Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

Klaidos, kurios gali būti pripažintos apgaulinga ar aplaidžia apskaita: teisininko ir auditoriaus rekomendacijos

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 6 ak. val.
     
  • Kiekvienas dalyvis gauna dovanų!
  • Specialus pasiūlymas!

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Investicijos į žinias atsiperka! Dalyvaukite mokymuose su kolegomis ir gaukite nuolaidą:

  • Dalyvaujant 2 dalyviams taikoma 5 % nuolaida
  • Dalyvaujant 3 dalyviams taikoma 10 % nuolaida
  • Dalyvaujant 4 dalyviams taikoma 15 % nuolaida
  • Dalyvaujant 5 dalyviams taikoma 20 % nuolaida

Domina mokymai didesnei dalyvių grupei? Susisiekite ilma.macaitiene@countline.lt arba telefonu +370 5 205 3292

Apie seminarą

Įsigaliojus naujos redakcijos FAĮ, vadovo atsakomybė ir teisė – pasirinkti apskaitą tvarkantį asmenį. Atrodytų, visoms įmonėms reikia aukščiausią kvalifikaciją turinčių profesionalų – juk apskaita – tai įmonės saugumo garantas, o finansai –įmonės „kraujas“. Deja, ne visų vadovų pasirinkimai šiuo klausimu yra geri. Dėl tos priežasties tenka susidurti su aplaidžios apskaitos atvejais – kai užfiksuoti neaiškūs ir netikslūs buhalterinių sąskaitų likučiai, nesutampa skolų sumos su pirkėjais ir tiekėjais. Taip pat praktikoje gana dažnai pasitaikę atvejų, kuomet vadovai yra linkę slėpti pajamas, nemokėti visų priklausančių mokesčių.

Vadinasi, jeigu apskaitą tvarkantis asmuo bus parinktas netinkamai, už neteisingai sutvarkytą apskaitą atsakomybė teks pačiam vadovui. Jeigu vadovas galės įrodyti, kad apskaitą tvarkančio asmens pasirinkimas buvo tinkamas, tada už nekvalifikuotai atliktą darbą teks atsakyti pačiam finansininkui. Nors įmonės vadovas atsakingas už visų įmonės procesų valdymą, koordinavimą, darbų delegavimą ir kt., tačiau dalį kontrolės funkcijų vis tik derėtų pasilikti ir savo kompetencijai. Juolab, kad jau kurį laiką galioja administracinių nusižengimų ir baudžiamojo kodekso pakeitimai, kuriais atsakomybė galima ne tik už aplaidžios ir apgaulingos finansinės apskaitos tvarkymą, bet ir už organizavimą.

2023-06-01 įsigaliojo BK pakeitimai, kuriais įtvirtinta baudžiamoji atsakomybė už įstatymų nustatytą laiką buhalterinės apskaitos dokumentų nesaugojimą ir jų netvarkymą bei įtvirtintas alternatyvus nusikalstamos veikos pasekmių požymis — didelė turtinė žala. Pakeitimais taip pat atskirtos veikos pagal kaltės formą,  t. y. BK 223 str. inkriminuojamas tada, kai jame numatytos veikos padarytos dėl neatsargumo, o jei veikos tyčinės, taikomas BK 222 str. Tai aktualu tais atvejais, kai įstatymų nustatyta tvarka nustatytą laiką nebus išsaugomi finansinės apskaitos dokumentai, taip pat kai buhalterinė apskaita buvo netvarkoma arba neorganizuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

Seminaro metu bus analizuojami dažniausiai praktikoje pasitaikantys aplaidžios ir apgaulingos finansinės apskaitos tvarkymo požymiai. Lektoriai atskleis finansinę apskaitą tvarkantiems asmenims galimas rizikas ir jų suvaldymo būdus, o taip pat apžvelgs pagrindines prielaidas finansininko teisinei atsakomybei kilti už netinkamą finansinės apskaitos tvarkymą.

Nuo 2023-05-01 įsigaliojo MAĮ pakeitimai, kuriais suvienodintas fizinių ir juridinių asmenų, individualia veikla užsiimančių fizinių asmenų įtraukimas į nepatikimų mokesčių mokėtojų sąrašą. Tai ne tik apriboja galimybę dalyvauti viešuosiuose pirkimuose, bet ir suteikia VMI galimybę tikrinti už ilgesnį laikotarpį

  • Kaip ištaisyti susidariusią padėtį?
  • Kokius veiksmus turi atlikti vadovas, o vėliau – su kokiais iššūkiais susiduria apskaitą tvarkantis asmuo?
  • Už kokius pažeidimus ir nusikalstamas veikas galima tapti nepatikimu mokesčių mokėtoju?
  • Kokia susiformavusi teismų praktika, nustačius aplaidžią ir apgaulingą apskaitą?

Seminaras skirtas taip pat aptarti efektyvumo klausimą buhalterinėje apskaitoje, konkrečiai, kaip identifikuoti ir valdyti privalomas ir perteklines ūkines operacijas, siekiant optimizuoti veiklą, o, kad operacijos nebūtų perteklinės ir aiškiai aprašytos, svarbu turėti patvirtintas įmonės vidaus tvarkas ir apskaitos politiką. Taupant laiką – pasinaudokite mūsų parengtais tvarkų šablonais ir apskaitos politikos programa.

Dovana!

Temos

1 dalis. Auditorė Jurgita Navikienė (09.30-12.00 val.)

  1. Vadovas atsakingas už informacijos ir dokumentų pateikimą apskaitą tvarkančiam asmeniui. Kodėl ir kaip dingsta dokumentai?
  2. „Dviguba buhalterija“ arba šešėlis – kokie rodikliai signalizuoja jo buvimą?
  3. Nepatikimas mokesčių mokėtojas – gali tapti kiekvienas, net ir padaręs klaidų.
  4. Apleistos ar apgaulingos apskaitos sutvarkymas:
    • Sąskaitų likučių fiksavimas ir neatitikimų masto nustatymas. Dokumentavimas.
    • Koregavimų strategija ir procedūros. Retrospektyvinis ir perspektyvinis klaidų taisymo būdai ir jų įtaka mokesčių deklaracijų tikslinimui.
    • Tinkamos apskaitos politikos pasirinkimo galimybės. Finansinės apskaitos ir mokesčių apskaičiavimo derinimo principai.
    • Ūkinių operacijų registravimo ir vertinimo tvarkos kūrimas bei ir atnaujinimas.
  5. Finansinių ataskaitų rinkinio, sutvarkius „apleistą“ apskaitą ar ištaisius klaidas, parengimo ypatumai.

2 dalis. Advokatas dr. Gytis Kuncevičius (13.00-15.30 val.)

  1. Baudžiamoji atsakomybė už apgaulingą ir aplaidų apskaitos tvarkymą: naujausia teismų praktika, kokiais atvejais ir už kokius veiksmus gali būti taikoma?

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, mokesčių ekspertė, mentorė:

Profesinė veikla:

  • UAB „Solidus vox“ įkūrėja ir vadovė.
  • 2023 metais išrinkta „Lietuvos metų verslininkė/vadovė“ (LPPARA asociacija).
  • ŠPPAR viceprezidentė.
  • Darbo grupės prie LR FM ir LLPPARA narė.
  • „NEO-FIN“ finansininkų klubo vadovė.

Verslumo skatinimas:

  • Aktyvi verslumo skatinimo Lietuvoje dalyvė.
  • Dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose.
  • Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė.
  • Padeda verslininkams tobulinti asmenines kompetencijas ir suteikia jiems reikiamų įrankių pasiekti tikslus.

Švietimas ir konsultavimas:

  • Vykdo edukacines programas ir konsultacijas įmonių finansininkams nacionaliniu mastu.
  • Nuolat kelia savo kvalifikaciją (Austrijos Antikorupcijos akademijoje Association Baltic Institute of Corporate Governance).

Gytis Kuncevičius

Advokatas dr. Gytis Kuncevičius turi daugiau kaip 15 metų patirties vedant mokymus apie rizikas, susijusias su finansų apskaita (įskaitant administracinę ir baudžiamąją atsakomybę) įvairiose komercinės veiklos srityse (transporto, energetikos, naftos prekybos, gamybos ir kt.) juridinių asmenų vadovams ir finansų vadovams, finansininkams/apskaitininkams, 10 metų patirtį atstovaujant klientus ikiteisminiuose tyrimuose ir teismuose dėl mokestinių nusikaltimų, sukčiavimo, turto pasisavinimo ir iššvaistymo, apgaulingo ir aplaidaus finansinės apskaitos tvarkymo, konsultuojant ir atstovaujant klientus mokestiniuose ginčuose ir kituose santykiuose su Valstybine mokesčių inspekcija.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti

SEMINARO INFORMACIJA

Programa

09:30-15:30 Seminaro trukmė
09:00-09:30 Nuotolinė registracija
10:30-10:45 Pertrauka
12:00-13:00 Pietų pertrauka
14:30-14:45 Pertrauka

Papildoma informacija

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. dalyvio pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas dalyvis gauna seminaro el. medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.