Natalja Kobzevienė

Natalja Kobzevienė

N. Kobzevienė. Ar merui apmokėti jo darbo viršvalandžius?

Publikuota: 2023-09-21

Registracija į „Savivaldybių administracijos darbuotojų, merų ir tarybų narių darbo apmokėjimo naujovės” seminarą

 

 
Nuo 2023 m. liepos 1 d. mero pareiginės algos bazinis dydis yra lygus Valstybinės duomenų agentūros paskelbtam 2022 metų vidutiniam mėnesiniam šalies (su individualiomis įmonėmis) darbo užmokesčiui. Jis siekia 1785,4 eurus, padaugintas iš nustatyto koeficiento.

Savivaldybės mero pareiginei algai taikytinas koeficientas nustatomas atsižvelgiant į savivaldybės gyventojų skaičių. Jis yra nustatomas pagal kalendorinių metų, einančių prieš kalendorinius metus, kuriais vyko paskutiniai savivaldybių tarybų rinkimai, sausio 1 dieną gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų ir neturinčių gyvenamosios vietos asmenų apskaitos duomenis.

Jei savivaldybės teritorijoje yra kurortinė teritorija, savivaldybės merui pareiginės algos koeficientas didinamas 4 proc., o jei savivaldybės teritorijoje yra kurortas – koeficientas didinamas 5 proc. Taigi atlyginimas gali būti nuo 4999,12 iki 6561,35 eurų.

Atnaujintas savivaldos įstatymas numato daugybę mero funkcijų: organizuoti savivaldybės darbą, administruoti savivaldybės biudžeto asignavimus ir kitus piniginius išteklius, organizuoti savivaldybės biudžeto vykdymą, teikti savivaldybės tarybai tvirtinimui savivaldybės biudžetinių įstaigų nuostatus ir darbo užmokesčio fondą. Taip pat – administruoti savivaldybės turtą, priimti į pareigas ir atleisti iš jų savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) vadovus, savo kompetencijos klausimais gali sudaryti darbo grupes, reprezentuoti savivaldybę ir atlikti dar daug įvairių funkcijų.

Ar tikrai galima tiek daug darbų atlikti per nustatytą savaitės darbo laiko normą – 40 valandų? Be to, nei renginio, nei posėdžio negalima tiesiog nutraukti, jei baigiasi darbo laikas. Todėl kyla klausimas, ar galima apmokėti merui už nukrypimus nuo įprasto darbo laiko?

Vietos savivaldos įstatyme nėra jokių apribojimų dėl padidinto apmokėjimo. Darbo kodekse yra numatyti darbo užmokesčio didinimo koeficientai dėl nukrypimo nuo normalaus darbo laiko. Tačiau Darbo kodekso 144 straipsnyje nurodoma, kad juridinio asmens vienasmenio valdymo organo darbo poilsio dieną, švenčių dieną, darbo naktį ir viršvalandinio darbo apskaita yra tvarkoma, tačiau už tą darbą nėra mokama, nebent šalys darbo sutartyje susitaria kitaip.

Juridinio asmens vadovaujančių darbuotojų (šio kodekso 101 straipsnio 3 ir 4 dalys) darbo poilsio dieną, švenčių dieną, darbo naktį ir viršvalandinio darbo apskaita yra tvarkoma ir už jį mokama kaip už darbą įprastiniu darbo laiko režimu. Nebent šalys darbo sutartyje susitaria kitaip.

Merui, kaip valdžios atstovui, negali būti taikomos kolektyvinės sutarties nuostatos. Vis dėlto, jei savivaldybės taryba priima sprendimą dėl padidinto apmokėjimo taikymo merui, jam gali būti taikomi didinimo koeficientai už darbą virš darbo laiko normos.

Registracija į „Savivaldybių administracijos darbuotojų, merų ir tarybų narių darbo apmokėjimo naujovės” seminarą