Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

FA reforma. Kaip rengsime ataskaitas už 2024 m.?

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 7 ak. val.
      Kaina: 160€ (+ PVM)
  • Taikoma nuolaida!

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

APIE SEMINARĄ

2024-ieji metai žymi reikšmingą pokytį Lietuvos įmonių finansinės atskaitomybės srityje. Šiais metais įsigaliojo esminiai teisės aktų pakeitimai, kurie iš esmės keičia finansinių ataskaitų rengimo, audito ir priežiūros tvarką. Šie pokyčiai ne tik didina skaidrumą verslo sektoriuje, bet ir kelia naujus reikalavimus įvairioms juridinių asmenų formoms.

Pakeitimai apima platų spektrą aspektų – nuo įmonių kategorijų nustatymo kriterijų iki griežtesnės finansinių ataskaitų kontrolės. Ypatingas dėmesys skiriamas audito reikalavimų išplėtimui, įtraukiant naujas juridinių asmenų formas ir nustatant papildomus audito kriterijus, susijusius su valstybės parama. Taip pat stiprinama finansinių ataskaitų kokybės priežiūra, suteikiant daugiau įgaliojimų kontroliuojančioms institucijoms.

  • Nuo 2024-07-01 įsigaliojo naujos redakcijos Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymas, kuriuo padidinti rodiklių dydžių kriterijai, pagal kuriuos nustatoma įmonės dydžio kategorija ir atsižvelgiant į tai nustatoma, kokias finansines ataskaitas privalo rengti juridinis asmuo. Atkreipiame dėmesį, kad remiantis ĮĮGAĮ nuo 2026-01-01 Juridinių asmenų registro tvarkytojas nepriims finansinių ataskaitų rinkinio be auditoriaus išvados, jeigu auditas privalomas pagal įstatymus.
  • Nuo 2024-07-01 įsigaliojo Finansinių ataskaitų audito ir kitų užtikrinimo paslaugų įstatymo pakeitimai, kuriuose naujai įtvirtinama audito prievolė MB, ŪB, ŽŪB, KB, VŠĮ, asociacijos, labdaros ir paramos fondai, jei jie viršija įmonių privalomam auditui nustatytus kriterijus. Taip pat auditas bus privalomas ir gavus paramą arba finansavimą iš valstybės, kai ji viršija 500 000 eurų.
  • Nuo 2024-08-01 yra įsigaliojęs Finansų ministro įsakymas dėl juridinių asmenų registre viešai skelbiamų finansinių ataskaitų kokybės stebėsenos, kuriuo AVNT išplečia savo kontrolės funkcijas. Vertindama finansinę atskaitomybę, institucija taip pat analizuos ir įmonių vadovybės pateiktas ataskaitas. AVNT įgauna teisę prašyti papildomos informacijos iš verslo subjektų, kai tai būtina patikrinimui atlikti. Įmonėms nustatomas 10 darbo dienų terminas tokiai informacijai pateikti. Svarbu pažymėti, kad nustačius esminius trūkumus ataskaitose, ši informacija bus įtraukta į Juridinių asmenų registrą (JAR). Tokiu būdu duomenys apie nustatytus pažeidimus taps prieinami visuomenei.
  • Nuo 2025-01-15 įsigalioja Juridinių asmenų registro nuostatų pakeitimai, kuriais automatizuojami prašymai anuliuoti finansinės atskaitomybės dokumentų pateikimą JAR tvarkytojui.

Šie pakeitimai atspindi valstybės siekį užtikrinti aukštesnį finansinės atskaitomybės standartą ir didesnį skaidrumą verslo sektoriuje. Kartu tai reiškia, kad įmonėms ir organizacijoms teks prisitaikyti prie naujų reikalavimų ir užtikrinti atitikimą griežtesniems finansinės atskaitomybės standartams.

Šiame seminare aptarsime visus svarbiausius finansinės atskaitomybės sudarymo principus. Dalyviai sužinos esminius mokesčių pakeitimus, kurie turės tiesioginį poveikį finansinės atskaitomybės sudarymui už 2024 m., išmoks atpažinti ir išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų bei gaus vertingų patarimų, kaip efektyviai ir teisingai parengti finansines ataskaitas naujomis sąlygomis.

Temos

  1. Finansinės atskaitomybės reforma: naujas įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymas nuo 2024-07-01, aktualus rengiant jau šių metų ataskaitas:
    • Keičiasi rodikliai dėl finansinių ataskaitų sudarymo.
    • Keičiasi audito privalomumo rodikliai.
    • Naujai įtvirtinta audito prievolė juridiniams asmenims (MB, ŪB, ŽŪB, KB, VŠĮ, asociacijos, labdaros ir paramos fondai).
    • Naujos ataskaitos (tvarumo).
    • Finansinių ataskaitų rinkinio be auditoriaus išvados nepriėmimas registrų centre.
  2. Apskaitos tvarkymo ypatumai ir finansinė atskaitomybė už 2024 m.:
    • Naujo įmonių ir įmonių grupių įstatymo įtaka 2024 finansinėms ataskaitoms.
    • Finansinės apskaitos įstatymo pakeitimai ir taikymas rengiant 2024 finansines ataskaitas.
    • Lietuvos finansinės atskaitomybės (Verslo apskaitos) standartų taikymas rengiant 2024 finansines ataskaitas.
    • Mažųjų bendrijų įstatymo ir Individualių įmonių įstatymo ypatumai.
    • Akcinių bendrovių įstatymo įtaka finansinių ataskaitų rengimui.
    • Labdaros ir paramos įstatymo nuostatų taikymas teikiant paramą.
    • Inventorizacija: pasiruošimas, atlikimas, dokumentacija ir parodymas apskaitoje.
    • Įmonės padėties dėl ekonominės situacijos bei kitų neapibrėžtumų atskleidimas aiškinamajame rašte.
    • Institucijoms teikiamų duomenų tikslinimas ir klaidų taisymas.
    • Sandoriai tarp įmonės ir akcininkų: ką svarbu žinoti?
  3. Pelno mokesčio įstatymo pakeitimai ir jo taikymas:
    • Didesni PM tarifai nuo 2025-01-01. Jų taikymo sąlygos.
    • Leidžiamų atskaitymų tvarkos pakeitimai lengvųjų automobilių įsigijimo ir nuomos išlaidoms.
    • Naikinamos pelno mokesčio lengvatos sveikatos priežiūros įstaigoms ir draudimo įmonėms.
    • Neapmokestinamos pajamos.
    • Pelno mokesčio lengvatų taikymas:
      • Apmokestinami ir neapmokestinami dividendai;
      • Mokestinių nuostolių perdavimas įmonių grupėje.
    • Leidžiamų ir neleidžiamų atskaitymų (baudos, delspinigiai, netesybos ir kt.) nustatymas, apmokestinimas ir apskaita.
    • Skolos ir beviltiškos skolos bei galimas PVM susigrąžinimas;
    • Apmokestinimas prie pajamų šaltinio (nekilnojamojo turto pirkimas iš užsienio piliečių).
    • Atidėtojo pelno mokesčio pripažinimas, pasikeitimas, parodymas finansinėse ataskaitose;
    • Pozityvios pajamos ir jų apmokestinimas;
    • Sandoriai su asocijuotais asmenimis.
    • Kainodaros taisyklės;
    • Investicinio projekto nuostatų taikymas. Problematika.
    • Turto perkėlimo iš LR apmokestinimas pagal PMĮ.
    • Metinės pelno mokesčio deklaracijos PLN204 ir jos priedų pildymo ypatumai už 2024 m.
  4. Gyventojų pajamų mokestis (GPM):
    • GPM lengvatos ir jų taikymas 2024 m.
    • GPM apmokestinamos ir neapmokestinamos pajamos.
    • VMI dažniausiai nustatomos klaidos:
      • Turinio viršenybės prieš formą principas;
      • Paskolų, obligacijų palūkanos ir jų apmokestinimas;
      • IT tikrosios rinkos vertės pardavimo sandorių nustatymas.
    • Pajamos natūra. Tarnybinių automobilių naudojimas asmeniniams poreikiams, ilgalaikio turto pirkimas (butai, laivai ir pan.), įvairios dovanos.
    • Kokių rūšių pajamas gali gauti MB narys ir MB vadovas? MB įstatymo apribojimai narių civilinėms sutartims. Skirtumai dėl apmokestinimo.
    • IĮ ir MB savininkų gautų sumų, kurios apmokestinamos valstybinio socialinio draudimo įmokomis (pajamos savo esme atitinkančios darbo santykius) reglamentavimas ir ypatumai.
    • PSD ir VSD individualios įmonės savininko ir mažosios bendrijos nario.
    • Individualios įmonės savininko iš įmonės gaunamų pajamų apskaita ir apmokestinimas.
    • Nenuolatinio Lietuvos gyventojo pajamų apmokestinimo niuansai (užsienio atlikėjams, konsultantams ir kt.).
    • Metinės GPM312 deklaracijos pildymas už 2024 m.
    • GPMĮ pakeitimai nuo 2025-01-01.
  5. Pridėtinės vertės mokestis (PVM):
    • PVM apskaičiavimas ir deklaravimas remiantis naujausiais PVM įstatymo pakeitimais.
    • Lengvatinių PVM tarifų taikymo ypatumai.
    • PVM neapmokestinamos paslaugos.
    • Mišraus PVM atskaita.
    • Teisė susigrąžinti PVM nuo beviltiškų skolų.
    • Atvirkštinio apmokestinimo PVM mechanizmo taikymas.
    • 0 proc. PVM tarifo taikymas ir jo pagrįstumo įrodymai.
    • Pareiga tikrinti užsienio tiekėjus PVM tikslais.
    • Nekilnojamojo turto pardavimo ir nuomos sandorių apmokestinimas PVM.
    • Elektroninė prekyba.: prekių tiekimas ir apmokestinimas.
    • PVM atskaita: dažniausiai nustatomos klaidos.
  6. Mokesčių administravimo įstatymo pakeitimai ir reguliavimas 2024 m.
    • Mokesčių administravimo įstatymo pakeitimai nuo 2024-11-01.
    • Mokestiniai patikrinimai ir mokestiniai tyrimai.
    • EKA posistemis. Išmanieji kasos aparatai.
    • Deklaracijų tikslinimo laikotarpis.
    • Mokesčių administratoriaus teisė išieškoti lėšas.
  7. Žemės mokestis už 2024 m.
  8. Nekilnojamojo turto mokesčio apskaičiavimas, deklaravimas ir sumokėjimas už 2024 m. Avansinis NT mokestis, KIT711 pildymas.
  9. Taršos mokesčio apskaičiavimas, deklaravimas ir sumokėjimas už 2024 m.

ŽINIOMIS DALINASI

Artūras Kapitanovas

Artūras Kapitanovas – auditorius, mokesčių ekspertas, kurio nuomone pasikliauna tiek mokesčius administruojantys pareigūnai, tiek teisėkūros specialistai. Verslo bendruomenė ypač vertina jo gilias įžvalgas, reakcijos greitį ir atvirumą.

Profesinė patirtis:

  • Finansų ministerijos specialistas.
  • Valstybinės mokesčių inspekcijos Audito skyriaus viršininkas.
  • Buvo premjero patarėjas mokesčių klausimais.
  • „Mokesčių Ekspertų Biuras“ įkūrėjas ir vadovas.
  • „Auditoriaus konsultacijos“ partneris, specializuojantis mokesčių srityje.
  • Narys darbo grupėje, nagrinėjusioje mokesčių reformą.
  • Auditorių rūmų narys.
  • Vilniaus klubo narys.

Profesinė veikla:

  • Atstovauja mokesčių mokėtojus valstybės institucijose, įskaitant VMI prie FM, Mokestinių ginčų komisiją prie LRV ir „Sodrą“.
  • Sėkmingai gina mokesčių mokėtojų interesus teismuose.
  • Kasmet dalyvauja atliekant daugiau nei 100 įmonių auditus ir mokestinius patikrinimus.
  • Skiria daug laiko mokesčių mokėtojų švietimui, kasmet veda virš 70 mokymų ir seminarų.
  • Dažnas pranešėjas verslo konferencijose.
  • Dažnai cituojamas žiniasklaidoje mokesčių temomis.

Konsultacinė veikla:

  • Teikia tiek kontaktines, tiek nuotolines konsultacijas fiziniams asmenims bei įmonėms.

Su nepaprastu įžvalgumo, profesionalumo ir patirties deriniu, šis auditorius neabejotinai yra vienas ryškiausių savo srities žinovų, kuris ne tik supranta mokesčių subtilybes, bet ir sugeba jas perteikti kitiems, keičiant suvokimą apie mokesčius.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

Seminaro informacija

Programa

10:00-16:30 Seminaro trukmė
9:00-10:00 Registracija
12:00-13:00 Pietūs
14:30-14:45 Pertrauka

NAUDA MOKYMŲ DALYVIUI

Pažymėjimas
Kiekvienas mokymų dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymų medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna mokymų medžiagą.
Konsultacija
Kiekvienas mokymų dalyvis turi galimybę užduoti klausimus lektoriui mokymų metu ar pateikiant juos iš anksto.
Mokymų įrašas
Daugelis mokymų yra tiesiogiai transliuojami, todėl papildomai informavus, pasidalinsime mokymų vaizdo įrašu.
Maitinimas
Viso seminaro metu, dalyvius viešbučiuose ir restorane vaišinsime kava, užkandžiais ir pietumis.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.