Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

Elektroninės prekybos mokestiniai iššūkiai 2025-2026: PVMĮ, OSS ir mokesčių pertvarka

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 125€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2025-09-08,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
125€
Elektroninės prekybos mokestiniai iššūkiai 2025-2026: PVMĮ, OSS ir mokesčių pertvarka (tiesioginė seminaro transliacija)
125 (+ PVM)

Apie seminarą

Elektroninės prekybos vykdytojams Lietuvoje svarbu suprasti mokestinius įsipareigojimus, ypač kai prekyba vykdoma ne tik Lietuvoje, bet ir ES bei už jos ribų. Pagrindiniai mokestiniai aspektai:

  • PVM prievolės ir SVS schemos taikymas ES.
  • Prekyba ES šalyse ir OSS schemos taikymas.
  • Prekyba ne ES šalyse,  eksporto procedūros ir muitai.
  • El. prekybos tarpininkavimo modelis (Dropshipping).
  • Prekyba per platformas: kokią informaciją gauna VMI?

Nuo 2025-05-01 įsigalioję reikšmingi PVMĮ pakeitimai ypač aktualūs elektroninę prekybą vykdantiems subjektams. Jiems atsivėrė naujos galimybės taikant Smulkaus verslo schemą (SVS), leidžiančią nemokėti PVM už prekes ir paslaugas Lietuvoje. Ypač svarbu, kad ši schema galioja ir kitose ES valstybėse pagal jų nustatytas ribas, atverdama naujas galimybes tarptautinei prekybai. Tačiau būtina pabrėžti – šių galimybių realizavimas tiesiogiai priklauso nuo tinkamo ir savalaikio pasiruošimo šios schemos taikymo taisyklėms. Nepaisant to, naujųjų nuostatų kompleksiškumas kelia iššūkių jų interpretavimui, kas gali sukelti tiek klaidingą taikymą, tiek neišnaudotas mokestinio optimizavimo galimybes.

VMI įgyvendindama PVMĮ pokyčius nuo 2025-05-01 pateikė net 4-is įsakymų pakeitimus, kuriais įgyvendinamas SVS taikymas Lietuvoje:

  • Įsakymo Nr. VA-34 pakeitimas – nustato prievolę Lietuvos PVM mokėtojams, taikantiems smulkiojo verslo schemą Lietuvoje pateikti ataskaitos FR0564 formą, taisyklėse nustatytais atvejais.
  • Įsakymo Nr. VA-55 pakeitimas – papildyta nuostatomis, kad PVM mokėtojai, taikantys smulkiojo verslo schemą Lietuvoje, atleidžiami nuo prievolės teikti išrašytų ir/ar gautų PVM sąskaitų faktūrų duomenis į i.SAF sistemą, nustatyta, kad elektroniniai kvitai, kurie pagal įstatymą laikomi elektroninėmis PVM sąskaitomis faktūromis, privalo būti įtraukti į i.SAF.
  • Naujas įsakymas dėl PVM mokėtojų, taikančių SVS Lietuvoje, naujos PVM101 deklaracijos užpildymo ir pateikimo.
  • Įsakymo Nr. VA-45 nauja redakcija nustatyti papildomi atvejai, kada Lietuvos mokesčių mokėtojams atsiranda prievolė registruotis PVM mokėtojais, bei apibrėžta speciali registravimosi tvarka tiems subjektams, kurie taiko SVS Lietuvoje.

Taip pat nuo 2025-09-01 planuojama, kad įsigalios dar vienas reikšmingų PVMĮ pakeitimų paketas. Bus pakeistos PVM dokumentų saugojimo nuostatos – nebereikės pateikti informacijos apie elektroniniu būdu saugomų PVM sąskaitų faktūrų saugojimo vietą užsienyje, tikslinamos neįsiregistravusių PVM mokėtojų prievolės išrašant pardavimo dokumentus bei PVM skolos neišnykimo nuostatos ir kt. Seminare išsamiai supažindinsime, kaip šie pakeitimai paveiks kasdienę veiklą ir kokius procesus reikėtų atnaujinti.

Kitas svarbus aspektas OSS – centralizuotas PVM administravimo įrankis, leidžiantis elektroninės prekybos vykdytojams tvarkyti visas PVM prievoles vienoje ES valstybėje, užuot registruojantis kiekvienoje šalyje, kurioje parduodamos prekės. Pardavėjas gali pasirinkti tarp OSS schemos ir tradicinio PVM administravimo metodo, kuomet registruojamasi kaip PVM mokėtoju kiekvienoje ES valstybėje, kurioje vykdoma prekyba. Seminaro metu išsamiai nagrinėsime OSS schemos taikymą praktikoje.

Mokesčių reformos paketas įsigalios 2026-01-01. El. prekybos verslams strateginį pasiruošimą būtina pradėti nedelsiant. Seminare analizuosime, kaip artimiausių pokyčių banga palies elektroninės prekybos atstovus:

  • Individualios veiklos apmokestinimo pokyčiai  – didesnis apmokestinimas ypač paveiks el. parduotuvių savininkus, dropshipping‘o modeliu veikiančius pardavėjus ir skaitmeninių prekių kūrėjus. Bus aptariami alternatyvūs veiklos organizavimo modeliai.
  • Pelno mokesčio pokyčiai – tarifų padidinimas, avansinio pelno mokesčio metodikos pakeitimai ir įmonių grupės nuostolių atskaitymo ribojimų įvedimas. Tai paveiks tiek naujai steigiamą, tiek jau veikiantį verslą.
  • Gyventojų pajamų mokesčio sistemos pokyčiai – nauja progresinių tarifų sistema, lengvatų apribojimas, NPD taikymas. Šie pakeitimai turės įtakos personalo valdymui ir atlyginimų sistemoms.
  • Nekilnojamojo turto mokesčio reforma – naujų progresinių NT mokesčio tarifų įvedimas, papildomai apmokestinamas komercinis turtas, dažnesnis masinis turto vertinimas. Pereinamuoju laikotarpiu bus svarbu įsivertinti sandėliavimo ir logistikos kaštus.

Temos

  1. Mokesčių pertvarka nuo 2026-01-01:
    • Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) reforma:
      • Progresinių tarifų taikymas visoms pajamoms – kaip pasikeis apmokestinimas sumuojant visas pajamas? Kokios išimtys?
      • Lengvatų peržiūra – sveikatos draudimo įmokų apmokestinimas, NPD taikymo apimties mažinimas.
    • Pelno mokesčio pakeitimai:
      • PM tarifų didinimas – nuo 16% iki 17% standartiniam ir nuo 6% iki 7% lengvatiniam tarifui.
      • Momentinis ilgalaikio turto nusidėvėjimas – kaip juo pasinaudoti?
      •  0% PM tarifo taikymas 2 metams.
      • Stipendijų lengvata – galimybė atskaityti stipendijas studentams ir tyrėjams.
    • PVM sistemos pokyčiai:
      • Lengvatinių tarifų pakeitimai.
    • Nekilnojamojo turto mokesčio pakeitimai:
      • Fizinių asmenų NT apmokestinimo ribų mažinimas.
      • Papildomas 0,2% mokestis komerciniam NT.
      • Dažnesnis turto vertinimas.
    • Nauji mokesčiai:
      • Saugumo įnašas – kas ir kaip mokės?
      • Akcizai saldintiems gėrimams – tarifinė sistema ir poveikis.
  2. PVM įstatymo pakeitimai nuo 2025-05-01:
    • Smulkiojo verslo schema (SVS). SVS Lietuvoje ir SVS kitose ES valstybėse narėse.
    • Privaloma PVM registracija perkant ir teikiant paslaugas / prekes.
    • Paslaugų teikimo vietos pasikeitimai.
    • Kiti PVMĮ pasikeitimai.
  3. Reikšmingi pakeitimai Europos Sąjungoje. ViDA direktyvos esmė:
    • Trumpinamas PVM sąskaitų faktūrų išrašymo laikotarpis sandoriams tarp ES šalių.
    • Elektroninės PVM sąskaitos faktūros vieningoje sistemoje ES.
    • Prievolė mokėti PVM platformoms.
    • Viena registracija PVM mokėtoju visoje ES.
  4. OSS schemos taikymas:
    • Apmokestinamųjų asmenų registravimosi OSS sistemoje taisyklės.
    • Galimybė deklaruoti ir mokėti PVM vienoje valstybėje už visas ES šalis.
    • Deklaracijų teikimas.
    • OSS schemos privalumai ir trūkumai.
  5. Aktualūs PVM įstatymo komentarai. Ką naujo parengė ir pakomentavo VMI?
  6. Elektroninės prekybos dokumentavimas: užsakymų pateikimas ir priėmimas, prekių pardavimas, gabenimas. Atsiskaitymų valdymas ir apskaita.
  7. Finansinė apskaita elektroninę prekybą vykdančiose įmonėse pagal VAS.
  8. Turto, įsipareigojimų apskaitos problemos, pajamų pripažinimo ir sąnaudų registravimo alternatyvos.
  9. Veiklos finansavimo alternatyvos. Pelno paskirstymas.
  10. Mokesčių lengvatos elektroninę prekybą vykdančiose įmonėse.
  11. Mokesčių apskaičiavimo ypatumai elektroninę prekybą vykdančiose įmonėse:
    • Pelno mokestis.
    • Pridėtinės vertės mokestis. Ypatumai dėl apmokestinimo objekto vietos.
    • PVM atskaita, kai prekių grąžinimas tampa neleidžiamais atskaitymais.
    • Gyventojų pajamų mokestis. Kitų išmokų gyventojams apmokestinimo ypatumai.
    • Kiti mokesčiai, GPAIS reikalavimai.
  12. Kokius duomenis apie Jus teikia finansų įstaigos?
  13. Kontroliuojančių institucijų identifikuojamos rizikos.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

10:00-14:30 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Nuotolinė registracija
12:00-12:45 Pietų pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.

Laikas ir vieta

2025-09-08,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
125€
Elektroninės prekybos mokestiniai iššūkiai 2025-2026: PVMĮ, OSS ir mokesčių pertvarka (tiesioginė seminaro transliacija)
125 (+ PVM)

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: