Parkavimo informacija: ? Viešbutis „Park Plaza Vilnius“ yra Vilniaus m. žaliojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,30 Eur/val.
2024-ieji išsiskiria gausiais pokyčiais pelno nesiekiančių organizacijų veiklos reglamentavime.
Svarbus pokytis pelno nesiekiantiems vienetams įsigaliojęs Finansinių ataskaitų audito ir kitų užtikrinimo paslaugų įstatymo pakeitimas, kuriuo naujai įtvirtinama audito prievolė VŠĮ, asociacijoms, labdaros ir paramos fondams, jei jų veiklos mastai viršys Audito įstatyme numatytas ribas. Taip pat auditas bus privalomas ir gavus paramą arba finansavimą iš valstybės, kai ji viršija 500 000 eurų. Ši audito prievolė bus taikoma finansinėms ataskaitoms parengtoms už 2024-uosius metus.
Kitas svarbus pokytis, tai jog už 2024-uosius metus visi pelno nesiekiantys vienetai pagal Įsakymą Nr. 1K-234 „Dėl pelno nesiekiančių juridinių asmenų veiklos ataskaitų formų patvirtinimo“ privalės rengti standartizuotas veiklos ataskaitos formas. Pakeitimai priimti atsižvelgiant į tai, jog iki šiol veiklos ataskaitos buvo teikiamos laisva forma ir dažnai pelno nesiekiantys subjektai jose pateikdavo ne visą įstatymais reikalaujamą informaciją.
Taip pat yra įsigaliojęs naujos redakcijos Savanoriškos veiklos įstatymas, kuriuo iš esmės pakeistas savanoriškos veiklos reguliavimas. Seminare aptarsime svarbius savanoriškos veiklos ypatumus ir principus, savanoriškos veiklos formas, apibrėžtas priimančiąsias ir koordinuojančiąsias organizacijas, patikslintą savanoriškos veiklos sąvoką, naujai išskirtą ilgalaikę ir trumpalaikę savanorišką veiklas, apribojimus savanoriškai veiklai, atskiriant ją nuo darbo santykių toje pačioje organizacijoje.
Svarbu! Įsigaliojo naujas Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų, dienpinigių dydžių ir dienpinigių skyrimo ir išlaidų kompensavimo tvarkos aprašas, kuriame:
Taip pat, vadovaujantis Savanoriškos veiklos įstatymo 14 str. 1d., buvo patvirtintas naujas Įsakymas Nr. A1-434, dėl savanorio, savanoriškos veiklos metu įgytų kompetencijų, pripažinimo patirtimi. Įsakyme apibrėžiama: „kompetencijų pripažinimo patirtimi“ sąvoka, vertinimo tvarka, pateikiamos rekomendacijos dėl vidinių tvarkų parengimo.
VMI informuoja ir primena apie svarbų pokytį paramos skirstyme nuo 2025 m.: GPM 1,2 proc. paramą galės gauti tik organizacijos, turinčios oficialų nevyriausybinės organizacijos (NVO) statusą. Šis statusas turi būti įregistruotas Juridinių asmenų registre.
Reikia atkreipti dėmesį, kad yra startavęs naujas VMI procesas – pilotinis PVM deklaracijų vertinimas realiu laiku. Pilotinėje versijoje mokesčių mokėtojų pateiktos deklaracijos bus lyginamos su jų pateiktais pardavimų Lietuvoje duomenimis i.SAF posistemyje. Apie nustatytus neatitikimus mokesčių mokėtojai bus informuoti EDS sistemoje per 2 d. d. ir juos ištaisyti turės iki PVM deklaracijos ir / arba PVM sąskaitų faktūrų registrų pateikimo termino pabaigos, o jam pasibaigus ne vėliau kaip per 10 d. d.
Ypatingai aktualu ir tai, kad FINMIN parengė PVMĮ pakeitimo projektą, kuriuo nuo 2025-01-01 pagrindiniai pakeitimai apimtų smulkiojo verslo schemos įvedimą su padidinta metinės apyvartos riba iki 55,000 eurų, galimybę Lietuvos įmonėms taikyti kitų ES šalių smulkiojo verslo schemas, PVM sąskaitų faktūrų išrašymo taisyklių supaprastinimą, elektroninių PVM sąskaitų faktūrų naudojimo skatinimą, pakeitimus prekių įsigijimo iš kitų ES šalių apmokestinime ir naujos ketvirčio ataskaitos įvedimą įmonėms, taikančioms smulkiojo verslo schemas kitose ES šalyse.
VMI pateikė papildytą ir atnaujintą PVMĮ 50 str. komentaro projektą dėl 0 proc. PVM tarifo taikymo paramos prekėms, siunčiamoms už ES ribų.
Seminaro metu nagrinėsime metinės pelno mokesčio deklaracijos (PLN204N) ir jos formų pildymo tvarkos specifiką. Kokie iššūkiai laukia ir į ką verta atkreipti dėmesį? Kuriais atvejais gali būti apmokestinta pelno nesiekiančių organizacijų gauta parama? Nuo kokių pajamų pelno nesiekiantys vienetai moka pelno mokestį ir koks pelno mokesčio tarifas yra taikomas?
Griežtėjančios finansinių ataskaitų teikimo taisyklės gali ypač paveikti pelno nesiekiančias organizacijas – pažeidus reikalavimus, jos rizikuoja prarasti paramos gavėjo statusą, todėl ypač svarbu tiksliai atskleisti, kaip buvo panaudota parama ir kitos gautos lėšos.
Seminaro metu taip pat aptarsime kitus aktualius teisės aktų pokyčius bei projektus:
Artūras Kapitanovas – auditorius, mokesčių ekspertas, kurio nuomone pasikliauna tiek mokesčius administruojantys pareigūnai, tiek teisėkūros specialistai. Verslo bendruomenė ypač vertina jo gilias įžvalgas, reakcijos greitį ir atvirumą.
Profesinė patirtis:
Profesinė veikla:
Konsultacinė veikla:
Su nepaprastu įžvalgumo, profesionalumo ir patirties deriniu, šis auditorius neabejotinai yra vienas ryškiausių savo srities žinovų, kuris ne tik supranta mokesčių subtilybes, bet ir sugeba jas perteikti kitiems, keičiant suvokimą apie mokesčius.
Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.
10:00-16:30 | Seminaro trukmė | |
09:00-10:00 | Registracija | |
12:00-13:00 | Pietūs | |
14:30-14:45 | Pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Mokymų medžiaga Kiekvienas seminaro dalyvis gauna mokymų medžiagą. | |
Konsultacija Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto. | |
Mokymų įrašas Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu. | |
Maitinimas Viso seminaro metu, dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis. |
Parkavimo informacija: ? Viešbutis „Park Plaza Vilnius“ yra Vilniaus m. žaliojoje automobilių stovėjimo zonoje. Parkavimo įkainiai: 0,30 Eur/val.
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.