Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

Mišrios veiklos PVM atskaita: taisyklės, išimtys ir deklaravimas

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 4 ak. val.
      Kaina: 125€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Jeigu Jūsų vykdoma veikla yra neapmokestinama PVM, šio seminaro metu padėsime nustatyti, ar Jūsų vykdoma veikla yra mišri PVM atžvilgiu. Detaliai aptarsime pajamų paskirstymo kriterijus, vykdomų veiklų proporcijas, PVM atskaitos procento apskaičiavimą ir kitus svarbius mišrios veiklos aspektus.

Analizuosime, kaip teisingai užpildyti metinę pridėtinės vertės mokesčio deklaraciją FR0516 ir jos priedus, kai:

  • įsigyjami arba iš esmės pagerinami pastatai (statiniai), dėl kurių PVM atskaita tikslinama 10 metų;
  • įsigyjamas ilgalaikis turtas, kurio nusidėvėjimo laikotarpis ilgesnis nei 4 metai – PVM atskaita tikslinama 5 metus;
  • metų eigoje pasikeičia prekių, paslaugų ir ilgalaikio materialiojo turto naudojimo paskirtis, dėl kurios netenkama teisės į PVM atskaitą;

Taip pat aptarsime specialiosios PVM atskaitos tikslinimo taisyklę, dėl prievolės tikslinti PVM atskaitą perdavimo, nuomininkui atlikus pastato esminį pagerinimą.

Seminaro metu sužinosite:

  • Kokios pirkimo PVM atskaitos taisyklės yra taikomos mišrios veiklos atveju?
  • Kokią veiklą vykdant PVM mokėtojui atsiranda prievolė skaičiuoti PVM mišriai veiklai?
  • Kokioms paslaugoms galima pasirinkti PVM skaičiuoti ar neskaičiuoti ir kokie yra specifiniai PVM sandoriai?
  • Kokią įtaką mišraus PVM skaičiavimui turi gautos subsidijos ir dotacijos?
  • Kaip teisingai paskirstyti pirkimo PVM mišrios veiklos atveju?
  • Kaip teisingai apskaičiuoti metinį pirkimo atskaitos PVM procentą?
  • Kokios pajamos nėra įtraukiamos, apskaičiuojant mišrios veiklos dalį?

Visus kylančius klausimus suprasti lengviausia – per praktinius pavyzdžius, kuriuos, atsižvelgdamas į naujausią Lietuvos teismų ir Europos Sąjungos Teisingumo Teismo praktiką, pateiks patyręs auditorius Artūras Kapitanovas.

Temos

  1. Ekonominė veikla – gyventojų, juridinių asmenų.
  2. Apmokestinami asmenys.
  3. Ne PVM objektas ar tai yra mišri veikla.
  4. 0 PVM tarifo taikymas ar tai mišri veikla.
  5. Turto, kaip komplekso pardavimas.
  6. PVM neapmokestinama veikla – ar visada:
    • sveikatos paslaugos ar visos;
    • socialinės paslaugos. Numatomi pakeitimai nuo 2024 m. sausio 1 d.;
    • švietimo paslaugos ar visos;
    • akcijų pardavimas, palūkanos;
    • nekilnojamojo turto nuoma. Ar komunalinės paslaugos priskiriamos prie neapmokestinamos veiklos;
    • nekilnojamojo turto pardavimas. Ar galima parduoti su PVM;
    • atskiri atvejai (lengvųjų automobilių pardavimas ir kt.).
  7. PVM atskaita: kaip ji skaičiuojama, kai vykdoma PVM apmokestinama ir PVM neapmokestinama veikla?
  8. Mišrios veiklos procentas: kaip jis apskaičiuojamas? Apvalinimo ypatumai.
  9. Mėnesinės PVM deklaracijos pildymo ypatumai, vykdant mišrią veiklą, t.y. PVM apmokestinamą ir neapmokestinamą veiklą.
  10. Metinės PVM deklaracijos pildymas, teikimas ir kokios būna problemos.
  11. Statybos, remonto darbai, turintys įtakos dėl PVM atskaitos, vykdant mišrią PVM veiklą.
  12. Ar visais atvejais būtina registruotis PVM mokėtojais, vykdant PVM neapmokestinamą ar mišrią veiklą?
  13. VMI požiūris į PVM mišrią veiklą. Teismų praktika – Lietuvos ir ESTT.
  14. Praktiniai pavyzdžiai.

Žiniomis dalinasi

Artūras Kapitanovas

Artūras Kapitanovas – auditorius, mokesčių ekspertas, kurio nuomone pasikliauna tiek mokesčius administruojantys pareigūnai, tiek teisėkūros specialistai. Verslo bendruomenė ypač vertina jo gilias įžvalgas, reakcijos greitį ir atvirumą.

Profesinė patirtis:

  • Finansų ministerijos specialistas.
  • Valstybinės mokesčių inspekcijos Audito skyriaus viršininkas.
  • Buvo premjero patarėjas mokesčių klausimais.
  • „Mokesčių Ekspertų Biuras“ įkūrėjas ir vadovas.
  • „Auditoriaus konsultacijos“ partneris, specializuojantis mokesčių srityje.
  • Narys darbo grupėje, nagrinėjusioje mokesčių reformą.
  • Auditorių rūmų narys.
  • Vilniaus klubo narys.

Profesinė veikla:

  • Atstovauja mokesčių mokėtojus valstybės institucijose, įskaitant VMI prie FM, Mokestinių ginčų komisiją prie LRV ir „Sodrą“.
  • Sėkmingai gina mokesčių mokėtojų interesus teismuose.
  • Kasmet dalyvauja atliekant daugiau nei 100 įmonių auditus ir mokestinius patikrinimus.
  • Skiria daug laiko mokesčių mokėtojų švietimui, kasmet veda virš 70 mokymų ir seminarų.
  • Dažnas pranešėjas verslo konferencijose.
  • Dažnai cituojamas žiniasklaidoje mokesčių temomis.

Konsultacinė veikla:

  • Teikia tiek kontaktines, tiek nuotolines konsultacijas fiziniams asmenims bei įmonėms.

Su nepaprastu įžvalgumo, profesionalumo ir patirties deriniu, šis auditorius neabejotinai yra vienas ryškiausių savo srities žinovų, kuris ne tik supranta mokesčių subtilybes, bet ir sugeba jas perteikti kitiems, keičiant suvokimą apie mokesčius.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Seminaro informacija

PROGRAMA

09:00-12:15 Seminaro trukmė
8:30-09:00 Registracija
10:30-10:45 Pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna seminaro el. medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.