius trūkumus ataskaitose, ši informacija bus įtraukta į Juridinių asmenų registrą (JAR). Tokiu būdu duomenys apie nustatytus pažeidimus taps prieinami visuomenei.
  • Įsigaliojęs naujos redakcijos Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymas, kuriuo padidinti rodiklių dydžių kriterijai, pagal kuriuos nustatoma įmonės dydžio kategorija ir atsižvelgiant į tai nustatoma, kokias finansines ataskaitas privalo rengti juridinis asmuo. Atkreipiame dėmesį, kad remiantis ĮĮGAĮ nuo 2026-01-01 Juridinių asmenų registro tvarkytojas nepriims finansinių ataskaitų rinkinio be auditoriaus išvados, jeigu auditas privalomas pagal įstatymus.
  • VMI pateikė atnaujintą PVMĮ 78(1) str. komentarą, susijusį su PVM sąskaitų faktūrų įforminimo taisyklėmis, vykdant prekybą šalies teritorijoje, ES bei už ES ribų.
  • 2025 m. turėtų įsigalioti Mokėjimų įstatymo pakeitimo projektas, kuriuo siūlomi pakeitimai dėl pagrindinės mokėjimo sąskaitos teisinio reguliavimo ir įkainių palyginimo interneto svetainės tam, kad smulkiojo verslo atstovams būtų paprasčiau palyginti skirtingų mokėjimo paslaugų teikėjų taikomus komisinius atlyginimus.

Seminare nagrinėsime apskaitos ir mokesčių pakeitimus, finansinės atskaitomybės sudarymo niuansus, metinės pelno mokesčio deklaracijos ir jos formų pildymo tvarkos specifiką mažųjų bendrijų įmonėse, apžvelgsime kokiomis lengvatomis galite pasinaudoti. Taip pat aptarsime metinių GPM, NT, taršos mokesčio, susijusių asmenų, atskaitingų asmenų įsiskolinimų deklaracijų pildymą, siekiant tinkamai tvarkyti apskaitą ir optimizuoti mokesčių naštą. Seminaro metu bus pateikiami praktiniai pavyzdžiai ir sprendimai, kaip išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų ir efektyviai valdyti finansinius bei mokesčių klausimus MB.

TEMOS

  1. Finansinės atskaitomybės reforma:
    • Keičiasi rodikliai dėl finansinių ataskaitų sudarymo.
    • Keičiasi audito privalomumo rodikliai.
    • Naujai įtvirtinta audito prievolė juridiniams asmenims.
    • Naujos ataskaitos (tvarumo).
    • Finansinių ataskaitų rinkinio be auditoriaus išvados nepriėmimas registrų centre.
  2. Apskaitos tvarkymo ypatumai ir finansinė atskaitomybė už 2024 m. mažosiose bendrijose:
    • Naujo įmonių ir įmonių grupių įstatymo įtaka 2024 finansinėms ataskaitoms.
    • Finansinės apskaitos įstatymo pakeitimai ir taikymas rengiant 2024 finansines ataskaitas.
    • Mažųjų bendrijų įstatymo ypatumai.
    • Labdaros ir paramos įstatymo nuostatų taikymas teikiant paramą.
    • Įmonės padėties dėl ekonominės situacijos bei kitų neapibrėžtumų atskleidimas aiškinamajame rašte.
    • Institucijoms teikiamų duomenų tikslinimas ir klaidų taisymas.
  3. Turto, įsipareigojimų apskaitos problemos, pajamų pripažinimo ir sąnaudų registravimo alternatyvos. Kaip pasirinkti naudingiausią apskaitos būdą?
  4. Mokesčių apskaičiavimo ypatumai mažosiose bendrijose.
  5. Mokesčių lengvatos.
  6. Mokesčių deklaracijų pildymas ir atspindėjimas finansinėje apskaitoje.
  7. Gyventojų pajamų mokesčio naujovės nuo 2025 m.: tarifai, NPD, neapmokestinamosios pajamos, pajamos natūra. Deklaravimas.
  8. Darbo kodekso pakeitimai nuo 2025-01-01.
  9. Darbo užmokesčio pakeitimai nuo 2025-01-01:
    • MMA ir MVA įtaka DU skaičiavimui.
    • MMA įtaka PSD įmokoms.
    • MMA įtaka „Sodros“ įmokoms, uždirbantiems mažesnį nei MMA DU.
    • Išmokų darbuotojams apmokestinimas.
    • Atostoginių skaičiavimas pasikeitus MMA, ypač sausio, vasario ir kovo mėnesiais.
    • MMA įtaka neapmokestinamų GPM dienpinigių į užsienį dydžiams.
    • Komandiruotpinigiai.
    • Asmeninio turto naudojimo kompensacijos.
  10. Darbo laiko apskaita: įmonių prievolės dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščio formos ir pildymo tvarkos.
  11. Kokiu tarifu apmokėti darbą švenčių, poilsio dienomis, viršvalandžius, naktinį darbą ir budėjimą? Kaip šiuos nukrypimus derinti tarpusavyje?
  12. PVM ir pelno mokesčio apskaita. Naujovės nuo 2025 m. Deklaravimas.
  13. Nekilnojamojo turto mokestis. Deklaravimas.
  14. Kokių rūšių pajamas gali gauti MB narys ir MB vadovas? Skirtumai dėl apmokestinimo.
  15. MB privalumai – neribotas MB narių darbo laikas, patogesnis uždirbto pelno išsiėmimas, galimybė spręsti, kiek mokėti kai kurių mokesčių, paprastesnė finansinių ataskaitų rengimo tvarka.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

Seminaro informacija

Programa

10.30-16:00 Seminaro trukmė
09:30-10:30 Registracija
12:15-13:00 Pietų pertrauka
14:30-14:45 Pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.