Countline Finance
Mokymai skirti: Privačiam sektoriui
Nuotolinis seminaras.

Pajamos natūra: automobiliai, butai, kelionės, maistas. Kaip pasirengti galimam VMI patikrinimui?

Registruotis telefonu
Darbo dienomis: 08:00 – 17:00
Registruotis
  • 5 ak. val.
      Kaina: 120€ (+ PVM)
  • Kiekvienas dalyvis gauna dovanų!

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Apie seminarą

Pajamų natūra identifikavimo problematika ir atvejų praktiniai pavyzdžiai – neabejotinai dažnai kylantys klausimai apskaitą tvarkančiam asmeniui. Darbdavys darbuotojui daug ką suteikia neatlygintinai, mainais arba lengvatine kaina. Kokios mokestinės pasekmės atsiranda?

Mokesčių administratorius neabejotinai didelį dėmesį skiria darbo santykių pajamų apmokestinimui. Mokesčių sumos šiuo atveju reikšmingos dažnoje įmonėje. Gaudami darbo užmokestį, darbuotojai turi teisę naudotis ir įvairiomis įmonių jiems teikiamomis naudomis: tarnybiniais automobiliais, pietumis darbdavio sąskaita, kelionėmis ir t.t. Dažnai prabangus automobilis, komfortiškos nuotolinės darbo vietos įrengimas, darbostogos, sveikatos draudimą viršijančios sumos ar kitos naudos tarnauja kaip motyvacinė priemonė darbuotojui skatinti, todėl svarbu atskirti, kada tai – tik padeda vykdyti darbo funkcijas, o kada teikia papildomą naudą.

Atkreiptinas dėmesys, kad VMI 2023 metų pabaigoje yra atnaujinusi Gyventojų pajamų mokesčio komentarą, kuriame priešingai, nei buvo iki šiol, traktuojamas važinėjimas iš darbo į namus tarnybiniu automobiliu. Tai jau yra akivaizdžios pajamos natūra, su labai nedidelėmis išimtimis. Taip pat akcentuota ir ydinga praktika dėl mokesčių už fizinius asmenis sumokėjimo iš įmonės lėšų. Tokių atvejų taip pat neturi būti. Priešingu atveju, teks papildomai sumokėti po mokesčių administratoriaus apsilankymo papildomai apskaičiuotus mokesčius.  Kaip ir anksčiau, taip ir 2024 metais, pajamos natūra ir jų apmokestinimas bus tikrai prioritetinė kontrolės sritis. Kaip tinkamai pasiruošti galimam patikrinimui? Kaip apmokestinti pajamas natūra ir kada tokio apmokestinimo išvengti nepavyks?

Seminaro metu lektorė Jurgita Navikienė atsakys į dažniausiai praktikoje kylančius klausimus, analizuos pasitaikančias problemas ir pasidalins patarimais kaip jų išvengti.

Temos

  1. Įmonės lengvųjų automobilių naudojimas ir ypatingas VMI dėmesys. Galimybės, apribojimai ir rizikos. Pasikeitusio GPMĮ komentaro dėl pajamų natūra apmokestinimo analizė. Kam gali būti taikomos išimtys?
  2. Pajamų natūra formos ir pripažinimas:
    • „Prabangos“ prekės;
    • Butai, namai, kelionės, automobiliai;
    • Nuotolinių darbo vietų įrengimas;
    • Darbuotojų maitinimas, laisvalaikio ir pramogų apmokėjimas;
    • Suteiktos prekių ir paslaugų nuolaidos darbuotojams;
    • Papildomas savanoriškas sveikatos draudimas;
    • Gyvybės draudimas ir (ar) pensinis draudimas įmonės lėšomis.
  3. Pajamų natūra įvertinimas bei apmokestinimas:
    • Pajamų natūra registravimas apskaitoje;
    • Elektromobilių įkrovimo darbuotojų namuose problematika ir galimybė įmonei gauti sąskaitą;
    • Darbuotojo ir darbdavio mokami mokesčiai ir jų deklaravimas: GPM, PVM, SODRA.
  4. Dažniausiai pasitaikantys klausimais ir atsakymai į juos:
    • Ar skaičiuojant ir apmokestinant pajamas natūra (0,75 proc. nuo automobilio rinkos vertės), galima tarnybiniu automobiliu naudotis neribotai?
    • Ar skaičiuojant ir apmokestinant pajamas natūra (0,75 proc. nuo automobilio rinkos vertės), galima laikyti, kad darbdavys pilnai kompensuoja darbuotojo atvykimo į darbą ir grįžimą namo, neribojant atstumo? Pavyzdžiui, darbuotojas gyvena Kaune ir kiekvieną dieną važiuoja į darbą Vilniuje?
    • Ar skaičiuojant ir apmokestinant pajamas natūra (0,75 proc. nuo automobilio rinkos vertės), galima tarnybiniu automobiliu naudotis ir darbuotojo atostogų laikotarpiu ir darbdavio sąskaita pilti kurą, atsiskaitant įmonės kuro kortele?
    • Kaip įmonei įrodyti, kad darbuotojas nesinaudoja tarnybiniu automobiliu asmeninėms reikmėms? Ar užtenka vadovo įsakymo, kad negalima automobiliu naudotis po darbo ir savaitgaliais?
    • Ar nustatant automobilio rinkos vertę, būtinai reikia naudotis Emprekio duomenų baze?
    • Kaip apskaičiuoti ir apmokestinti pajamas natūra, jeigu tuo pačiu tarnybiniu automobiliu per mėnesį naudojasi keli darbuotojai – pusę mėnesio vienas ir kitą pusę – kitas. Jiems yra leista tarnybiniu automobiliu grįžti namo po darbo ir naudotis savaitgaliais?
    • Ar kelionės lape/nurašymo akte pakanka parašyti, kad kuras sunaudotas įmonės ir darbuotojo reikmėms, nedetalizuojant maršrutų?
    • Ar kelionės lape/kuro nurašymo akte būtinai reikia nurodyti automobilio odometro parodymus mėnesio pradžioje ir pabaigoje?
    • Įmonė apmoka darbuotojų pietus kiekvieną dieną: vieniems darbuotojams maistas pristatomas į biurą, kiti gali lankytis šalia esančioje kavinėje ir mėnesio pabaigoje įmonė gauna sąskaitą už darbuotojų maitinimą. Ar reikia apmokestinti kiekvieno darbuotojo maitinimo išlaidas, nes įmonė neveda apskaitos kiek kuris darbuotojas suvalgė, nes visi užsisako skirtingus patiekalus?
    • ir kt. aktualūs klausimai.

DOVANA!

Kiekvienas seminaro dalyvis dovanų gauna pajamų natūra skaičiuoklę Excel formatu, kuri skirta apskaičiuoti darbuotojo gaunamą naudą , kai jis naudoja darbdavio automobilį asmeniniais tikslais.

ŽINIOMIS DALINASI

Jurgita Navikienė

Auditorė, socialinių mokslų (ekonomikos) magistrė, buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios bendrovės „Solidus vox“ direktorė. Bendrovė teikia ne tik buhalterinės apskaitos ir audito paslaugas, bet ir konsultuoja fizinius ir juridinius asmenis apskaitos, mokesčių, darbo santykių bei apskaitos politikos pasirinkimo klausimais. Auditorė taip pat veda viešuosius ir vidinius mokymus aktualiomis mokesčių, apskaitos ir darbo užmokesčio skaičiavimo temomis visoje Lietuvoje. Lektorės straipsniai yra publikuojami buhalterių profesinėje spaudoje bei didžiuosiuose šalies žiniasklaidos portaluose. Jurgita Navikienė nuolat ir pati kelia kvalifikaciją. Pastaraisiais metais dalyvavo mokymuose Austrijoje Antikorupcijos akademijoje ir Baltijos šalyse gilinosi į valdybų gerąją praktiką.

J. Navikienė prisideda prie verslumo Lietuvoje skatinimo – aktyviai dalyvauja „Verslios Lietuvos“ projektuose, yra Nacionalinio mentorių tinklo profesionalė ir padeda jauniems verslininkams suteikdama jėgų judėti pirmyn. Kaip Jurgita teigia, „mentoriaus vaidmuo pradedančiojo verslininko kelyje yra daugialypis – tai ne vien dalijimasis profesine patirtimi, dalykinėmis žiniomis, bet ir mokinio asmeninių savybių vertinimas bei pasiūlymas jam lygiagrečiai tobulinti tam tikras mažiau išreikštas asmenines kompetencijas“.

Tiesioginė seminaro transliacija

Seminarai transliuojami „ZOOM“ platformoje. Užtenka turėti kompiuterį ar mobilųjį įrenginį – telefoną ar planšetę (su internetu ir garso sistema). Dalyviai, apmokėję sąskaitą, dieną prieš seminarą el. paštu gauna nuorodą ir prisijungimo instrukciją. Kilus nesklandumams, visuomet galėsite kreiptis į mūsų IT specialistus, kurie padės prisijungti prie seminaro.

Organizuokite šiuos mokymus tik savo organizacijai

Organizuojame ir vedame vidinius mokymus įmonėms ir organizacijoms įvairiomis temomis. Taip pat konsultuojame individualiai. Jei domina mokymai šia ar kita tema Jūsų darbuotojams, prašome susisiekti – aptarsime Jūsų poreikius, suderinsime patogų laiką bei mokymų trukmę ir formą.

Mokymai gali vykti Jums patogioje vietoje ar nuotoliniu būdu. Esant poreikiui, Jūsų įmonei paruošime individualią mokymų programą.
Susisiekite užpildydami formą, el. paštu mokymai@countline.lt arba tel. +370 5 263 9922.

Susisiekti 

SEMINARO INFORMACIJA

PROGRAMA

09:00-13:15 Seminaro trukmė
8:30-09:00 Registracija
10:30-10:45 Pertrauka
11:45-12:00 Pertrauka

PAPILDOMA INFORMACIJA

Pažymėjimas
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna el. pažymėjimą.
Mokymo medžiaga
Kiekvienas seminaro dalyvis gauna seminaro el. medžiagą.

Laikas ir vieta

Mokymai jau praėjo, tačiau jei norėtumėte nepraleisti informacijos apie naujai paskelbtas datas, rekomenduojame užsisakyti šių mokymų priminimą

;

Užpildykite užklausos formą (Renginys pasibaigęs)

  • Hidden

Atkreipiame dėmesį, jog įsigaliojus naujam FAĮ, AVNT parengė rekomendacijas, kuriomis turėtų vadovautis įmonių vadovai renkantis naują ar įvertinti esamą apskaitą tvarkantį asmenį. Jose yra akcentuojama tai, jog asmuo, kuris tvarko įmonės finansus, turi nuolat kelti kvalifikaciją įvairiuose seminaruose, kursuose ar profesiniuose mokymuose, kurių baigimą ar išklausymą patvirtina pažymėjimas, diplomas, sertifikatas, ar kitas dokumentas. Apskaitą tvarkantis asmuo turėtų siekti įgyvendinti mokymosi visą gyvenimą principą.

Be to, apskaitą tvarkantys asmenys turėtų ne tik išlaikyti aukštą kompetencijos lygį apskaitos, finansų, ataskaitų rengimo bei mokesčių srityse, bet taip pat būti susipažinę su informacinėmis technologijomis, duomenų analize ir valdymu. Tai yra būtina norint užtikrinti, kad įmonės finansinė ir mokestinė apskaita būtų tvarkoma efektyviai, kokybiškai ir atitiktų visus teisės aktų reikalavimus.

Įmonės vadovams svarbu sukurti palankias sąlygas savo apskaitos specialistams nuolat tobulėti ir gilinti savo žinias. Tai ne tik padeda užtikrinti sklandų ir teisingą apskaitos vedimą, bet ir yra esminė vadovo atsakomybės dalis, užtikrinanti įmonės finansinį stabilumą ir patikimumą.