Elektroninės prekybos vykdytojams Lietuvoje svarbu suprasti mokestinius įsipareigojimus, ypač kai prekyba vykdoma ne tik Lietuvoje, bet ir ES bei už jos ribų. Pagrindiniai mokestiniai aspektai:
Nuo 2025-05-01 įsigalioję reikšmingi PVMĮ pakeitimai ypač aktualūs elektroninę prekybą vykdantiems subjektams. Jiems atsivėrė naujos galimybės taikant Smulkaus verslo schemą (SVS), leidžiančią nemokėti PVM už prekes ir paslaugas Lietuvoje. Ypač svarbu, kad ši schema galioja ir kitose ES valstybėse pagal jų nustatytas ribas, atverdama naujas galimybes tarptautinei prekybai. Tačiau būtina pabrėžti – šių galimybių realizavimas tiesiogiai priklauso nuo tinkamo ir savalaikio pasiruošimo šios schemos taikymo taisyklėms. Nepaisant to, naujųjų nuostatų kompleksiškumas kelia iššūkių jų interpretavimui, kas gali sukelti tiek klaidingą taikymą, tiek neišnaudotas mokestinio optimizavimo galimybes.
VMI įgyvendindama PVMĮ pokyčius nuo 2025-05-01 pateikė net 4-is įsakymų pakeitimus, kuriais įgyvendinamas SVS taikymas Lietuvoje:
Taip pat nuo 2025-09-01 planuojama, kad įsigalios dar vienas reikšmingų PVMĮ pakeitimų paketas. Bus pakeistos PVM dokumentų saugojimo nuostatos – nebereikės pateikti informacijos apie elektroniniu būdu saugomų PVM sąskaitų faktūrų saugojimo vietą užsienyje, tikslinamos neįsiregistravusių PVM mokėtojų prievolės išrašant pardavimo dokumentus bei PVM skolos neišnykimo nuostatos ir kt. Seminare išsamiai supažindinsime, kaip šie pakeitimai paveiks kasdienę veiklą ir kokius procesus reikėtų atnaujinti.
Kitas svarbus aspektas OSS – centralizuotas PVM administravimo įrankis, leidžiantis elektroninės prekybos vykdytojams tvarkyti visas PVM prievoles vienoje ES valstybėje, užuot registruojantis kiekvienoje šalyje, kurioje parduodamos prekės. Pardavėjas gali pasirinkti tarp OSS schemos ir tradicinio PVM administravimo metodo, kuomet registruojamasi kaip PVM mokėtoju kiekvienoje ES valstybėje, kurioje vykdoma prekyba. Seminaro metu išsamiai nagrinėsime OSS schemos taikymą praktikoje.
Mokesčių reformos paketas įsigalios 2026-01-01. El. prekybos verslams strateginį pasiruošimą būtina pradėti nedelsiant. Seminare analizuosime, kaip artimiausių pokyčių banga palies elektroninės prekybos atstovus:
Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:
Profesinė veikla:
Verslumo skatinimas:
Švietimas ir konsultavimas:
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.
Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.
10:00-14:30 | Seminaro trukmė | |
09:30-10:00 | Nuotolinė registracija | |
12:00-12:45 | Pietų pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Mokymų medžiaga Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą. | |
Konsultacija Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto. | |
Mokymų įrašas Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu. |
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.