Countline Law Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Juridinių asmenų nemokumo alternatyvos: bankrotas vs. restruktūrizavimas

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
     

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Šiomis dienomis neretai girdime, kad atskiri verslai balansuoja ant išlikimo ribos, susiduria su finansinėmis problemomis dėl itin sparčiai kintančios ekonominės padėties.  Būtent dėl to vis dažniau keliamas įmonių bankroto klausimas, kas iš pirmo žvilgsnio kelia tik neigiamas asociacijas. Nors finansiniai sunkumai daugeliui ir diktuoja vienintelę išeitį bankrutuoti, visgi bankrotas ne visada yra geriausia išeitis spręsti finansines problemas.

VMI, įsigaliojus Ankstyvojo perspėjimo sistemai, nuolat įspėja įmones apie gresiančią nemokumo riziką. Vadovai, išaugus atsakomybei, turi ypač atidžiai sekti įmonių finansinę padėtį ir mokumo būklę, operatyviai reaguoti į sutrikimus ir laiku priimti tinkamus sprendimus, kadangi tinkamu metu nepranešus ir nesiėmus įstatyme numatytų veiksmų, gali tekti asmeniniu turtu atsakyti už žalą kreditoriams.

Atkreiptinas dėmesys, kad egzistuoja ir kitos alternatyvos, padedančios išspręsti finansinius sunkumus bei išsaugoti įmonę. Ką daryti įmonėms, kurios pačios ar jų verslo partneriai susiduria su finansiniais sunkumais?

Seminaras skirtas įmonių vadovams, buhalteriams, finansininkams, teisininkams ir kitiems asmenims, kurie yra atsakingi už įmonės finansinės būklės stebėjimą ir vertinimą. Taip pat asmenims, kurie vertina įmonės partnerių, skolininkų finansinę padėtį.

Temos

1 dalis. Skirmantas Maulevičius (10.00 – 12:00 val.)

  1. Įvadas. Derinys: Rinka – Kompanija – Produktas (R-K-P)
  2. Piniginių srautų valdymas ir finansiniai rodikliai (praktiniuose pavyzdžiuose):
    • Įmonės kapitalo ir skolų proporcijos, mokumas – finansinis svertas(FS);
    • Turto apyvartumo ir pardavimų pajamų priklausomybė nuo skolų ir kapitalo sumos, pardavimų pajamų augimo MAX ribos;
    • Apyvartinio kapitalo ir pardavimų pajamų santykis, likvidumas, „ilga – trumpa“ balanso pozicijos;
    • Administracinių išlaidų ir pardavimų pajamų tarpusavio priklausomybė;
    • Kapitalo grąža – pelningumai (nuosavybės ROE; ROI, ROIC turto ROA ir pardavimų) kaip veiklos efektyvumo ir likvidumo rezultatas – FS efektas. MIN reikalaujama kapitalo grąža.
    • DuPont analizė: pardavimų marža, turto apyvartumas, kapitalo multiplikatorius – investuoto kapitalo grąža NOPAT: ROI, ROIC.
  3. Kiti stebėtini verslo augimo, vertės bei ekonominės aplinkos rodikliai:
    • Verslo augimo trikampis: pelno, augimo tempo ir turto pusiausvyra – reinvestavimo norma.
    • Verslo vertės finansiniai veiksniai: verslo kuriama ekonominė pridėtinė vertė (EPV).
    • Verslo ekonominė aplinka.
  4. Altman Z-score modelis.

2 dalis. advokatė Džiuginta Balčiūnė (13:00 – 15:45 val.)

  1. 2. Bylos iškėlimo pagrindai: naujos sąvokos „nemokumas“ ir „gyvybingumas“, “paveikiamas kreditorius”, „tarpinis finansavimas“, „naujas finansavimas“.
  2. Nemokumo priežastys.
  3. Bankroto ir restruktūrizavimo procesų privalumai ir trūkumai.
  4. Nemokumo bylos procesas:
    • Asmenys, turintys teisę ir pareigą inicijuoti nemokumo bylą;
    • Kreditorių ir kitų asmenų informavimas apie juridinio asmens nemokumo procesą;
    • Restruktūrizavimo plano projekto rengimas, rekomendacijos, SWOT analizė;
    • Pareiškimo teismui dėl  bylos iškėlimo parengimas bei priėmimas, teismingumas;
    • Kreditorių reikalavimų pateikimas, tvirtinimas. Kreditorių teisės, kreditorių susirinkimo šaukimas ir jo teisės bei priimami sprendimai;
    • Balsavimas grupėse;
    • Nemokumo proceso pabaiga.
  5. Vadovo ir akcininkų atsakomybė, laiku neįgyvendinus pareigos inicijuoti nemokumo bylą.
  6. Darbuotojo teisės nemokumo byloje – galimybės atgauti darbo užmokestį.
  7. Naujausi teismų praktikos pavyzdžiai.

ŽINIOMIS DALINASI

Džiuginta Balčiūnė

Džiuginta Balčiūnė turi sukaupusi daugiau nei 10 metų patirtį konsultuojant klientus įmonių susijungimo ir įsigijimų klausimais. Prieš prisijungdama prie ILAW, ji teikė teisines paslaugas aviacijos, žemės ūkio, nekilnojamojo turto bei statybų sektoriuose veikiančioms įmonių grupėms pastarųjų restruktūrizavimo, įsigijimų ir susijungimų, bankų ir finansų, ginčų sprendimo, konkurencijos teisės srityse.
Advokatė konsultavo emitentus, išleidžiant naujas akcijų emisijas prekybai biržose ir vertybinių popierių perleidimo sandoriuose, atstovavo akcininkų ir bendrovių interesus reguliuojamos rinkos priežiūros institucijose bei užėmė stebėtojų tarybos narės pareigas įvairiose akcinėse bendrovėse. Džiuginta taip pat yra dirbusi „PwC Legal“, „Raidla, Lejins & Norcous“ bei „Bernotas & Dominas Glimstedt“ advokatų kontorose, o taip pat Berlyne, Europos Komisijos atstovybėje.
Advokatė turi Komercinės teisės magistro laipsnį, įgytą Vilniaus universitete bei Vokietijos ir Europos teisės magistro laipsnį, įgytą Humboldt‘ų universitete, Berlyne.

Skirmantas Maulevičius

Finansininkas, investicijų bankininkas, turto ir verslo vertintojas; diplomuotas inžinierius (mechanika), vadybos mokslų magistras (finansų vadyba), profesines žinias finansų vadyboje gilinęs NMCP (Netherlands management cooperation programme) kursuose Olandijoje. Investicinės bankininkystės paslaugas teikiančios įmonės „IFCON UAB“ savininkas – vadovas, minėta įmonė užsiima nuosavo ir skolinto kapitalo pritraukimu klientams, teikia konsultacijas įmonių finansų valdymo klausimais; atlieka projektų, turto ir verslo strateginį auditą bei vertinimą.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti

SEMINARO INFORMACIJA

PROGRAMA

10:00-15:45 Seminaro trukmė
09:30-10:00 Registracija
12:00-13:00 Pietų pertrauka
14:30-14:45

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro el. medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.