Countline Management
Mokymai skirti: Viešajam sektoriui, Privačiam sektoriui
Vaizdo įrašas.

Darbuotojų atleidimo psichologiniai aspektai (vaizdo įrašas)

  • Trukmė: 4 ak. val.
  • Kaina:: 90 € (+ PVM)

APIE VAIZDO ĮRAŠĄ

Šiandieniniai darbo santykiai yra itin dinamiški, aktualus darbuotojų mobilumas, dėl šalyje nuolat kintančios ekonominės padėties, kai kurioms įmonėms tenka lanksčiai valdyti žmogiškuosius išteklius. Esminis ir neatsiejamas tiek privataus, tiek viešojo sektoriaus darbo santykių procesas – darbuotojų atleidimas.

Darbo sutartis gali būti nutraukiama dėl įvairių priežasčių: darbuotojo valios, bendrai sutarus darbuotojui ir darbdaviui, darbuotojų funkcijai tapus perteklinei, jam esant nepakankamai kvalifikuotam ar neatliekant funkcijų. Šiuo metu itin aktualus yra sutarties nutraukimas dėl nuo šalių valios nepriklausančių veiksnių ir darbuotojui nesutikus keisti darbo sąlygų.

Kiekvienas iš šių nutraukimo būdų turi skirtingus padarinius darbdaviui ir darbuotojui, skiriasi jų taikymo galimybės bei interpretavimo amplitudė.

Atleidžiant darbuotojus nemažiau svarbus ir psichologinis atsisveikinimo su darbuotoju aspektas, kadangi darbo sutarties nutraukimas, darbuotojo atleidimas iš darbo yra įmonės kultūros atspindys. Netinkamas atleidimo procesas gali brangiai kainuoti įmonei, pakenkti darbdavio įvaizdžiui, atnešti psichologinę žalą išeinančiam darbuotojui bei paveikti likusių darbuotojų įsitraukimą, psichologinę savijautą ir efektyvumą.

Taigi, kaip etiškai ir konstruktyviai atsisveikinti su darbuotoju, kada ir kaip pateikti informaciją, kaip pravesti pokalbį bei atsisveikinti, kad ateityje, jei suves keliai, galėtumėme pagarbiai ir dalykiškai bendrauti toliau? Kaip patiems psichologiškai pasirengti sudėtingam pokalbiui? Kaip suvaldyti pasiliekančių darbuotojų baimes, nesaugumo jausmą, tinkamai komunikuoti tai, kas vyksta, kad pokytis minimaliai paveiktų jų darbingumą ir įsitraukimą?

Vaizdo įrašo metu sužinosite:

  1. Darbuotojo atleidimo procesas:
    • Kas yra įtraukiamas į šį procesą ir koks kiekvieno dalyvaujančio vaidmuo?
    • Kada kalbėtis su atleidžiamu darbuotoju?
    • Asmeninis nusiteikimas ir pasirengimas pateikti nemalonią informaciją.
    • Kaip vesti pokalbį?
    • Pokalbis su planuojančiu išeiti iš darbo darbuotoju.
    • Kada verta darbuotoją bandyti išlaikyti?
    • Kada darbuotoją geriau paleisti?
  2. Struktūruotų pokalbių su išeinančiu darbuotoju nauda.
  3. Pasiruošimas atleidimo pokalbiui su darbuotoju, kuris pats nesiruošė išeiti: planas, motyvacija, galimi pasiūlymai, pokalbyje dalyvaujančių psichologinis nusiteikimas.
  4. Atleidimo pokalbis: struktūra, informacijos pateikimo eiga, argumentavimo principai, pasiruošimas atsakyti į iškilusius, kartais aštrius, klausimus.
  5. Atleidžiamo darbuotojo galimos reakcijos. Kaip tas situacijas suvaldyti? Kaip suvalyti savo reakcijas į jas?
  6. Pozityvaus mąstymo principų taikymo nauda sudėtingų pokalbių metu.
  7. Kokią įtaką turi darbuotojo atleidimas komandai ir įmonei bendrai? Komunikacijos svarba.

ŽINIOMIS DALINASI

Giedrė Skupienė

Psichologė, bendradarbiaujančio konsultavimo ir emocinės brandos ugdymo praktikė, lektorė, HR srities profesionalė.

Kurdama savo sąmoningą gyvenimą, mokydamasi, investuodama laiką į žmogaus pažinimą, sukaupiau daug žinių bei patirties ir visu tuo dosniai dalinuosi.

Konsultacijos klientams aktualia tema padeda pažvelgti į save ir situaciją kitomis akimis. Profesinių klausimų aptarimas bei mokymai suteikia žinių, aiškumą, veda prie atsakymų į karjeros klausimus, padeda pamatyti sprendimų galimybes ir suteikia postūmį atradimus taikyti gyvenme.

Programa

4 ak. val. Seminaro trukmė

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro el. medžiagą.