Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Darbo užmokestis ir dienpinigiai vairuotojams 2025-2026: VDI, VMI ir Sodros požiūris

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
      Kaina: 130€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

2025-11-25,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
130€
Darbo užmokestis ir dienpinigiai vairuotojams 2025-2026: VDI, VMI ir Sodros požiūris (tiesioginė seminaro transliacija)
130 (+ PVM)
2025-11-25,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

130€
Darbo užmokestis ir dienpinigiai vairuotojams 2025-2026: VDI, VMI ir Sodros požiūris
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
130 (+ PVM)

Apie seminarą

Nuo 2026-01-01 įsigalioja GPMĮ pakeitimai, kurie reikšmingai paveiks darbo užmokesčio administravimą, pajamų apmokestinimą ir įmonių finansinį planavimą. Pagal GPMĮ pakeitimus:

  • Darbo užmokestis, NPD ir lengvatos:
    • Susiaurinta mokestinė lengvata sveikatos draudimui;
    • Panaikinta 3-ioji formulė uždirbantiems daugiau nei 1 VDU.
    • Detalizuojamos pajamos, kurioms taikomas 15% GPM tarifas.
    • Įveda papildomą neapmokestinamąjį pajamų dydį (NPD) už vaikus.
  • Didinamas GPM progresyvumas:
    • 20% tarifas – pajamoms iki 36 VDU;
    • 25% tarifas – pajamoms nuo 36 VDU iki 60 VDU;
    • 32% tarifas – pajamoms nuo 60 VDU.

Seminaro metu gilinsimės į esminius pokyčius:

  • Kaip keisis GPM tarifų taikymas?
  • Kaip NPD nebetaikymas paveiks vidutines pajamas gaunančius darbuotojus?
  • Kokios papildomos mokestinės prievolės darbdaviui atsiranda, apribojus sveikatos draudimo lengvatą?
  • Kaip elgtis, kai darbuotojas papildomai vykdo individualią veiklą?

Šis seminaras atskleis 2025-2026 metų darbo užmokesčio ir dienpinigių administravimo ypatumus transporto sektoriuje, ypač akcentuojant skirtingus valstybės institucijų – Valstybės mokesčių inspekcijos (VMI), Valstybės darbo inspekcijos (VDI) ir Sodros – požiūrius į tuos pačius klausimus. Ypatingas dėmesys bus skiriamas praktiniams aspektams – kaip tinkamai administruoti dienpinigius, kai institucijos taiko skirtingus vertinimo kriterijus, kokios yra VDI kontrolės tendencijos tikrinant transporto įmones bei kaip pasiruošti galimiems patikrinimams. Seminaras atskleis dažniausiai pasitaikančias klaidas darbo santykių įforminime, darbo laiko apskaitos vedime bei komandiruočių tvarkyme, o taip pat pateiks praktinių sprendimų, kaip išvengti mokesčių ginčų ir optimizuoti darbo užmokesčio struktūrą transporto sektoriuje.

Taip pat reikia nepamiršti, kad DK yra numatyta galimybė mažinti dienpinigius iki 50 proc. Vyriausybės nustatytų dydžių. Vilniaus apygardos teismo sprendimas patvirtino, kad dienpinigių mažinimas turi būti pagrįstas aiškiais ir objektyviais kriterijais, kurie turi būti įtvirtinti kolektyvinėje sutartyje arba vietiniame norminiame akte. Mažinimas gali būti pagrįstas tik objektyviomis priežastimis, tokiomis kaip apgyvendinimo ir maitinimo sąlygos, tačiau negali būti taikomi subjektyvūs kriterijai, pavyzdžiui, darbuotojo pareigos, stažas ar darbo rezultatai. Darbuotojai turi būti raštu supažindinti su šiais kriterijais prieš komandiruotę, o nesilaikant šių reikalavimų, darbdaviai rizikuoja būti įpareigoti išmokėti maksimalias dienpinigių sumas atgaline data. Seminaro metu aptarsime naujausią teismų praktiką, tinkamus ir netinkamus mažinimo kriterijus bei praktines rekomendacijas darbdaviams.

TEMOS

  1. GPM įstatymo pakeitimai nuo 2026-01-01:
    • NPD ir lengvatų taikymo pasikeitimai.
    • Naujoji GPM tarifų sistema – didesnis progresyvumas. Atsirado būtinybė informuoti darbuotojus, kad jie planuotų savo 2026 metų pajamas. Kokius sandorius įvykdyti dar šiais metais?
    • Individuali veikla šalia darbo santykių: nauji apmokestinimo principai. Individualios veiklos alternatyvos – MB ir UAB.
    • Poveikis vairuotojų darbo užmokesčiui.
  2. Darbo užmokesčio aktualijos ir naujovės 2025-2026 m. sandūroje.
  3. Darbo kodekso aktualijos transporto sektoriuje 2025 m.
  4. VDI prioritetai tikrinant transporto įmones 2025 m.:
    • Kontrolės tendencijos ir dažniausiai tikrinamos sritys.
    • Labiausiai paplitusios klaidos ir jų finansinė kaina.
    • Kaip pasiruošti patikrinimui.
  5. Darbo santykių įforminimas ir valdymas:
    • Darbo sutarties sąlygos ir jų keitimas
      • Darbo apmokėjimo formos ir sąlygos.
      • Praktiniai pavyzdžiai: kada darbuotojas, o kada – individualus veiklos vykdytojas.
      • Darbo sutarčių analizė (atvejo analizė).
    • Darbo santykiai su specialiomis darbuotojų grupėmis
      • Darbo santykiai su vairuotojais užsieniečiais.
      • Darbo santykių įforminimo kalbos reikalavimai.
      • Vairuotojų nuomos ypatumai.
    • Darbo laiko organizavimas:
      • Darbo laiko grafikai: kada vairuotojui galima nesudaryti darbo grafiko?
      • Suminė darbo laiko apskaita ir ją reglamentuojantis lokalus teisės aktas.
      • Suminės darbo laiko apskaitos ypatumai.
      • Nukrypimai nuo normalių darbo sąlygų.
    • Darbo laiko apskaita ir kontrolė:
      • Darbo laiko apskaitos ypatumai tolimųjų reisų metu.
      • Klaidinga žymėti tik nustatytą darbo laiką! Kaip gauti informacijos apie faktiškai dirbtą laiką?
      • Sąsajos tarp kelionių lapų, tachometrų, darbo laiko grafikų ir darbo laiko apskaitos žiniaraščių.
  6. Specifinės darbo situacijos:
    • Specifinės darbo sąlygos:
      • Du vairuotojai vienoje transporto priemonėje.
      • Važiavimas naktį: darbo užmokesčio ypatumai.
      • Važiavimas išeiginėmis ir šventinėmis dienomis.
      • Stovėjimo laiko apmokėjimas.
      • Darbas kadencijomis.
    • Komandiruotės ir tarptautiniai pervežimai:
      • Komandiruotpinigiai: apmokestinimas ir deklaravimas.
      • Darbo užmokesčio dydžio ir apmokestinimo klausimai komandiravimo valstybėse.
      • VMI ir Sodros skirtingi požiūriai į komandiruotes.
    • Kritinės situacijos:
      • Nelaimingi atsitikimai darbe.
      • Nedarbingumo atvejų tvarkymas.
      • Ligos ir motinystės socialinio draudimo nuostatų taikymas.
  7. Darbo užmokesčio struktūra ir skaičiavimas:
    • Darbo užmokesčio sudėtinės dalys. Kiek jų turi būti ir kaip jas derinti tarpusavyje?
      • Apmokėjimas už viršvalandžius.
      • Premijos ir jų įtaka viršvalandžių skaičiavimui.
      • Kompensacijos darbuotojams.
    • Pajamos natūra ir papildomos išmokos:
      • „Pajamų natūra” išmokų sąrašas.
      • Pajamų natūra atvejai, apmokestinimas, deklaravimas.
      • Teisėti mokesčių taupymo būdai transporto sektoriuje.
    • Vidutinio darbo užmokesčio apskaičiavimas:
      • Darbuotojų atostoginių apskaičiavimas.
      • Vidutinio darbo užmokesčio apskaitos metodika.
      • Pagrindinis ir papildomas darbas: atostogų suteikimas ir apmokėjimas.
  8. Dienpinigių administravimas:
    • Dienpinigių teisiniai pagrindai:
      • Dienpinigių normos 2025 m.
      • Lietuvoje vs užsienyje – skirtumai ir spąstai.
      • VMI ir Sodros skirtingi požiūriai į dienpinigius.
    • Praktinis dienpinigių administravimas:
      • Dienpinigių skaičiavimo pratybos.
      • Maršrutų lapų pildymo metodika.
      • Dokumentų pildymo reikalavimai.
      • Išlaidų pagrindimo dokumentai.
    • Dienpinigių apmokestinimas:
      • Neapmokestinamų dienpinigių ribos.
      • Viršijančių sumų deklaravimas.
      • Dažniausios klaidos ir jų išvengimas.
  9. Atostogos ir socialinės garantijos:
    • Atostogų rūšys ir apmokėjimas:
      • Pagrindinės ir papildomos atostogos.
      • Apmokėjimas ir papildomos atostogos už darbą kelyje.
      • Kilnojamojo pobūdžio darbo ir darbo lauko sąlygomis specifika.
    • Socialinės garantijos:
      • Vaiko priežiūros atostogų ir išmokų reglamentavimas.
      • Mamadieniai ir tėvadieniai: reikalavimai pagal vaikų skaičių, amžių ir sveikatos būklę.
      • Ligos išmokos apskaičiavimas transporto sektoriuje.
  10. Darbo santykių pabaiga ir ginčų sprendimas:
    • Darbo sutarties nutraukimas:
      • Darbo sutarties nutraukimo pagrindai.
      • Nepanaudotų atostogų kompensacija.
      • Išeitinės išmokos: skaičiavimas ir mokėjimas.
    • Rizikų valdymas ir ginčų sprendimas:
      • Mokesčių optimizavimas: ribos ir galimybės.
      • Ginčų su VDI, VMI ir Sodra sprendimas.
      • LAT praktika ir naujausi išaiškinimai dėl darbo užmokesčio priedų.
      • Praktiniai patarimai apsiginti nuo neteisingų kaltinimų.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

Seminaro informacija

Programa

10.00-15:45 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Registracija
12:00-13:00 Pietų pertrauka
14:30-14:45 Pertrauka

Papildoma informacija

Sertifikatas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu, dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

2025-11-25,  Nuotoliniai mokymai
Dalyvio namuose arba darbo vietoje
130€
Darbo užmokestis ir dienpinigiai vairuotojams 2025-2026: VDI, VMI ir Sodros požiūris (tiesioginė seminaro transliacija)
130 (+ PVM)
2025-11-25,  Vilnius
Countline mokymų auditorija

Parkavimo informacija: ? Countline mokymų patalpos yra Vilniaus m. geltonojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,60 Eur/val.

130€
Darbo užmokestis ir dienpinigiai vairuotojams 2025-2026: VDI, VMI ir Sodros požiūris
Su pietumis. Rinkitės patogų mokymosi būdą – jei nebegalėsite atvykti į vietą, visada galėsime perkelti Jūsų mokymąsi į nuotolinį formatą.
130 (+ PVM)

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.

Tęsti mokymų paiešką: