Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Seminaras.
Nuotolinis seminaras.

Apskaitos reforma nuo 2022-05-01 pelno nesiekiantiems vienetams: įsivertinimas, būtinų atlikti pokyčių diegimo planavimas

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 4 ak. val.
      Kaina: 110€ (+ PVM)

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

-Seminaras skirtas privataus sektoriaus pelno nesiekiantiems subjektams-

2022-05-01 įsigalios naujos redakcijos Finansinės apskaitos įstatymas, kuris pakeis beveik 20 metų galiojusį Buhalterinės apskaitos įstatymą. Kartu su šiuo įstatymu keisis ir Asociacijų įstatymas bei Viešųjų įstaigų įstatymas. Galima teigti, kad „pajudės“  buhalterinės apskaitos pamatai. Vadinasi, kai kam teks iš esmės pakeisti darbo principus ir prisitaikyti prie naujo reglamentavimo. Tuo labiau, kad Buhalterinės apskaitos įstatymas bus ne vienintelis pakeistas finansinę apskaitą reglamentuojantis teisės aktas.

Galima teigti, kad naujosios redakcijos įstatymas turės įtakos visų įmonių, įstaigų finansinei apskaitai bei metinių finansinių ataskaitų sudarymui. Maža to, naujai priimti reglamentai – įstatymai, LR Vyriausybės nutarimai ir kiti įgyvendinamieji teisės aktai palies ir kasdienes ūkines operacijas – nuo pirminių dokumentų išrašymo iki apskaitos registrų. Keičiasi ir įmonių vadovų atsakomybės ribos – vietomis jos liberalizuojamos, kai apskaitą nebebus draudžiama tvarkyti pačiam juridinio asmens vadovui. Kitur – teks labiau apibrėžti ir formalizuoti apskaitos etapus – nuo apskaitą tvarkančio asmens parinkimo iki atsakingų asmenų už tam tikras ūkines operacijas paskyrimo.

Seime yra pateiktas labdaros ir paramos įstatymo pakeitimo projektas, kuriam įsigaliojus paramą teikiančioms viešosioms įstaigoms atsiras nauja pareiga – savo interneto svetainėje viešinti informaciją apie suteiktą paramą.

Taigi, jau dabar pats metas susipažinti su planuojamais pakeitimais ir patiems atlikti galimų pokyčių analizę – kaip naujieji pakeitimai palies kiekvieną įmonę ar įstaigą.

  • Kokius šiuo metu galiojančius lokalius teisės aktus – apskaitos politiką, atskirų ūkinių operacijų reglamentus galėsime panaudoti ir po įvykusių pakeitimų?
  • Kaip konkrečioje įmonėje/įstaigoje subalansuoti atsakomybes, kad apskaitos darbuotojai gebėtų suvaldyti procesus, nes kai kurių privalomų tvarkų, kurios buvo nustatytos LR Vyriausybės, nebebus.

Ar vykstančius pokyčius galima laikyti reikšmingais – priklausys nuo daugelio aplinkybių. Todėl dabar pats metas į tai gilintis.

Temos

  1. Naujojo Finansinės apskaitos įstatymo taikymo išplėtimas (įtraukiami ir fiziniai asmenys), sąvokų keitimas.
  2. Apskaitos ir atskaitomybės tvarkos keitimas pelno nesiekiantiems vienetams – bus panaikintas finansų ministro įsakymas ir sukurtas naujas Lietuvos finansinės atskaitomybės standartas.
  3. Apskaitos politika, sąskaitų planas, vidaus apskaita.
  4. Apskaitos dokumento, sampratos ir apibrėžties keitimas:
    • Grynųjų pinigų apskaitos dokumentai;
    • Specialiosios paskirties apskaitos dokumentai;
    • Apskaitos dokumentų informacija (rekvizitai);
    • Apskaitos dokumentų parengimo ir pateikimo formos ir terminų keitimas;
    • Klaidų taisymas ir dokumentų atkūrimas, saugojimas.
  5. Ūkinių operacijų pagrindimas ir jų duomenų registravimas.
  6. Privalomi ir laisvai pasirenkami apskaitos registrai:
    • Didžioji knyga;
    • Reikalavimai apskaitos registrų įrašams;
    • Registrų pasirašymas ir klaidų taisymas.
  7. Inventorizacija: privaloma ir laisvai pasirenkama kaip kontrolės priemonė.
  8. Finansinės apskaitos vidaus kontrolės sistema, būtini reikalavimai.
  9. Apskaitą tvarkantys asmenys, jų funkcijos. Nurodymai vadovui, kaip parinkti buhalterį.
  10. Nauji reikalavimai apskaitos paslaugas teikiantiems subjektams.
  11. Apskaitos organizavimas ir tvarkymas. Funkcijų ir atsakomybių atskyrimas tarp vadovo ir apskaitą tvarkančio asmens. Naujos vadovo su apskaita susijusios funkcijos ir atsakomybės.
  12. Įmonių atskaitomybės įstatymo pakeitimai (buvo ĮFAĮ):
    • Vadovo pareigos;
    • Ataskaitų pasirašymo privalomumas;
    • JAR pateiktų finansinių ataskaitų kokybės stebėsena.
  13. Viešųjų įstaigų, Asociacijų, Labdaros ir paramos fondų įstatymų pakeitimai.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, socialinių mokslų (ekonomikos) magistrė, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios bendrovės „Solidus vox“ direktorė. Bendrovė teikia ne tik buhalterinės apskaitos ir audito paslaugas, bet ir konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis apskaitos, mokesčių, darbo santykių bei apskaitos politikos pasirinkimo klausimais. Auditorė taip pat veda viešuosius ir vidinius mokymus aktualiomis mokesčių, apskaitos ir darbo užmokesčio skaičiavimo temomis visoje Lietuvoje. Lektorės straipsniai yra publikuojami buhalterių profesinėje spaudoje.

 

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

VIDINIAI MOKYMAI

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

SEMINARO INFORMACIJA

PROGRAMA

13:00-16:15 Seminaro trukmė
12:30-13:00 Registracija
14:30-14:45 Pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna el. seminaro medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.