Įmonių tvarumo atskaitomybė sparčiai keičiasi iš savanoriškos praktikos į įstatymais reglamentuojamą prievolę. 2025-ieji metai žymi naują etapą – pirmieji oficialūs tvarumo atskaitomybės metai daliai Lietuvos įmonių. Su kokiais iššūkiais jos susidūrė?
2024-07-01 Lietuvoje įsigalioję Bendrovių tvarumo atskaitomybės direktyvos 2022/2464 nuostatas perkeliantys teisės aktai žymintys fundamentalius pokyčius įmonių atskaitomybėje – informacija tvarumo klausimais tapo ne tik privaloma, bet ir audituojama.
Pagal šiuo metu galiojančius teisės aktus tvarumo ataskaitų teikimo prievolė įmonėms turi vykti palaipsniui, tačiau Europos komisija yra pateikusi OMNIBUS I pasiūlymo paketą, kuris gali įnešti reikšmingų korekcijų, dėl kurių gali keistis reikalavimai, kam ir nuo kada bus privaloma rengti tvarumo atskaitomybę.
Nors pokyčiai galimi reikšmingi, bet svarbu išlikti sąmoningiems, nebijoti iššūkių ir tęsti pradėtą kelią tvarumo link. Besitransformuojančiai ES rinkai tvarumo klausimai ypatingai aktualūs – tikėtina, kad ateityje informacija tvarumo klausimais taps netgi svarbesnė nei finansinių ataskaitų informacija, suteikdama įmonėms konkurencinį pranašumą finansavimo, darbuotojų pritraukimo ir vartotojų pasirinkimų srityse. Jau dabar investuotojai, prieš priimdami sprendimus, skiria daug dėmesio bei reikalauja, kad bendrovės tinkamai pateiktų aktualią informaciją apie tai, kaip laikomasi tvarumo reikalavimų.
Kokios pirmosios tvarumo ataskaitų rengimo ir auditavimo pamokos? Konferencijoje išgirsime tikras istorijas iš pirmųjų tvarumo ataskaitų rengėjų ir auditorių – aktualiausiomis naujienomis ir praktikomis dalinsis Finansų ministerijos, Accountancy Europe, Žaliųjų finansų instituto ir kitų didžiųjų organizacijų atstovai.
Būkime pasiruošę ne tik užtikrinti, kad reguliavimas būtų tinkamai įgyvendintas, bet ir skatinti verslą nepamesti tvarumo idėjos, rasti jai vietą savo darbotvarkėje, kuriant ilgalaikę verslo strategiją. Auditas, tvarumo atskaitomybės užtikrinimas – didelė pagalba tiems, kurie mato savo verslą ilgalaikėje perspektyvoje.
10:00-17:30 | Konferencijos trukmė | |
09:00-10:00 | Dalyvių pasitikimas | |
12:30-13:40 | Pietų pertrauka | |
15:00-15:30 | Pertrauka |
Pažymėjimas Kiekvienas konferencijos dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą. | |
Konferencijos medžiaga Kiekvienas dalyvis gauna el. konferencijos medžiagą. | |
Maitinimas Konferencijos metu, dalyvius vaišinsime pietumis, kava, arbata ir užkandžiais. |
Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.
Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.
Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.